Inaktuell 9Olle | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

9Olle

Icke Medlem
Meddelanden
73
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Olle

Ditt discordnamn: olle.#5800

Ange ditt födelsedatum 24 Juni 2008

Varför ska just du bli staff? Hej!
Jag känner att jag borde bli staff då jag vill hjälpa till att stärka, utveckla och upprätthålla Unive roleplay! Jag kommer att vara aktiv samt utföra ett bra jobb som staff. Jag är behjälplig och berömmer alla med respekt och ett gott humör. Jag kommer att vara rättvis och hängiven till att alla medlemmar ska bemötas med respekt, rättvisa osv. Korruption är något jag är totalt emot och det finns inte på kartan då det ska vara rättvist i ett community så som Unive. Jag vet hur en staff ska agera och reagera. Jag vet såklart hur Discord, forum och Ingame fungerar. Jag kan även ta kritik och tar gärna emot de då jag alltid är villig att förbättras på alla sätt. Jag känner att jag är driven och vill driva servern framåt. Jag även känner att jag är målinriktad vilket hjälper mig att utveckla och driva mitt staff arbete samt serven och communityt överlag. Jag har även ett gott tålamod och kan ta egna självständiga beslut. Jag blir inte påverkade av vilka jag tar besluten för/emot. Buggar och Glitchar är något som jag som rpare tycker är tråkigt och störigt. Det är något jag vill kunna göra åt så att andra rpare inte ska stöta på sånna buggar/glitchar. Jag är villig till att förklara och diskutera dem beslut jag tar för att spelaren/spelarna ska ha någon typ av förståelse. Det är ett ansvar man har som staff. Jag svara gärna på frågor i pm och hjälper gärna till. Ifall man har en fråga så svara jag mer än gärna då jag vill hjälpa alla här på Unive. Jag är väldigt snabb i pm och kan därför svara på frågor och hjälpa till snabbt.

Jag har även varit staff tidigare och tyckte det var riktigt kul! I med att sommarlovet är på väg känner jag att jag har tiden till detta.

Mottagande och behandling
Jag känner att Unives medlemmar ska bemötas med ett gott humör. Alla förtjänar detta och är något väldigt viktigt för att upprätthålla ett bra community. Unives community är starkt och en del av detta är gemenskap och behandling av varandra. Desto bättre behandling och gemenskap desto större community. Jag vet själv hur jag vill att en staff ska bemöta och behandla mig. Därför vill jag sträva mot att göra detsamma mot Unives medlemmar. Jag har en gång i tiden varit ny till rp och till unive. Då fick jag hjälp och blev en duktig rpare tack vare det. Nu vill jag ge tillbaks till Unives medlemmar, community.

Tålmodighet
Att ha ett bra tålamod är mycket viktigt som staff. Man ska kunna lyssna på alla och ha en förståelse för alla. Ifall man inte har tålamod sker inte rätta bedömningar. Det kan också innebära att man ska ha tålamod vid band osv. Bans ska vara en sista väg ut för att lösa problem. Att ha tålamod och kunna hitta lösningar är mycket viktigt.

Ansvar
Ansvar är något som en staff ska ha. En staff ska kunna stå till svars efter en åtgärd. Men också att bidra med gott exempel. Ifall man har inlett t.ex. ett support ärende slutför man de ordentligt. Man ska inte ta förhastade slutsatser eller påskynda det. Allt ska göras ordentligt. Som staff har man ett stort ansvar. Missbrukar man saker och man bär på stort ansvar är det inte bra. Som medlemmar ser man upp till staffa. Alltså ska man tänka igenom vad man gör och hur. Att vara ordentligt och ta ansvar är mycket viktigt.

Uppfattning och förståelse
Förståelse är något mycket viktigt som staff. Som staff ska man ha förståelse för båda sidor och de bådas perspektiv. Det går inte att bara titta utifrån ett perspektiv. Och inte vara för envis. Då blir det inte en rättvis bedömning för båda. Det blir inte heller roliga scenarion ifall man som sagt kollar efter endast ett perspektiv. På något sätt måste man kunna ha förståelse för andras fel. Alla är inte perfekta och alla kan utvecklas.

Arbetsvillighet
Jag kommer ha en stark vilja till att utföra straffarbete. Jag kommer självklart välja det framför rpandet. Det kommer vara något jag prioriterar. Hitta luckor och göra mycket för att kunna utföra staff arbete är något jag vill och kommer göra. Är jag inte kanske tillgänglig vid dator kommer jag såklart vara villig att hjälpa till på mobil osv.

Varför vill jag jobba inom Support?
Jag känner att jag är mycket behjälplig och vill att alla ska bemötas med rättvisa och respekt. Ifall någon i vårt community behöver hjälp vill jag kunna hjälpa! Det kan vara stora eller små frågor. Jag vill hålla en stor aktivitet gällande support och känner att jag kan bidra med det. Jag vill kunna hjälpa folk som rapporterar in sake. Det kan vara buggar som påverkar servern, eller problem överlag som man behöver hjälp med. Jag gillar även att prata med folk och känner att jag kan förstå folk och då få en bild över vad jag kan göra för att hjälpa personen. Jag vill även göra det enkelt och smidigt att rapportera in saker till support. Jag gillar att lösa problem vilket är en del av jobbet inom Support.

Varför vill jag jobba inom Donation?
Jag känner att jag vill jobba inom Donation då jag känner att jag är någon som vill hjälpa folk som kanske känner att dem vill stödja servern med en donation. Jag vill göra det smidigt och enkelt för medlemmar att donera. Jag bemöter folk med ett bra humör, respekt och behjälplighet.

Varför vill jag jobba inom RP?
Jag känner att jag vill stärka, upprätthålla och utveckla Unives Rp. Då behövs det att man ser till så att folk har en bra rp. Genom att specca kollar man runt och ser på spelarnas rp. Jag vill även hjälpa folk i sitt rpande och då kan det ske saker som spelarna behöver hjälp med. Då kanske dem skickar in en /help eller /report. Jag kommer att vara aktiv och svara på /help eller /report då jag vill att folk ska få hjälp så fort så möjligt så den kan rpa vidare och utföra en bra rp. Rp är det huvudsakliga i en server och är jätteviktigt. Utför en spelare dålig rp påverkas många av det. Alltså vill jag jobba inom rp för att se till så att rpn är så bra så möjligt.

Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag?
(Sommarlov)

Mån-Tors:
11:00-03:00

Fre-Lör:
12:00-04:00

Hur länge har du spelat på Unive? Ungefär 1 år

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja, jag har tidigare varit staff på Unive.

Här är några kommandon jag kan:

/skin (id) [man gör så att någon kan byta om sin karaktär]
/reportlist [man ser alla reports som har skickats in]
/addkey (namn) [man spawnar in en nyckel]
/ped (id) [man ger någon ped menyn]
/clearchatforall [man tar bort allt som har skrivits i chatten]
/skin (id) [ger någon skin]
/spawnped (spawnnamn) [spawnar en ped]
/v (spawnnamn) [spawnar in en bil]
/freeze (id) [man gör så att någon inte kan röra sig]
/unfreeze (id) [man gör så att någon som är freeze kan röra sig igen]
/kick (id) (anledning) [man kickar någon]
/unban (hex) (andledning) [man unbannar någon]
/toggleid [man sätter på så att man kan se folks id]
/togglename [man sätter på så att man kan se folks steam namn]
/setjobb (id) (jobbid) (rang) [man ger en person ett jobb och rang]
/m (id) [om man ska skriva till någon privat ig]
/who (id) [man ser vilka roller en person har alltså icke medlem, medlem eller kriminell]
/givemoney (id) (kontanter bank svarta)
/giveitem (id) (item) (hur många) [man ger någon en sak ig] [Mods+]
/tpm [man tpar till din waypoint]
/sc [man skriver i staff chaten ig]
/posv1 [Kopierar Coords
/coords [Kollar koordinater]
/noclip [man går in i noclip]
/noclip (id) [sätter någon annan i noclip]
/goto (id) [man går till ett specifikt id]
/bring (id) [man tpar ett specifikt id till en]
/revive (id) [man revivear någon]
/svban (id) (anledning) [man bannar en specifikt person i 1 timme]
/ban (id) (tid) (anledning) [skriver tid anledning när nån har gjort ett regelbrott]
/sv [skriver i servervakt chat]
/ooc [man skriver i ooc så att hela servern kan se]
/announce [man gör en announcement]
/clearinventory (id) [man tar bort allt någon har i sitt inventory]
/dv (radie) [man tar bort alla bilar inom viss radie]
/spec (id) [man specar någon person]
/spec [kommer in i spec menyn]
/spec off [man slutar speca]

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Support, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka