Accepterad Alle2k | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Alle2k

Icke Medlem
Meddelanden
52
Reaction score
1
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199169816551/

Ditt Hex-ID: 1100001481847e7

Vad är din discord tagg? alle0108

Vem var det som bannade dig? Fille.1

Bild på banmeddelande: 354453.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? För tydligen så tyckte staffen att jag fear rpade när vi riktade i princip exakt samtidigt. Så alltså så blev jag bannad för Grov fear rp när det inte var i närheten av grov fear rp.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag åkte runt på en hoj när sedan en grabb skjuter min polare då försöker jag hjälpa han och avlossar skott sedan följer jag efter personen sen tappar jag synen på han så jag avslutar jakten men då kör jag in i ett osynligt träd vid golfbanan och då kommer nån random grabb o försöker kidnappa mig alltså bryter han mot regeln

b. Kidnappning Kidnappning ska endast ske som en följd av tidigare scenario. Det kan t.ex. vara ett medel under pågående gängkrig. Krav inom kidnappning ska vara rimliga för att inte överskrida regeln Fear RP § 4.1d.

Eftersom jag inte vet vem han är och aldrig sett grabben förut så har det inte vart ett bakomliggande scenario så alltså har han ingen mening o kidnappa mig. Samt har vi inte krig då bryter han mot regeln

f. Krig Gängkrig ska precis som allt annat beväpnat våld ha sin bakgrund i längre tids sociala konflikter. För att ett krig ska startas måste det finnas en realistisk grund och motivering. Under krig ska överanvändning av våld undvikas, istället bör man utföra scenarion så som kidnappningar och andra sociala aktiviteter som en brygga mellan sociala scenarion samtidigt som det utvecklar rollspelet och krigets utveckling. Krigsföring ska inte ske i bilar utan ska ske på mark om det inte är en livshotande eller absolut nödvändig situation att använda bilen. Att använda bilar som ett vapen, för att t.ex. utföra pittningar är strikt förbjudet. Bilars roll i gängkrig ska huvudsakligen handla om att följa efter fienden. "Shoot on Sight" eller att skjuta utan försök till Social RP är totalförbjudet med 1 undantag - ifall du är med i ett gäng och du har fått order från din Boss i gänget att utföra ett sådan. Bossen måste i det läget noga grunda beslutet om det är lägligt och rimligt att gänget utför ett sådant scenario mot fienden. Ifall skälen är ogiltiga eller om tillstånd ej finns, då kommer det istället räknas som en RDM (§4.1a) och få stora konsekvenser för hela gänget. Det gäller enbart Bossar och ej Vice-Bossar eller övriga ansvariga inom gängorganisationen. Bossen får enbart godkännande till Max 1 Shoot on Sight scenario om dagen, räknas från datumet. Det vill säga enbart 1 Shoot on Sight scenario får göras exempelvis 2023-11-01 för gänget X. Bossen bör inte själv utföra såna scenarion utan de bör beordra Springisar. Civila ska inte blandas in i kriget. Kriget måste också ta ett slut och för stridande parter så måste man ha som ambition att hitta en lösning. Att kriga enbart för glädjens skull är ett direkt regelbrott mot POWERGAMING (§4.1h) samt denna krigsregel.

Då vi inte har krig eller något men självklart har inte staffen koll på detta då han endast går efter personen som blev utsatt då jag inte fick någon chans o förklara mig själv eller något då jag inte ens fick ett support ärende eller något som jag tycker är lite korrupt då alla ska ha chans o förklara sig själva. Men iaf så ställer han bilen på min höger sida alltså har jag skydd bakom bilen han kom fram med då tar jag chansen o ställer mig upp o skjuter han då jag har skydd samt har han inte hunnit rikta ännu.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Denna ban är felaktig då personen som började hela situationen bryter mot nästan varje regel i unives regler jag ska säga några regler han bröt som fick mig o agera som jag gjorde samt hade jag all chans i världen o hinna skjuta han utan att sätta mig i riskzonen då han var 1 PERSON så fattar inte varför det är grov fear rp när jag hade skydd han var 1 person jag hade spray vapen samt skydd av bilen. Men här är reglerna motparten bröt mot men ändå fick jag all skit o han går ifrån fläkfri då staffen inte kollade på båda sidorna över huvud taget.

§ 5.2 | Scenarion
a. Personrån
Personrån får ej ske på civila som befinner sig vid icke-kriminella områden eller som du ej har anledning att råna.
Vid personrån får du inte avrätta offret. De ska alltid ha möjligheten att värna om sitt liv.

