- Meddelanden
- 18
- Reaction score
- 3
Berätta om ditt förslag Jag och tre polare skulle vilja öppna upp en advokatbyrå i staden. Jag har själv bra kunskaper om hur de funkar att vara en advokat och så kan jag de viktiga reglerna inom juridik. Anledningen till att jag vill göra detta är för att jag tror att de skulle höja RP nivån och gör de mycket roligare. Nu vid tillfället så tror jag de är så att man blir skickad direkt till fängelset utan en rättegång om jag inte har helt fel. Jag tror att om de skulle finnas en rättegång så skulle många uppskatta de och de skulle även förbättra RP: i staden. Nu när de finns så mycket kriminella och poliser så är de perfekt att ha en rättegång eftersom att många kan känna sig oskyldiga och därför så vill dem ha en chans att förklara sig. De finns väldigt många som har svårt att hitta ett riktigt jobb vilket både jag och mina tre kompisar har märkt. Jag tror även de är fler som kan se sig i samma position och just eftersom att Unive RP har så himla mycket spelare så tror jag att ett nytt jobb samt en helt ny typ av RP ifall man har en riktig rättegång skulle göra de hela mycket roligare för alla på servern. Då skulle man kunna få en chans att kunna förklara sig och även för att kunna bevisa att man är oskyldig om man är de. Detta skulle göra så att servern kan se bättre ut eftersom att jag inte vet en enda server som har en riktig rättegång med advokater i Sverige och därför så skulle detta även kunna locka till sig flera spelare. Man skulle kunna ha ett samarbete med polisen och kommunicera med varandra så att vi kan få de bästa utav oss och höja RP nivån ännu mer. Dock så vet jag att en riktig rättegång skulle vara svår att skapa och därför så är de inte ett måste däremot så tror jag att väldigt många skulle uppskatta de och tycka de va kul att kolla på med publik. Jag är även mycket aktiv och om jag lär fler som vill bli anställda t.ex mina kompisar så blir de lättare för alla på staden för att få en advokat.
Hur ska förslaget implementeras? Jag vet inte om de är möjligt men typ att man öppnar upp en egen advokatbyrå t.ex som Marja-Lisa Hästberg Bil & Motor fast med en advokatbyrå såklart. Jag vet inte om de blir för mycket men tänkte att de kunde bli som ett nytt yrke så man kan scripta ett hus med arbetsfordon och ett eget namn på byrån. Sedan om man skulle kunna göra en rättegångssal i polisstationen om de är möjligt. Detta skulle kunna gör så att man kan ha en eller flera domare i staden vilket skulle göra RP:n mycket roligare men även seriösare. T.ex om någon blir anklagad för ett mord så skulle han kunna säga att han vill ha en advokat och då är de bara att ringa oss och så kan vi se vad vi kan göra för vår klient. Jag tror många skulle uppskatta detta eftersom att om man är oskyldig så har man ibland inte lust med att sitta i fängelse över 1h därför så tror jag att vårt företag skulle få flyt och de skulle nog många uppskatta.
På vilket sätt är det en förbättring? Detta kommer att förbättra rp väldigt mycket då scenarion kommer bli mycket längre och folk som känner sig oskyldigt dömda har chans att få sin röst hörd. Detta kommer också att öppna möjligheter för fler arbetsmöjligheter och en väldigt rolig rp. I vissa fall tar scenarion slut efter att polisen har stoppat t.ex rånarna men nu kan scenariot fortsätta med att rånarna får ringa sin advokat och ha en rättegång.
Länkar och annat material som visar förslaget: OG Court House 1.1 (Fixed) - GTA5-Mods.com (gta5-mods.com)
Här är ett förslag på ett script som våran arbetsplats alltså vår advokatbyrå men inte bara de utan även ett rättegångs rum. Jag tycker de är väldigt coolt men vet att de är lite mycket att begära om. Den har mycket downloads och 5/5 stjärnor. De är bara ett förslag.
Jag kan inte så bra med scripts men hittade ett lawyer script som ni kanske skulle kunna titta igenom
GitHub - esx-community/esx_lawyerjob.
Man skulle kunna använda FIB building från gta, de ser bra ut och de är bra interior.
https://www.gta5-mods.com/maps/new-iaa-building
Hur ska förslaget implementeras? Jag vet inte om de är möjligt men typ att man öppnar upp en egen advokatbyrå t.ex som Marja-Lisa Hästberg Bil & Motor fast med en advokatbyrå såklart. Jag vet inte om de blir för mycket men tänkte att de kunde bli som ett nytt yrke så man kan scripta ett hus med arbetsfordon och ett eget namn på byrån. Sedan om man skulle kunna göra en rättegångssal i polisstationen om de är möjligt. Detta skulle kunna gör så att man kan ha en eller flera domare i staden vilket skulle göra RP:n mycket roligare men även seriösare. T.ex om någon blir anklagad för ett mord så skulle han kunna säga att han vill ha en advokat och då är de bara att ringa oss och så kan vi se vad vi kan göra för vår klient. Jag tror många skulle uppskatta detta eftersom att om man är oskyldig så har man ibland inte lust med att sitta i fängelse över 1h därför så tror jag att vårt företag skulle få flyt och de skulle nog många uppskatta.
På vilket sätt är det en förbättring? Detta kommer att förbättra rp väldigt mycket då scenarion kommer bli mycket längre och folk som känner sig oskyldigt dömda har chans att få sin röst hörd. Detta kommer också att öppna möjligheter för fler arbetsmöjligheter och en väldigt rolig rp. I vissa fall tar scenarion slut efter att polisen har stoppat t.ex rånarna men nu kan scenariot fortsätta med att rånarna får ringa sin advokat och ha en rättegång.
Länkar och annat material som visar förslaget: OG Court House 1.1 (Fixed) - GTA5-Mods.com (gta5-mods.com)
Här är ett förslag på ett script som våran arbetsplats alltså vår advokatbyrå men inte bara de utan även ett rättegångs rum. Jag tycker de är väldigt coolt men vet att de är lite mycket att begära om. Den har mycket downloads och 5/5 stjärnor. De är bara ett förslag.
Jag kan inte så bra med scripts men hittade ett lawyer script som ni kanske skulle kunna titta igenom
GitHub - esx-community/esx_lawyerjob.
Man skulle kunna använda FIB building från gta, de ser bra ut och de är bra interior.
https://www.gta5-mods.com/maps/new-iaa-building