Accepterad 9lazze | Beslut Överklagan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

9lazze

Medlem
Meddelanden
112
Reaction score
0
Ditt discord namn: 9lazze

Ditt Hex-ID: steam:1100001541d4808

Vad för typ av beslut gäller det? krim och ban

Vem/vilka tog beslutet? R.A

Varför tror du själv att beslutet togs? Jag förstår varför beslutet togs och jag har full förståelse för att personalen valde att agera som de gjorde. Händelsen började med att jag var ute och körde bil när jag hamnade i en förföljelse med en annan grupp. Under förföljelsen uppstod en skottlossning där båda parter sköt mot varandra från sina fordon. Efter en stund valde jag att hoppa ur bilen och fortsätta scenariot till fots. Situationen blev väldigt intensiv och istället för att spela klart scenariot tog jag ett impulsivt beslut och valde att lämna spelet mitt under det pågående scenariot. När jag ser tillbaka på det som hände förstår jag att det var ett väldigt dåligt beslut. I stunden tänkte jag inte på konsekvenserna av mitt agerande, utan agerade utan att tänka efter. Jag inser nu att det inte bara påverkade mig, utan även alla andra spelare som var involverade i scenariot. Genom att lämna servern mitt under en aktiv situation förstörde jag deras möjlighet att spela färdigt scenariot på ett naturligt sätt, vilket går emot syftet med seriös RP. Efter att ha funderat ordentligt på händelsen har jag flera gånger frågat mig själv varför jag ens valde att quita. Jag hade egentligen ingen bra anledning till det. Det var ett ogenomtänkt beslut som jag tog i stunden, och jag ångrar det verkligen. Jag inser att jag borde ha accepterat hur scenariot utvecklades och spelat klart det, även om det hade inneburit negativa konsekvenser för min karaktär. Det är en viktig del av rollspel att kunna ta både med- och motgångar och ändå låta scenariot få ett naturligt avslut. Jag försöker inte skylla ifrån mig eller lägga ansvaret på någon annan. Det var helt och hållet mitt eget beslut, och därför är det också mitt ansvar. Jag accepterar att personalen valde att stänga av mig eftersom de följer reglerna och ser till att alla spelare får en rättvis och seriös spelupplevelse. Jag förstår att reglerna finns av en anledning och att de måste gälla lika för alla. Sedan avstängningen har jag haft tid att tänka igenom mitt agerande och jag känner att jag verkligen har lärt mig av mitt misstag. Om jag får en ny chans kommer jag att tänka betydligt mer på hur mina handlingar påverkar andra spelare. Jag kommer aldrig att lämna ett pågående scenario igen, oavsett hur situationen ser ut eller slutar. Istället kommer jag att spela klart scenariot och acceptera de konsekvenser som uppstår i RP. Jag hoppas verkligen att ni kan ge mig en möjlighet att visa att detta var ett enstaka misstag och inte något som speglar hur jag vill spela. Jag vill fortsätta utvecklas som spelare, bidra med seriös och kvalitativ RP och visa att jag förtjänar ert förtroende igen. Jag vet att förtroende inte är något man får tillbaka direkt, utan något man måste förtjäna genom sina handlingar, och det är precis vad jag tänker göra om jag får chansen.

Hur är beslutet felaktigt? Jag anser inte att beslutet är felaktigt. Jag förstår varför personalen valde att stänga av mig och jag accepterar att det var en konsekvens av mitt eget agerande. Jag bröt mot en av serverns regler när jag valde att lämna spelet mitt under ett aktivt scenario, och jag inser att ett sådant regelbrott påverkar både de spelare som är direkt involverade och den allmänna kvaliteten på rollspelet på servern. Anledningen till att jag ändå skriver den här överklagan är inte för att försöka få rätt eller påstå att personalen gjorde en felaktig bedömning. Jag skriver den eftersom jag vill visa att jag har förstått mitt misstag, att jag ångrar det jag gjorde och att jag hoppas få en möjlighet att bevisa att jag har lärt mig av det. När händelsen inträffade tänkte jag inte klart. Jag agerade impulsivt och insåg inte hur mycket mitt beslut skulle påverka de andra spelarna. Nu i efterhand ser jag situationen på ett helt annat sätt. Jag förstår att seriös RP bygger på att alla spelare respekterar varandra och spelar ut scenarion till slut, även när de inte utvecklas som man själv hade önskat. Det är något jag kommer Jag att bära med mig om jag får möjligheten att återvända. Jag vill också be om ursäkt till alla spelare som blev påverkade av mitt agerande och till personalen som behövde lägga tid på att hantera ärendet. Jag vet att mitt beslut skapade onödigt arbete och försämrade upplevelsen för andra, vilket aldrig var min avsikt. Jag ångrar det verkligen och önskar att jag hade gjort annorlunda. Jag vet att ord i en överklagan inte räcker för att visa att någon har förändrats. Det är istället genom mitt framtida beteende som jag behöver visa att jag har lärt mig av mitt misstag. Om ni väljer att ge mig en ny chans kommer jag att följa reglerna, spela ut alla scenarion till slut och alltid tänka igenom mina handlingar innan jag agerar. Jag vill visa att detta var ett engångsmisstag och att jag kan bidra positivt till servern. Jag hoppas därför att ni väljer att ge mig en sista möjlighet att visa att jag kan leva upp till de förväntningar som finns på servern. Jag uppskattar det arbete personalen lägger ner för att hålla en hög nivå på RP, och om jag får komma tillbaka kommer jag att göra mitt bästa för att visa att ert förtroende inte var bortkastat.

Bifoga bevis och länkar som är relaterade till ärendet: Jag har inga bevis eller länkar att bifoga eftersom jag inte bestrider beslutet eller anser att någon i personalen har gjort en felaktig bedömning. Jag erkänner att det var jag som gjorde fel genom att lämna servern mitt under ett aktivt scenario och därför finns det inget bevismaterial som skulle förändra omständigheterna kring händelsen. Den här överklagan bygger istället på att jag tar ansvar för mina handlingar och vill visa att jag har förstått varför beslutet fattades. Jag har tagit mig tid att reflektera över det som hände och jag inser idag att jag borde ha hanterat situationen på ett helt annat sätt. Mitt mål med den här överklagan är därför inte att motbevisa avstängningen, utan att visa att jag har lärt mig av mitt misstag och att jag hoppas få en möjlighet att återvända och bevisa genom mina handlingar att jag kan följa reglerna och bidra med seriös RP.

Förstår du att vi kommer att stänga din överklagan ifall beslutet ej är felaktigt? Ja

vill aldrig se detta igen nästa gång får du hårdare åtgärder

Din beslut överklagan har accepterats.
Tråd låst och flyttad till Överklagningar - Arkiv

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka