Nekad 9Olle | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

9Olle

Icke Medlem
Meddelanden
73
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Olle

Ditt discordnamn: olle.#5800

Ange ditt födelsedatum 24 Juni 2008

Varför ska just du bli staff? Hej, jag tycker att jag borde bli staff då jag just nu har tappat en del rp lust och jag finner mig i ett intresse för att bli staff igen. Eftersom jag har mycket motivation är jag beredd att jobba effektivt, hårt. Jag vill kunna bidra till unive på ett annat sätt en rp. Jag är motiverad och redo för att ge mitt yttersta för Unives bättre. Jag har erfarenhet av staff arbete, och kommer därför att snabbare kunna komma till rätt och börjar engagera mig i mitt arbete. Jag är hängiven och känner mig redo för att arbeta som staff igen.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag anser att unive just nu brister på 2 saker:

Det första jag anser unive brister på just nu är Powergaming 2. Jag tycker att det är allt för många som just nu spelar väldigt mycket för makt, pengar och för sin egen del. Jag vill att unives spelare ska rpa för varandras skull, inte bara deras egen. det ska vara roligt att rpa med andra. Man ska inte rpa för att man som individ vill ha en massa pengar, vapen eller makt. Man ska istället rpa för att det ska vara kul för dig och andra.

Det andra är den sociala rp:n. Jag anser att just nu väljer väldigt många på servern att inte använda sig av social rp, för att det kanske är en "lättare" väg att gå om man skjuter en person istället. För ett bra tag sedan minns jag hur speciellt piren var en super stor samlingsplats för alla på unive. Där samlades folk varje dag och var och en bidrog med social rp som var riktigt bra. Jag vill att unive ska komma tillbaka lite till det. Jag vill att unives spelare ska tycka att den sociala vägen är den man alltid ska gå. Jag tror, vet att alla kommer gynnas och vi använder mer social rp. Unives community kommer växa och blir större tillsammans om vi skärper oss på den delen.

Jag tror att dessa två problem går ihop med varandra och har sin effekt på varandra. Därav är dessa problem något vi måste förbättra. Löser vi det ena problemet kommer det vara "enklare" att lösa det andra.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag tillsammans med staff teamet kommer att lösa problemen genom god kommunikation, samarbete ta itu med detta. Jag tror att om vi som staffs är hårda, och trycker på de punkter jag nämnde ovan kommer det att ske förbättringar. Jag tror hårt på att specca är något som kommer hjälpa rejält. Kommer vi staffs specca mycket och då menar jag väldigt mycket kommer vi få en väldigt bra överblick, kunna förstå våra spelare, komma närmre spelare och självklart upprätthålla regler.

Ta hårdare åtgärder. Tyvärr ser jag just nu att många spelare som orsakar en massa regelbrott kommer tillbaka bann efter bann. Eftersom det ser ut som det gör just nu på unive tror jag att vi staffs måste ta ännu hårdare åtgärder för att verkligen markera.

Det gäller att vi staffs håller god kommunikation, och sätter upp mål, för att jobba emot dem. Jag tror på att om vi staffs är målmedvetna, lite hårdare, och hängivna kommer vi lösa ovanstående problem.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Mottagande och behandling
Jag känner att Unives medlemmar ska bemötas med ett gott humör. Alla förtjänar detta och är något väldigt viktigt för att upprätthålla ett bra community. Unives community är starkt och en del av detta är gemenskap och behandling av varandra. Desto bättre behandling och gemenskap desto större community. Jag vet själv hur jag vill att en staff ska bemöta och behandla mig. Därför vill jag sträva mot att göra detsamma mot Unives medlemmar. Jag har en gång i tiden varit ny till rp och till unive. Då fick jag hjälp och blev en duktig rpare tack vare det. Nu vill jag ge tillbaks till Unives medlemmar, community.

Tålmodighet
Att ha ett bra tålamod är mycket viktigt som staff. Man ska kunna lyssna på alla och ha en förståelse för alla. Ifall man inte har tålamod sker inte rätta bedömningar. Det kan också innebära att man ska ha tålamod vid band osv. Bans ska vara en sista väg ut för att lösa problem. Att ha tålamod och kunna hitta lösningar är mycket viktigt.
Ansvar
Ansvar är något som en staff ska ha. En staff ska kunna stå till svars efter en åtgärd. Men också att bidra med gott exempel. Ifall man har inlett t.ex. ett support ärende slutför man de ordentligt. Man ska inte ta förhastade slutsatser eller påskynda det. Allt ska göras ordentligt. Som staff har man ett stort ansvar. Missbrukar man saker och man bär på stort ansvar är det inte bra. Som medlemmar ser man upp till staffa. Alltså ska man tänka igenom vad man gör och hur. Att vara ordentligt och ta ansvar är mycket viktigt.

Uppfattning och förståelse
Förståelse är något mycket viktigt som staff. Som staff ska man ha förståelse för båda sidor och de bådas perspektiv. Det går inte att bara titta utifrån ett perspektiv. Och inte vara för envis. Då blir det inte en rättvis bedömning för båda. Det blir inte heller roliga scenarion ifall man som sagt kollar efter endast ett perspektiv. På något sätt måste man kunna ha förståelse för andras fel. Alla är inte perfekta och alla kan utvecklas.
Arbetsvillighet
Jag kommer ha en stark vilja till att utföra straffarbete. Jag kommer självklart välja det framför rpandet. Det kommer vara något jag prioriterar. Hitta luckor och göra mycket för att kunna utföra staff arbete är något jag vill och kommer göra. Är jag inte kanske tillgänglig vid dator kommer jag såklart vara villig att hjälpa till på mobil osv.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Inga problem att lägga upp det. Jag har tid för båda unive och mitt privata liv, med simpel uppläggning kommer det gå galant.

Hur länge har du spelat på Unive? Cirka 2 år.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja, har varit staff 2 ggr tidigare på unive.

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Support, Jobb, Kriminell, Servervakt

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka