Accepterad adonis | Ban Överklagan (1.benji)

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

adonis

Medlem
Meddelanden
12
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198928359021/

Ditt Hex-ID: steam:110000139b3ee6d

Vad är din discord tagg? adon1s_

Vem var det som bannade dig? 1.benji

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-03-09 203607.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Tror att de missuppfatta scenariot helt och hållet, då klippet endast drar upp ett perspektiv från när individerna rånar mig och begår olika regelbrott.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag och min vän plockade kemikalier och stashade dem i en bil som var låst. Därefter kommer ett gäng som vi känner och försöker råna oss på allt vi har. Innan klippet som vi tog, så rpade jag allt korrekt. Jag räckte upp händerna i luften och lät dem söka igenom mig ett flertal gånger, vilket ni själva kan se på loggsen när de tog mina pengar. Jag hade inga kemikalier på mig, därför bad de mig att låsa upp just en specifik bil bland alla som fanns från ingenstans. De ville söka igenom mig flera gånger, vilket jag gick med på och de ser vi i klippet när jag håller uppe händerna, alltså gör jag inget fel trots att jag pratar emot. Om man tänker ett verkligt scenario där någon man känner rånar en så kanske man blir frustrerad, vilket jag har all rätt till. Dessutom följer jag min karaktärs principer om att inte vara rädd i tonen eftersom jag är självsäker. I klippet ber dem mig att öppna bilen, och eftersom de inte sett mig förut med denna bil så väljer jag att försöka ljuga om att jag inte är ägaren med nycklarna. Efter några ord så väljer de att söka igenom mig ytterligare en gång, vilket jag går med på och då matchar de nycklarna i mitt inventory med regskylten på bilen och sen tvingar mig att öppna. Det är förrän dess jag öppnar bilen, trots att de begår regelbrott. Man har all rätt i världen att neka ägarskap till ett fordon, särskilt i ett rån eftersom de inte kan säkerställa att det är min. När de väl fick reda på det, så blev det en annan femma och det var då jag gjorde som de bad mig.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag hävdar absolut att det är en felaktig ban eftersom scenariot har skapat ett missförstånd. Det var inget fel ifrån min sida, eftersom jag löd deras order och lät rpn flyta igenom. På vilket sätt är det fearrp att inte öppna dörren till en bil som de inte vet att jag äger? Kort sagt är det inget fel, men eftersom jag lät dem rpa fram det och ta reda på vem ägaren var så byggde jag vidare scenariot trots att det borde avbrutits direkt av en serveradmin. Hela bannen går ut på att jag inte öppna bilen, men det finns flera synvinklar till detta. 1. Ingen har sett mig med bilen eftersom jag köpte den samma timme. 2. Jag har rätt att ljuga. 3. De har ingen rätt att kräva att jag ska öppna en bil som de inte vet att jag äger. Man kan inte påstå att det är min bara för att den står där, då det var flera bilar runt om. Hur är det fel att ha en hetsig ton mot någon som har vapen i mitt ansikte, särskilt om jag känner honom och jobbar tillsammans med han? Det är 100% säkert att vem som helst hade käftat emot, då jag kan säkerställa att han inte skjuter en kollega. Dessutom var jag helt chockad av att han råna mig eftersom vi känner varandra, och därmed har jag all rätt i världen att ha en hetsig ton tillbaks. Min karaktär bygger bl.a. av lojalitet och självsäkerhet, alltså hade jag bara inlevelse. Shkodran som karaktär har varit med om mycket i Albanien, alltså är han inte lika rädd som andra individer och gråter för sitt liv. Jag har inte fearrpat bara för att jag inte gråter, istället har jag lydit order med att räcka upp händerna som man ska göra, trots att jag är medveten om att han håller på göra fel. Jag tog det även i efterhand med admins och avbröt ingenting i scenariot, det blev alltså ett lyckat rån för dem.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Har aldrig blivit bannad tidigare, detta är min första.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade inte kunnat göra något annorlunda, i detta fallet är det endast dem som gjort fel. Jag har all rätt i världen att göra så som jag gjorde och jag hoppas att ni förstår det med. Att värna för sitt liv kommer i olika former, någon kanske bölar, medan en annan är stabil och drar upp händerna. Jag har inte under några omständigheter försvårat scenariot, utan istället har jag byggt vidare rpn genom att de faktiskt får säkerställa att jag äger bilen. Man kan inte hur som helst springa fram till någon och säga öppna en låst bil annars skjuter vi dig, när de inte ens vet att den är min.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Enligt vad admins berättade så måste jag vara lite räddare i ett sådant tillfälle, vilket jag respekterar och ska ta med mig. Jag tänkte att karaktären har ett stort inflytande i hur rpn sker. Det är inte så att jag sprungit iväg eller slått sönder dem medan de sikta vapen mot mig. Jag har bara lydit order vilket man ska göra.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Tillbaka