Inaktuell Acrid | Polismyndigheten Ansökan[Vible]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

ssmurfan

Icke Medlem
Meddelanden
17
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 8 November 2002

Vad heter du på discord? ssmurfan#5689

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? Runt 900 timmar

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? När jag har tid så runt 4-8 timmar ksk? Inte helt 100 men kommer vara aktiv så mycket jag kan.

Hur ofta kommer du vara inne? ^^^

Hur många timmar har du på FiveM? ^^^

Vad heter du? Ture Sten

Hur gammal är du? 25

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för att hjälpa samhället och göra det till en bättre och en tryggare plats. Jag vill också lära känna civila mer och träffa nya kollegor så att dom känner polisen som en trygghet och en trevlig kollega så dom kan prata med mig om saker. Jag kommer inte jobba för pengar utan för att göra staden och medborgarna tryggare.

Varför ska just du bli anställd? Jag kommer göra staden till ett säkrare ställe för både mig själv och andra civila. Jag är också väldigt rättvis av mig och jag dömer självklart inte vart dom kommer ifrån. Jag kan ta kritik och lär mig väldigt snabbt inom saker. Jag kommer att förbättra mig om det är så att ni tycker jag har gjort något fel inom kåren och kommer förbättra det som är fel.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Jag har en ganska lugnt tempo om det skulle behövas och kommer alltid lyssna i komradion när det är saker som ska prioriteras. Jag har alltså en bra radio disciplin inom yrket.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Jag har varit Polis i 3 olika städer där jag har varit Assistent 2 gånger och Aspirant i en annan stad. Det må va ett tag sen men jag har fortfarande vettet i skallen!

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag kollar upp fordonet så att det inte är efterlyst eller stulet sedan går jag fram till personen och kollar efter ett körkort. Har han inget körkort ber jag han att gå ut ur bilen med händerna i luften. Jag sätter handbojor och tar in han i bilen till polisstationen där vi tar han på förhör. Innan vi åker in till stationen ringer vi en bärgare som kan hämta upp bilen och bärga den. När vi kommer till förhöret tar vi fram bevis genom att vi har en kamera på bilen eller en bodycam som har beviset att han körde 200km/h blir han straffad med en böter på en summa och fängelse i en viss tid.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag säger snabbt och tydligt i radion att det är skottlossning vid ett trafikstopp och att min kollega har blivit skjuten av männen som blev stoppade. Jag kallar på förstärkning och förklarar så tydligt det går hur bilen och männen ser ut och vad för reg nummer bilen har. Jag tillkallar ambulans på plats. Medans dom kommer kollar jag till min kollega var för puls han har och vart han har blivit träffad. Vi kommer till sjukhuset och jag väntar i lobbyn tills en sjukvårdare kommer till mig och frågar vad som har hänt och hur min kollega mår och vad dom gör med honom eller kommer göra med honom.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? När vi kommer fram till platsen så spärrar vi av eventuella flykt vägar för gärningsmännen och så inte civila åker inom området där rånet sker. Vi kontaktar våra kollegor till platsen då vi kan behöva förstärkning på plats och en förhandlare. Innan dom kommer tar jag och min kollega skydd bakom våran polisbil så vi inte står mitt i det öppna och har en risk att bli skjuten av gärningsmännen. När kollegorna kommer fram och ska försöka förhandla så går alltid gisslan först och hur vi ska hantera situationen om hur vi ska göra med gisslorna. När dom har åkt iväg från platsen med pengarna så går jag och min kollega in i banken för att leta efter gisslor som har blivit kvar. Sen om gärningsmännen blir tagna vet vi inte om tills nån ger oss info om gärningsmännen. Blir dom tagna blir dom häktade och väntar tills förhör och blir fängslade en viss tid.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag säger i komradion hur situationen ser ut och att det är en man med en kniv i 40 års åldern eller 20 års åldern. Om situationen blir hett och personen tar en gissla så ber jag om förstärkning på plats. Om vi leker med tanken att han inte har tagit någon gissla och går emot mig och min kollega drar vi upp våran Taser och riktar på mannen. Vi ber han att stanna och om han inte stannar så skriker vi ''TASER TASER'' och tasear mannen och ber han att ligga kvar annars skjuter vi en gång till. Vi tar in han till stationen och lägger upp ett förhör och ge han böter om knivlagen och fängelse. Om gärningsmannen nu skulle ha en gissla så tar vi upp våra tjänstevapen, alltså våra SIG SAUERS och riktar mot mannen. Vi kallar på förstärkning i komradion om vart vi befinner oss. Vi sätter upp en prickskytt som är utom synhåll från mannen. Vill inte gärningsmannen samarbeta ber vi prickskytten att avlossa ett skott i pannan.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Radiodisciplin menas att man ska vara disciplinerad i radio och inte prata över varandra. Man ska heller inte prata om onödiga saker som ''Ska vi ta en fika efter jobbet Per?!''. Man ska också börja med att säga sitt rakel nummer när man ska prata, som t.ex. ''33-55 till samtliga enheter, kom.'' eller ''33-55 till 33-45, kom.'' Det är radiodisciplin grabbar och flickor! :)

Vad betyder våldstrappan? Våldstrappan menas att man absolut inte ska ta fram sitt SIG SAUER först i en viss situation. Utan man börjar med att prata igenom saker därefter fysiskt försvar som att du tar upp din batong. Sen kommer el-pistolen och du känner dig hotad i en situation där folk kanske cirkulerar dig. Det sista är ju då såklart ditt tjänstevapen, den tar du fram när folk har ett vapen som kan göra illa dig eller andra civila. Lyssnar dom inte order så har du tillåtelse att skjuta, men försök att sikta på benen och inte överkroppen då du kan allvarligt skada eller t.o.m döda någon.

Tillbaka