Jag var utanför en golf klubb samt villa område som jag personligen inte skulle kalla ett kriminellt område hade vart annan sak om det var på ett gäng område.

b. Kidnappning
Kidnappning ska endast ske som en följd av tidigare scenario. Det kan t.ex. vara ett medel under pågående gängkrig. Krav inom kidnappning ska vara rimliga för att inte överskrida regeln Fear RP § 4.1d.

Som det står i regeln här ovan "Kidnappning ska endast ske som en följd av tidigare scenario." Som jag vet har jag inget förflutet med denna person eller detta gäng vilket ger han NOLL anledning till o rikta / försöka kidnappa mig vilket gör att denna situationen aldrig ens skulle ske.

Samt har vi inte gängkrig då bryter han mot denna också

f. Krig
Gängkrig ska precis som allt annat beväpnat våld ha sin bakgrund i längre tids sociala konflikter. För att ett krig ska startas måste det finnas en realistisk grund och motivering.

Under krig ska överanvändning av våld undvikas, istället bör man utföra scenarion så som kidnappningar och andra sociala aktiviteter som en brygga mellan sociala scenarion samtidigt som det utvecklar rollspelet och krigets utveckling.

Krigsföring ska inte ske i bilar utan ska ske på mark om det inte är en livshotande eller absolut nödvändig situation att använda bilen.
Att använda bilar som ett vapen, för att t.ex. utföra pittningar är strikt förbjudet.
Bilars roll i gängkrig ska huvudsakligen handla om att följa efter fienden.

"Shoot on Sight" eller att skjuta utan försök till Social RP är totalförbjudet med 1 undantag - ifall du är med i ett gäng och du har fått order från din Boss i gänget att utföra ett sådan. Bossen måste i det läget noga grunda beslutet om det är lägligt och rimligt att gänget utför ett sådant scenario mot fienden. Ifall skälen är ogiltiga eller om tillstånd ej finns, då kommer det istället räknas som en RDM (§4.1a) och få stora konsekvenser för hela gänget.
Det gäller enbart Bossar och ej Vice-Bossar eller övriga ansvariga inom gängorganisationen.
Bossen får enbart godkännande till Max 1 Shoot on Sight scenario om dagen, räknas från datumet. Det vill säga enbart 1 Shoot on Sight scenario får göras exempelvis 2023-11-01 för gänget X. Bossen bör inte själv utföra såna scenarion utan de bör beordra Springisar.

Civila ska inte blandas in i kriget.
Kriget måste också ta ett slut och för stridande parter så måste man ha som ambition att hitta en lösning. Att kriga enbart för glädjens skull är ett direkt regelbrott mot POWERGAMING (§4.1h) samt denna krigsregel.

Krigs regeln har skrivits ut flertalet gånger i mina föredetta gäng att det är noll tolerans till att föra dödligt våld med vapen/skott utan en riktigt bra anledning som har sket under längre perioder som sagt vi har INGET KRIG mot dessa och ger han noll mening o utrycka sig med dödligt våld med sitt vapen.

Han bryter även mot denna.

§ 5.1 | Att vara Kriminell
a. Diskret
Som Kriminell ska du i grunden vara diskret. Ifall du är med i ett gäng ska du hålla dig till gängets kultur.
När du ägnar dig åt Kriminella aktiviteter ska mask vara på. Här har ni bild på att han inte är diskret.
1751296489086.png

Även denna regel har skrivits ut väldigt väldigt nyligen och togs även upp på kriminell mötet som Philip hade för bara några dagar sedan. Att man ska vara diskret som jag ser här har han ingen mask eller något jag kan erkänna att jag inte heller hade någon mask eftersom jag inte direkt skulle tro att någon random kommer o riktar/skjuter mot mig helt utan anledning. påtal att vi är utanför en golf klubb/villa område så skulle irl denna grabb blivit tagen något ofantligt snabbt eftersom Golf klubbar har kameror civil personer har väldigt vanligt dörr kameror eller annan säkerhet runt om sina dyra villor. Men oavsett allt detta som personen bröt mot så är det jag som blir den utsatta fattar att bege är skyldiga men han har gjort basically allt som krim ansvariga sa att dem skulle ta grova åtgärder på men ändå är han fläkfri från detta scenario.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Har spelet i flera år och mina första år var väldigt dåliga då jag var ny till rpn så jag sitter på ganska många.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Vet inte så mycket annorlunda jag skulle göra då allt skedde pågrund av någon som inte kan reglerna och jag kan erkänna att det jag gjorde kanske inte var smart med detta skulle aldrig hänt om denna individ inte skulle rpa på sättet han gjorde.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag kanske skulle istället för att skjuta ställa mig o fråga vad grabben håller på med o sen hoppa supp på han då han gjorde egentligen allt fel.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja.

Senast ändrad:
Har även en Beslut överklagan Som jag har mot bevis på allt.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka