Accepterad abdius | Ban Överklagan [-eliterayan-]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

abdius

Medlem
Meddelanden
12
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/swdehero/

Ditt Hex-ID: 1100001434e0731

Vad är din discord tagg? swdehero

Vem var det som bannade dig? eliterayan

Bild på banmeddelande: Screenshot 2025-08-01 131513.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? för att jag bröt mot en av serverns regler som var fearrp.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Det börja med att vi blev jagade utav vendetta och deras allians (de vi har krig med) från stan till ikea. och just vid ikea väljer vi att hoppa ut och skjuta de, under skottlossningen dör några och det ansluter sig fler personer där vissa var poliser. Då så väljer vi som fortfarande lever att dra där ifrån men under det väljer åter igen vendetta att följa efter, då åker vi upp mot paleto chicken och väljer att sen går in. De väljer då hämta extremt många från deras och alliansen vilket gör att vi sitter fast där inne. Efter ungefär mer än 1 timme fick vi de alla men då så väljer polisen att också ansluta sig till stället. Där väljer polisen att vara dryga och vägrar förhandla vilket leder till ännu mer tid spenderat där inne. i slutändan går de med på att låta oss gå med vissa krav. Då så lyckas vi dra med en bil dock så var hela poliskåren efter oss, vi kör upp på berg då bilen vi hade fick göra det, dock så pajar den och vi blir tvugna att fotsa på ett berg, då så kontaktar jag min vän att ta sin tid att åka upp till paleto och hjälpa mig genom att plocka upp mig, när jag väl hunnit springa ner till en bilväg är min vän där men dock blir jag träffad utav en polis, jag lyckas ställa mig upp och ska hopp in i hans bil men då så var polisen bakom mig och säger upp med händerna och det det vanliga. Min vän och bilen var liksom typ 2 m ifrån och polisen väljer att skjuta sönder 1 däck, jag då väljer att ta upp mina händer och ta ner mitt vapen men under den sekuden väljer jag att hoppa in i min väns bil vilket var fearrp, men då väljer den polisen att skjuta min polare och vi krashar och jag blir tagen. Här är då varför jag valde att hoppa in i bilen och inte vara rädd om mitt liv. För det första var detta scenario 3 timmar och det var sent på natten och jag pallade liksom inte slösa all den tid åt onödan, och torska som vanligt utav polisen. För det andra tog min vän sin tid att komma upp mot paleto klockan 04 och ville inte helller att hans agerande skulle gå åt onödan. För det tedje så tog polisen sin tid, polisen hade fortfrande inte agerat genom att tasa, gripa mig eller shift E mig asså dra mig mot marken då tänkte jag att jag hinner kanske hoppa in i bilen. utan att polisen skjuter. För det fjärde så ser man i klippet att min vän hade krycka, jag hade mitt vapen nere, mina händer uppe, var ragdollad polisen kunde extremt enkelt, taza mig eller gripa mig, så jag tänkte inte liksom att han skulle skjuta mig om jag hoppa min.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag skulle säga det var båda en felaktig och jag gjorde fel. Jag gjorde fel såklart för att jag inte var rädd om mitt liv och fearrp men här kommer varför jag tycker det var en felaktig: Först så var vi på ett berg med 1 polis bakom mig som rikta, sen så var min vän 2 meter bort med en bil redo som han körde, sen så tog jag ner mitt vapen och tog upp mina händer men polisen vägrade agera genom tex taser, det var inte heller liksom att jag vände mig om och börja skjuta polisen och det var inte liksom att det var 20 poliser som rikta på mig (och det var inte så att jag inte hade en plan och skulle ba springa där ifrån utan min vän väntande exakt framför mig med bilen redo). Sen så vinner poliser nästan alla scenarios och efter all den tiden slösat på ett scerenario borde ni första att man pallar inte förlora och man kommer försöka att vinna scenariot (för hade ni speccat från när scenariot börja och de hela 3 timmar hade ni försått vad jag mena). Därför tycker jag att det var felaktigt och en varning borde ha räckt med tanke på min ban historik och hur scenariot såg ut från min sida. vill ba påminna om att det var sent på natten och jag ville ba lägga mig och pallade inte åka in, därför ville jag ba komma undan och valde agera som jag gjorde.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har fått 2 bans hela mitt liv, 1 från 2022 för något konstigt jag gjorde i marja och 1 för emote abuse för 4 månader sedan. Jag har även fått endast 1 varning under spelande på unive. Så jag är liksom en grön spelare och tycker att en varning borde ha räckt om man förstår hur scenariot var innan och varför jag valde att agera sådär.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag skulle kunna ba istället för att gå fram till bilen gå bak till polisen för förenkla gripandet.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja att oavsett hur lång scenario, eller vilket scenario som helst så ska man inte hela tiden spela för att vinnna det genom at bryta 1 regel

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? japp

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka