Inaktuell _zer0 | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Stöd

Votes: 0 0.0%
  • Inget stöd

Votes: 0 0.0%

• Totalt antal väljare
    0
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

_zer0

Icke Medlem
Meddelanden
21
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Malte

Ditt discordnamn: _zer0______

Ange ditt födelsedatum 1 Januari 2010

Varför ska just du bli staff? Mitt mål är att bidra till att Unive fortsätter vara en bra och trygg plats att spela på både för nya och gamla spelare. Jag vill finnas där i support och ta ärenden på ett lugnt och rättvist sätt. Om det till exempel är två spelare som bråkar eller har problem i sin RP eller scenario vill jag hantera det genom att låta dem prata en i taget och försöka lösa det utan att det blir onödigt tjafs eller att fler blandas in. Jag tror att jag skulle passa som staff för att jag är lugn, tålmodig och bra på att lyssna. Jag stressar inte igenom ärenden utan tar mig tid att förstå båda sidor. Jag tycker att jag kan serverns regler och tycker det är viktigt att alla behandlas lika, oavsett vem det är som gör fel. Jag vill inte bara vara en staff som bara ger straff utan försöka lösa på ett sätt där den som gjort fel och möjligen den som inte gjort fel lär sig saker så dem inte gör om det osv.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag tycker att det är vissa punkter som inte fungerar på unive. Jag tycker att många spelare förstör rp för dem som vill rpa. Detta tycker jag är dåligt och jag vill hjälpa till att förbättra det. Det kan handla om krims som gör regelbrott emot krims och gör scenariot tråkigt, desamma för snutar. Det kan handla om icke medlemmar som sitter å vdm och pittar osv. Medlemmar som är lalliga och inte kan bete sig mot andra eller har ingen respekt. Jag tycker att det finns hyfsat mycket punkter som kan ändras för att servern ska bli bättre.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? För att lösa problemen jag nämnde kommer jag göra på dessa olika sätt. När jag ser att någon lallar eller bryter mot regler, vill jag gå in direkt och ta tag i det men på ett lugnt och respektfullt sätt. Jag tycker det är viktigt att man låter spelaren prata klart, lyssnar på båda sidor och sedan är tydlig med vad som blev fel. Jag vill vara strikt när det behövs, men aldrig otrevlig. Det handlar om att ha en bra ton, förklara varför något inte är okej, och visa att man är där för att lära folk och hjälpa dem inte bara ge ut bans osv. Om jag är osäker i ett ärende kommer jag inte dra egna slutsatser, utan ta hjälp av andra i staffteamet. Vara aktiv i reports samt support kan vara en bra sak då det är det bästa sättet vi kan få reda på saker som blivit fel och sedan lösa problemen.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att agera professionellt som staff handlar om att vara lugn, tydlig och rättvis i alla situationer. Man ska inte ta saker personligt, utan alltid ha respekt mot spelare även när de gör fel. För mig är det väldigt viktigt att vara professionell eftersom att det är staffsen som delvis visar upp servern.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Måndag-Fredag runt 16:00 till 22:00, må rpa lite men jag kommer att prioritera staff samt att jag har lite prov då och då men om jag missar mycket ena dagen kan jag staffa lite mer osv. Lördag-Söndag 15-03-05, kommer såklart ta lite pauser men oklart när så skriver just tiden jag brukar gå in och ut ish

Hur länge har du spelat på Unive? Har varit till och från med just nu ligger jag på 3 månader. Första gången var runt 2023.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Har varit staff på ortenwave och centic

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Support, Kriminell, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? arrå

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka