Inaktuell Abdi_69 | Polismyndigheten Ansökan [520master]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Abdi_69

Icke Medlem
Meddelanden
9
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 21 Maj 2001

Vad heter du på discord? lille nisse#4631

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? vet inte exakt men tror runt 70-100 timmar

Hur aktiv kommer du att vara? 3-5 timmar per dag ungefär

Vad heter du? Ahmed Mustafa

Hur gammal är du? 22

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Ja jag har simmat som tävlare i 3 års tid.

Varför vill du bli polis? För att jag vill rädda staden från krim. Och stoppa rån från att hända. Plus att jag skulle villa bli polis för det är mitt dröm jobb.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? Det jag personligen tycker är viktigast inom polisyrket är att man har ett gott och rättvist bemötande mot sina medmänniskor. Jag anser även det är viktigt att man är påläst om yrket och att man kan alla grundläggande beståndsdelarna för att kunna agera som en saklig och kunnig polis.

Har du några tidigare erfarenheter? Ja har varit polis för i England jag var en bra polis som var omtyckt. Och jag var uppskattad i staden och hälsa på alla.

Vad betyder IGV? Ingripandeverksamheten Poliser på IGV arbetar oftast treskift i yttre tjänst.

Hur ska man tala i radion under ett efterföljande? Man ska alltid prata tydligt i radion men under ett efterföljande är de extra viktigt att man pratar tydligt! Man ska lugnt och tydligt så alla kollegor i radion förstår! Man ska uppge plats på den misstänkte samt fordon reggplåten samt namnet på personen om man nu skulle kunna uppge det.

Du kommer fram till torget där det pågår en stor konflikt hur löser du det? Jag börjar med att se över situationen för att få en överblick. Ser om någon är i fara. Sedan arbetar jag lugnt och metodiskt för att försöka skingra inblandade och avbryta konflikten.

Får studerande köra en polisbil? Nej endast utbildade poliser får åka en polis bil men dom kan åka med i bilen så klart.

Varför är det viktigt att använda väderstrecken? Man kan indikera vilken väg förövarna har tagit sig. Eller om trafik olycka har hänt kan polisen indikera en annan väg som folken kan köra på.

Hur ska du agera om du ser en misstänkt droghandel på torget? Ropa ut i radion och ligga lågt för inväntning av kollegor, när man sedan är flera kan man ingripa. Men man ska fortfarandra vara vaksam så att man snabbt kan ingripa ifall något händer.

Berätta hur man utför HLR. Växla mellan 30 kompressioner (mitt på bröstkorgen) och 2 inblåsningar. Finns det en hjärtstartare i närheten ska denna kopplas på så att man kan se hjärtrytmen och om man behöver defibrillera (en halvautomatisk hjärtstartare ska man följa instruktionerna som talar om för en om man ska defibrillera eller om det inte är en defilerbar hjärtrytm).

Hur ska man utföra HLR om en misstänks ha vatten i lungorna? 5 inblåsningar därefter växla mellan 30 kompressioner samt 2 inblåsningar.

Berätta vad en thorax är och hur man använder den. En thorax är en skydd/utrustningssväst som är skottsäker.

Berätta vad en tourniquet är och hur man använder den. Tourniquiet är ett förband som är till för att stoppa livshotande arteriellablödningar i armar eller ben det stoppar all blodcirkulation till och från den kroppsdel som är skadad, därför ska den inte sitta kvar för länge, den bör inte sitta på mer än 2 timmar. Man riskerar annars att muskler/nerver tar skada. Man placerar den 5-10 cm om skadan.

Berätta vad ett tryckförband är och hur man använder det. Ett tryckförband är tex. till för att stoppa blodflödet vid en blödning. Ett tryckförband läggs över skadat område och lindas hårt för att få stopp på blödning.

Berätta hur och när man ska använda bandage. Bandage används vid mindre blödningar tex. Bandage lindas runt det skadade området.

Hej,

Vill du bli polis? Då behöver du inte göra en skriftlig ansökan här på forumet. Utan du tar en muntlig intervju vid polisstationen direkt.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka