Inaktuell ABDIGAHEL | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

ABDIGAHEL

Medlem
Meddelanden
27
Reaction score
2
Vad är ditt namn i verkligheten? Liam

Ditt discordnamn: TB2#8496

Ange ditt födelsedatum 7 Maj 2024

Varför ska just du bli staff? Anledningen till att just jag vill bli staff är för att jag vill skapa en bra och trygg plats för folk att kunna RP:a på, detta vill jag då jag själv älskar när RP:n ska kunna fungera som den ska. Dessutom har jag spelat på servern väldigt länge och jag har själv sett hur mycket jag har utvecklats som person och hur mycket mer kompetent jag har blivit. En till anledning till varför just jag ska bli staff är för att jag verkligen engagerar mig åt saker jag gillar och denna servern är en av de och jag vill verkligen se förbättringen av denna server och jag är redo att anstränga mig och att lägga mycket tid på servern. Dessutom vill jag skapa en miljö där spelarna följer reglerna och att alla spelare ska kunna ha roligt. Dessutom kommer jag att ta hjälp av de andra som är med i staff teamet för att få bort spelare från servern som inte hör hemma här som till exempel oseriösa spelara eller folk som inte alls är här för att RP:a. En till sak jag vill göra är att få så bra RP som möjligt med hjälp av andra som också är staffs. Men sättet jag tänker komma fram till denna bra och utvecklade RP bland spelarna kommer att vara genom att alltid försöka få fram det positiva och inte alltid vara så negativ hela tiden utan att försöka förbättra istället för att trycka ner. Och eftersom jag har RP:at så länge och varit i så många olika positioner när det gäller denna server så kan jag lägga mig själv i personens plats när de behöver min hjälp och försöka hitta förbättring genom att kolla hur jag själv löste det i dessa situationer. Jag vill att ni ger mig möjligheten för att kunna vara med i staff teamet så att jag kan bevisa att jag verkligen kan sammarbeta med de som är med i staff teamet och visa att jag kan ta emot en högre roll på Unive.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? En sak som jag själv märkt är ett stort problem är faktiskt inom krim RP:n och det är att många inte ens RP:ar innan de börjar skjuta utan att de bara för att de kanske tycker det är roligt går och skjuter någon. Dessa spelare tycker jag borde förbättra sitt sätt att RP:a och lära sig vad social RP är. Jag som staff ska tillsamans med teamet göra allt vi kan för att ta åtgärder och få stop på detta.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Ett bra sätt som jag själv tycker att jag och staff teamet kan lösa detta problem är genom att faktiskt prata och ha kontakt med varandra så vi kan både diskutera och få olika synvinklar på situationen så att vi vet hur vi bättre ska agera när vi möta av sådana situationer. Vi ska kunna ha en normal diskussion och kunna ta åtgärder så att RP:n ska kunna förbättras på alla möjliga sätt. Att lyssna på varandra är en sak som också är otroligt viktig, ja det är också viktigt att säga hur man tycker men att höra vad de andra i teamet tycker och säger är nästan till och med viktigare.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Enligt mig är det väldigt viktigt att bete sig professionellt både allmänt, MEN speciellt som staff. Då staff rollen är enbart för de som verkligen strävar efter förbättring av RP:n på denna server. En anledning för varför det är så viktigt att vara professionell är för att man ska kunna vara lätt att prata och kunna samarbeta med, därför att ingen vill få sina problem lösta av en lallare som inte tar något seriöst och det är extremt viktigt att ta folks problem som sitt egna och faktiskt göra allt man kan för att hjälpa personer. En till anledning för att man ska vara professionell är för att man också ska kunna samarbeta med de som är med i staff teamet och kunna ha en normal och seriös diskussion med de utan några strul. Genom att agera professionellt så bevisar man att man verkligen kan vara andra personers förebild. Man ska kunna lära känna hela staff teamet utan att det ska ske några problem. Dessutom tyder professionalitet på mogenhet och det är något som är viktigt när man har denna stora roll på servern.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Själv kommer jag att göra ett eget organiserat schema som passar både mitt privatliv men också när jag behöver vara på servern. För mig är det viktigt att hitta en sorts balans som inte gör mig själv utbränd, men som gör att jag kan vara så effektiv som möjligt när jag väl är inne. Ett sätt som jag kommer att göra detta på är genom att dela upp privatliv och RP och som sagt försöka hitta det som passar min effektivitet som bäst.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har tagit ett par pauser från Unive men, har lärt mig mycket under den tiden jag varit här på servern. Har kört i ungefär 10 till 11 månader nu när jag har varit som aktivast.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Har tyvärr inte det och därför vill jag bevisa ännu mer för er att jag är mogen och att jag faktiskt kan göra detta och ha ett så stort ansvar.

Vilket ansvarsområde söker du att jobba i? Support

Vilka andra områden kan du också tänka dig jobba inom? RP, Support, Kriminell

Accepterar du att du inte kommer kunna RP:a som vanligt under din Helpertid? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka