Nekad AK🃏 | Ban Överklagan [320]

VĂ€lkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning pÄ GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

akyouknow

Medlem
Servervakt
Meddelanden
209
Reaction score
7
LĂ€nk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199316130802/

Ditt Hex-ID: 110000150d0dbf2

Vad Àr din discord tagg? A_424_K

Vem var det som bannade dig? Philip320

Bild pÄ banmeddelande: SkÀrmbild 2025-04-07 195548.pngSkÀrmbild 2025-04-06 153925.png

Varför tror du sjÀlv att staffs valde att banna dig? Jag har haft lÄng tid att tÀnka över mina handlingar, och nu nÀr Unive fyller 5 Är, fÄr jag starka flashbacks frÄn 2022 nÀr jag spelade med mina vÀnner. Jag saknar verkligen den tiden och vill nu, frÄn botten av mitt hjÀrta, be om en ny chans. Jag vet att det jag gjorde var oförlÄtligt, och jag har ingen annan att skylla pÄ Àn mig sjÀlv. Jag begick ett fruktansvÀrt misstag genom att utföra ett terrordÄd pÄ sjukhuset, en plats dÀr folk försöker spela seriöst och bygga en meningsfull RP-upplevelse. Det jag gjorde gick emot allt RP handlar om och förstörde upplevelsen för andra spelare. Jag skÀms verkligen över mitt agerande, och det smÀrta jag har orsakat ser jag nu med full klarhet. PÄ toppen av det gjorde jag ytterligare ett misstag genom att lÀmna Unive och gÄ över till en annan server. Det mÄste ha sett ut som total brist pÄ respekt och lojalitet gentemot Unive och alla de som lagt ner tid och energi pÄ att göra servern till vad den Àr. Jag förstÄr helt och hÄllet varför jag blev bannad, och jag förtjÀnade det. Det jag vill sÀga Àr att jag Àr genuint ledsen. Detta Àr inte en överklagan dÀr jag försöker förminska mina handlingar eller hitta bortförklaringar. Jag vet att jag gjorde fel. Jag vet att jag förstörde för andra spelare. Det var respektlöst bÄde mot communityt och mot staffen som lÀgger ner sÄ mycket tid pÄ att upprÀtthÄlla servern.

BerÀtta exakt vad som hÀnde just precis innan du blev bannad. Innan jag blev bannad satt jag i ett Discord-samtal med personer som höll pÄ att bygga upp en ny server. De försökte övertyga mig om att "alla" skulle lÀmna Unive och att det var framtiden. Jag var naiv och lÀt mig pÄverkas av deras snack. Jag tappade min egen bedömning och lÀt mig dras med i nÄgot jag aldrig borde ha varit en del av. Efter samtalet begick jag det dumma misstaget att ta mig till sjukhuset, dra vapen och skjuta andra spelare. Jag kan inte ens förstÄ idag hur jag kunde vara sÄ dum och respektlös. Jag skÀms djupt över mitt agerande och hur jag pÄverkade andras RP-upplevelse pÄ ett sÄ negativt sÀtt. Det fanns ingen anledning till det jag gjorde, och det jag kÀnner idag Àr bara Änger och skam. Efter bannen gick jag över till den andra servern, ytterligare ett misstag som jag djupt Ängrar. IstÀllet för att försöka stÀlla saker till rÀtta valde jag en enkel vÀg ut. Jag trodde jag hade brÀnt alla broar, men nu inser jag att jag borde ha försökt rÀtta till mitt misstag direkt.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Min ban var 100 % rÀttfÀrdigad. Jag gjorde ett stort misstag, och jag förstÄr att staff tog det beslutet de gjorde. Jag har ingen annan att skylla pÄ Àn mig sjÀlv.

Det som fÄtt mig att skriva denna överklagan Àr att jag sett andra fÄ en andra chans, och jag hoppas att jag kan fÄ samma möjlighet. Jag vill inget hellre Àn att fÄ bevisa att jag har lÀrt mig av mina misstag och att jag förstÄr vikten av att spela RP pÄ ett seriöst och respektfullt sÀtt.

Ifall du har blivit bannad hÀr tidigare, berÀtta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lÀrdom av dina tidigare bans. Jag har blivit bannad ett par gÄnger tidigare och vill nÀmna tvÄ av dem:

Bug Abuse – Jag anvĂ€nde en hyrescykel pĂ„ ett sĂ€tt som inte var realistiskt genom att utnyttja en bugg för att den skulle gĂ„ snabbare. Jag förstod egentligen att det inte var normalt, men jag tĂ€nkte inte pĂ„ att det skulle rĂ€knas som ett regelbrott. Efter den bannen lĂ€rde jag mig att realism Ă€r extremt viktigt i RP, och att Ă€ven smĂ„ saker kan pĂ„verka helheten för alla spelare.

Powergaming – Jag körde upp för en kulle med en hybridbil som jag trodde kunde klara det eftersom den hade hydraulik och offroad-dĂ€ck. Men i efterhand insĂ„g jag att jag inte tĂ€nkte realistiskt. Även om bilen hade vissa funktioner, skulle den aldrig klara av att ta sig upp i den hastigheten. Jag lĂ€rde mig att man alltid mĂ„ste tĂ€nka pĂ„ vad som Ă€r rimligt i verkligheten och inte bara vad som Ă€r möjligt i spelet.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag borde aldrig ha lyssnat pÄ de som ville att jag skulle lÀmna Unive. Jag borde aldrig ha begÄtt det dÄd jag gjorde. Jag borde ha stÄtt upp för mig sjÀlv och tagit ett klokare beslut. Om jag hade varit starkare i mitt eget tÀnkande hade jag insett att Unive alltid varit den bÀsta servern och att jag aldrig borde ha Àventyrat min plats hÀr.

Har du lÀrt dig nÄgonting efter din ban? Jag har lÀrt mig att RP handlar om samspel, respekt och att förstÄ att ens egna handlingar pÄverkar alla andra. Jag var omogen och egoistisk, men jag vill aldrig mer vara en spelare som förstör för andra.

Jag har ocksÄ insett att Unive Àr mer Àn bara en server, det Àr en gemenskap. Jag saknar vÀrmen, de roliga RP-stunderna, de vÀnner jag hade och den respekt som fanns mellan spelarna. Inget annat stÀlle kan ersÀtta det, och jag har insett hur mycket jag vÀrderar Unive.

Har du lÀst vÄra regler? Ja

FörstÄr du att ifall du ber om att fÄ din överklagan lÀst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka