Accepterad alenk | Ansökan till Whitelist Ansvarig [Philip]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

alenk

Icke Medlem
Meddelanden
87
Reaction score
6
Vad är ditt namn i verkligheten? Alen

Vad heter du på discord? Alenk#1239

Ange ditt födelsedatum 15 Maj 1998

Var det som fick dig att ansöka till Whitelist Ansvarig? Vad som fick mig att ansöka i första hand, är faktiskt grundat på detta community som jag funnit. Jag känner att jag funnit ett community som jag anser vara seriöst, välbyggt och självfallet roligt. Jag känner att jag gärna kommer spendera många timmar och nätter här framöver. Av detta skäl vill jag då även kunna bidra tillbaka med mina egensaker och personliga erfarenheter.

Jag har sedan tidigare en ganska relevant bakgrund just inom community och specifikt när det är spelrelaterat. I mina yngre dagar var jag med och grundade ett community, som efter några år blev ett av Sveriges största community inom Counter Strike, men även Minecraft. Jag har under denna tid fått otroligt mycket lärdomar och egenskaper som jag idag kan applicera, som t.ex. att jag varit aktriv som både moderator, admin men även forumansvarig.

Med mina tidigare relevanta erfarenhet i kombination med min passion att utveckla och bygga koncept , tror jag att detta är en ypperlig chans för mig att använda mina bästa sidor och egenskaper.

Varför ska vi välja dig som Whitelist Ansvarig? Jag anser att ni bör välja mig som Whitelist ansvarig med nedan nämnda skäl.

I första hand anser jag mig själv vara en person med väldigt hög mognad. Detta bygger vidare på att jag kan agera professionellt i situationer som eftersträvar detta. Av de handlingar jag utför, har nästan alla dessa väl underbyggda resonemang.

Jag anser även att ni börja välja mig, i beaktning att jag som person har ett väldigt högt driv och strävar ständigt efter utveckling. Detta innebär att jag som person drivs av att ständigt utveckla processer och hitta nya tillvägagångssätt och idéer. Jag tror att jag skulle komma med väldigt bra förslag på hur man kan effektivisera arbetsmetodiken och bidra med mina tidigare erfarenheter som jag nämnt ovan.

Sist men inte minst kommer jag att bidra med en socialt kompetent person, där jag oftast sprider positivitet och glädje till mina medmänniskor. Jag ser mig själv väldigt flexibel och finns alltid där för kollegor och övriga personer i vått och torrt.

Hur tycker du att man ska bemöta andra människor? Jag tycker i första hand att man ska bemöta människor väldigt respektabelt. Detta eftersom att bemötandet är den första uppfattningen man får om en person. Är den första uppfattningen negativ, brukar detta oftast mynna ut till en negativ respons tillbaka. Men jag anser även att man ska agera ödmjukt mot människor, detta för att skapa en mer inbjudande konversation och för att kunna skapa tillit.

Mycket av mina uppfattningar hur man ska bemöta människor kommer från min yrkesmässiga bakgrund (IRL). Jag har flera års erfarenhet inom kundmöten i dess olika former inom olika yrken jag haft som t.ex. kundtjänstmedarbetare, områdesansvarig och försäljningschef. Detta har lett till att jag idag uppfattas som en person som bemöter personer väldigt väl, då jag har förstått vilken effekt bemötandet faktiskt leder till.

Hur tror du att du skulle kunna påverka Whitelist rollens betydelse på Multistaden? Jag tror att jag skulle kunna påverka verksamheten positivt. Som jag nämnde tidigare är jag väldigt driven och lösningsorienterad, vilket leder till att jag ständigt strävar efter utveckling. Min förhoppning är att detta leder till att vi tillsammans kan hitta nya innovativa lösningar, på hur vi kan få in kvalitativa medlemmar och skapa en ännu ljusare framtid för alla spelare i communityt.

Jag tror att Whitelist rollen är en väldigt viktig funktion i forumet, med tanke på detta avgör vilka spelare som kommer att befinnas sig aktivt i framtiden. Därför är min tro att jag med tiden vill lyfta fram Whitelist rollens otroligt viktiga funktion.

Vad tänker du att det ska ställas för krav på de som är Whitelistade? Jag anser att kraven i första hand kortfattat är att man är:
- Seriös
- Positiv
- Kunna skapa verkliga RP-scenarion
- Bidra med positivet till övriga

Jag skulle gärna vilja se att man lägger lite tid på sina ansökningar för att bli Whitelistad även. Det behöver inte vara en saga, men åtminstone där man ser att personen faktiskt har tänkt lite och inte gjort den hastigt för att snabbt komma in. Detta med tanke på att man gärna vill få in kvalitativa RP:are och spelare som faktiskt verkligen är ute efter att spendera en kommande tid här. Är man lite extra noggrann vid första ansökningsdelen leder detta även till mindre påfrestning för övrig staff, i form av mindre regelöverträdelser och otillåtna handlingar.

Vad för ansvar känner du att du skulle ha ifall du vore Whitelist Ansvarig? Vore jag Whitelist ansvarig känner jag att mitt ansvar kan vara på olika områden i första hand. Jag tror att jag är en person som kan hålla igång flera bollar i luften samtidigt. Med tanke på att jag är väldigt aktiv i forumet och läser mycket ansökningar dagligen kommer jag att kunna besvara många WL-ansökningar löpandes. Jag tycker att det är genuint intressant att läsa skriftliga ansökningar och därför en lämpande uppgift för mig personligen. Men samtidigt vill jag även kunna vara aktiv och hålla i WL-intervjuer, då jag har yrkesmässig erfarenhet utav rekrytering som är otroligt spännande och roligt. Därför hade det potentiellt varit extra intressant om man kan utföra en mix utav dessa områden.

Hur ser din aktivitetet ut? Idag studerar jag, men har i princip redan avlagt all min teori i form av mitt examensarbete. Annars jobbar kvällstid 17-21 mån-tor, där jag idag jobbar som försäkringsrådgivare i ett större försäkringsbolag. Detta innebär att jag är tillgänglig under dagen förutom mellan dessa timma. Utöver detta kommer jag spendera mycket tid på helger och sena kvällar på vardagar dessutom.

Ifall du spelar på en annan server, vilken server är det och ifall du blir Whitelist Ansvarig är du beredd att sluta spela där då? Idag spelar jag inte på någon annan server.

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? Inte vad jag kan komma på för tillfället.

Senast ändrad:
Super ansökan! Vidare till intervju.

Godkänd efter muntlig intervju.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka