Nekad AK🃏 | Ban Överklagan [320]

VĂ€lkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning pÄ GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

akyouknow

Medlem
Servervakt
Meddelanden
209
Reaction score
7
LĂ€nk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199316130802/

Ditt Hex-ID: 110000150d0dbf2

Vad Àr din discord tagg? A_424_K

Vem var det som bannade dig? Philip320

Bild pÄ banmeddelande: SkÀrmbild 2024-12-01 131202.png

Varför tror du sjÀlv att staffs valde att banna dig? Jag har haft tid att tÀnka över mina handlingar, och nu nÀr Unive fyller 5 Är fÄr jag starka flashbacks frÄn 2022 nÀr jag brukade spela med mina vÀnner. Jag saknar verkligen den tiden och vill nu, frÄn botten av mitt hjÀrta, be om en ny chans. Jag tror att staffsen pÄ Unive valde att banna mig eftersom jag gjorde nÄgot extremt dumt och helt oacceptabelt. Jag begick ett terrordÄd inne pÄ sjukhuset, vilket gÄr emot allt som RP handlar om. PÄ toppen av det valde jag sedan att gÄ över till en annan FiveM-server, vilket mÄste ha sett ut som en total brist pÄ lojalitet gentemot Unive. Jag förstÄr helt och hÄllet varför bannen kom, och jag Ängrar det jag gjorde enormt mycket. Det jag vill sÀga Àr att jag Àr genuint ledsen. Det hÀr Àr inte en överklagan dÀr jag försöker skylla ifrÄn mig eller förminska mina handlingar. Jag vet att jag gjorde fel. Jag vet att det jag gjorde förstörde RP för andra spelare. Det var respektlöst bÄde mot spelarna och mot staffen som jobbar hÄrt för att hÄlla servern igÄng. Jag var omogen och dum, och jag förstÄr idag att mina handlingar inte bara pÄverkade mig, utan ocksÄ alla andra som var inblandade.

BerĂ€tta exakt vad som hĂ€nde just precis innan du blev bannad. Innan jag blev bannad satt jag i ett Discord-samtal med nĂ„gra personer som pratade om hur stor deras nya server skulle bli. De övertygade mig om att "alla" skulle lĂ€mna Unive och att det var framtiden. Jag var naiv och trodde pĂ„ allt de sa. Jag lĂ€t mig dras med och tappade helt min egen bedömning av vad som var rĂ€tt och fel. Efter samtalet körde jag till sjukhuset, tog fram en pistol och började skjuta mot andra spelare. Det var helt ologiskt och ett extremt dĂ„ligt beslut frĂ„n min sida. Jag förstĂ„r idag hur sjukt respektlöst det var – att förstöra RP pĂ„ det sĂ€ttet och dessutom göra det pĂ„ ett sjukhus, en plats dĂ€r folk försöker spela seriöst. Det fanns ingen anledning till mitt agerande, och jag kan inte sĂ€ga nĂ„got annat Ă€n att jag skĂ€ms. Efter att jag blev bannad valde jag att gĂ„ över till den andra servern. Det var Ă€nnu ett misstag. IstĂ€llet för att försöka rĂ€tta till det jag gjort, vĂ€nde jag ryggen Ă„t Unive. Jag trodde att jag inte hade nĂ„gon vĂ€g tillbaka. Det jag borde ha gjort var att erkĂ€nna mitt fel direkt och visa att jag ville förĂ€ndras.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Den var helt rÀttfÀrdigad. Jag gjorde fel, och jag accepterar det fullt ut. Jag vill inte sitta hÀr och försöka hitta bortförklaringar eller ursÀkter. Jag förstörde RP, bröt mot serverns regler och betedde mig pÄ ett sÀtt som jag idag inte kan förstÄ att jag gjorde. Jag Àr helt med pÄ att staff tog beslutet att banna mig, och det var mitt ansvar att se till att det aldrig hade hÀnt frÄn första början.

Det som har fĂ„tt mig att försöka komma tillbaka nu Ă€r att jag sett andra spelare som gjort stora misstag, men som fĂ„tt en andra chans. Unive har visat att de kan förlĂ„ta, och jag hoppas verkligen att jag kan fĂ„ samma möjlighet. Det hĂ€r Ă€r inte nĂ„got jag tar lĂ€tt pĂ„ – det betyder mycket för mig.

Ifall du har blivit bannad hÀr tidigare, berÀtta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lÀrdom av dina tidigare bans. Jag har blivit bannad ett par gÄnger tidigare och vill nÀmna tvÄ av dem:

Bug Abuse – Jag anvĂ€nde en hyrescykel pĂ„ ett sĂ€tt som inte var realistiskt genom att utnyttja en bugg för att den skulle gĂ„ snabbare. Jag förstod egentligen att det inte var normalt, men jag tĂ€nkte inte pĂ„ att det skulle rĂ€knas som ett regelbrott. Efter den bannen lĂ€rde jag mig att realism Ă€r extremt viktigt i RP, och att Ă€ven smĂ„ saker kan pĂ„verka helheten för alla spelare.

Powergaming – Jag körde upp för en kulle med en hybridbil som jag trodde kunde klara det eftersom den hade hydraulik och offroad-dĂ€ck. Men i efterhand insĂ„g jag att jag inte tĂ€nkte realistiskt. Även om bilen hade vissa funktioner, skulle den aldrig klara av att ta sig upp i den hastigheten. Jag lĂ€rde mig att man alltid mĂ„ste tĂ€nka pĂ„ vad som Ă€r rimligt i verkligheten och inte bara vad som Ă€r möjligt i spelet.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Det enklaste svaret Àr att jag aldrig skulle ha lÀmnat Unive eller gjort nÄgot sÄ dumt som att begÄ ett terrordÄd. Jag borde ha varit starkare och inte lÄtit mig pÄverkas av andra problemspelare.

Även om jag hade valt att lĂ€mna Unive för att prova nĂ„got nytt, borde jag ha gjort det pĂ„ ett respektfullt sĂ€tt. Jag kunde ha gĂ„tt till support och pratat med staff för att förklara mina tankar istĂ€llet för att bara vĂ€nda ryggen Ă„t servern och förstöra för andra innan jag drog. Jag förstĂ„r nu att om jag vill bygga ett namn för mig sjĂ€lv inom RP, sĂ„ mĂ„ste jag bete mig moget och ta ansvar för mina handlingar.

Har du lÀrt dig nÄgonting efter din ban? Jag har lÀrt mig att RP handlar om samspel och respekt. Det jag gjorde var inte bara dumt, det var sjÀlviskt. Jag satte mig sjÀlv framför alla andra och förstörde för spelare som bara ville ha en bra upplevelse.

Jag har ocksÄ insett att Unive verkligen Àr den bÀsta RP-servern. Jag har spelat pÄ andra stÀllen, men inget kan jÀmföras med kvalitén och gemenskapen pÄ Unive. Folk som klagar pÄ Unive Àr oftast antingen dÄliga RP:are eller personer som blivit bannade för att de sjÀlva var problemspelare. Jag vill inte lÀngre vara en av dem. Jag vill vara en del av Unive pÄ ett positivt sÀtt, och jag vill göra rÀtt för mig.

Har du lÀst vÄra regler? Ja

FörstÄr du att ifall du ber om att fÄ din överklagan lÀst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka