96nukie | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Stöd

Votes: 0 0.0%
  • Inget stöd

Votes: 0 0.0%

• Totalt antal väljare
    0
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

96nukie

Icke Medlem
Meddelanden
2
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Adam

Ditt discordnamn: nukiethedon

Ange ditt födelsedatum 7 Februari 2006

Varför ska just du bli staff?
Jag vill gärna bli en del av staff-teamet då jag känner mig ganska färdig med att RPa och istället vill lägga min tid på att hjälpa servern att bli en ännu bättre plats. Jag är övertygad om att jag kan bidra positivt och göra en verklig skillnad. Just nu märker jag att det finns staff-medlemmar som inte tar supportärenden eller rapporter under kvällstid, och många rapporter förblir obesvarade. Detta tycker jag är ett problem, och det är något jag vill hjälpa till att förändra. Jag har själv varit tvungen att kontakta staff i PM eftersom ingen svarar via /report eller /help, vilket inte ska behöva vara fallet. Jag anser att det är viktigt att denna server drivs med engagerade spelare som vill RPa på en hög nivå. Jag har en bra förmåga att läsa av människor och förstå vad de brinner för, vilket jag tror kan vara en stor tillgång i rollen som staff. Mitt mål är att hjälpa spelare att uppnå sina ambitioner på servern och skapa en mer trivsam och rättvis spelupplevelse för alla. Jag är mycket aktiv och har gott om fritid, vilket gör att jag kan lägga ner den tid som krävs för att servern ska fortsätta växa och utvecklas. För mig är det viktigt att alla spelare följer reglerna och respekterar varandra, så att ingen förstör upplevelsen för andra. Dessutom vill jag föregå med gott exempel för nya spelare och hjälpa dem att utvecklas i sitt RP.
Jag hoppas få möjligheten att vara en del av teamet och göra servern ännu bättre!

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Själv tycker jag att allt fungerar men problem kommer och går för varje dag, men säger inte att det är spelarens fel hela tiden men oftast är rpn eller krim rpn ett problem då folk oftast inte vill förlora sina scenarion vilket gör så att dom uppmanas till att göra problem och bryta reglerna, samt så dom resterande staffsen brukar oftast bara vara snabba vilken må vara bra i vissa lägen men t.ex reports så bara accepterar dom eller skriver ba något kort och gör inget åt det, då dem inte ger bra upplevelse till spelarna

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag och resten av staff teamet ska hantera stressiga situationer lugnt och rättvist. För att lösa problemen med rpn och krim rpn kan vi få spelare att acceptera RP-konsekvenser och undvika regelbrott. Vi ska också förbättra hanteringen av reports genom att ge tydliga beslut istället för att bara acceptera dem snabbt. Genom bättre samarbete och kommunikation kan vi skapa en bättre spelupplevelse för alla på Unive, men det bästa är hur vi ska sammarbeta, det gör allt mycket bättre.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Jag tycker att om du har en staff roll så har du mycket respekt och tillit på servern, och då ska du kunna visa upp att du kan hålla det, så du ska kunna bete dig och kunna ta stressiga situationer i support eller om det blir bråk osv ska du kunna lösa det utan att behöva starta upp det till något stort, och du ska alltid komma med nöje oavsett vem du snackar med och vissa framsteg för varje grej du gör.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Rpar ganska ofta och gör det ofta när ja kommer hem från skolan, och rpar ju då men blir jag staff så kommer jag priotera staff rollen såklart och det område jag kommer få, men samtidigt rpa men lägga ner mer tid på mina uppgifter jag ska uföra som staff.

Hur länge har du spelat på Unive? Tidig 2022!

Har du tidigare erfarenheter som staff? Har varit staff på flertalet servrar sen tidigare men också på unive ungefär 2 gånger sen tidigare.

här är några staff kommandon:

/Togglename - Ser allas steam namn i närheten

/sc - skriver i staff chaten

/specoff - du slutar att speca någon

/spec (id) - Så du kan specca en person från deras perspektiv

/noclip - Gör så att du kan flyga runt och va osynlig

/announce (text)

/freeze id - fryser en person

/unfreeze id - gör så att personen man freeza kan röra sig igen

/Revive id - Återupplever en person

/skin id - Ger personen skin så hen kan förbättra sin karaktär

/setjob (Id) (jobb) (rank)

/kick (id) (Anledning) - Kickar en person från servern så

/addkey (Nyckelns namn)

/ban (id/Hex) (dag) (anledning)

/unban (hexid eller id ingame) - Tar bort en ban

/banhistory (hexid & id) - Ser man om personen har några tidigare banns

/tpm - Man hamnar där man har lagt en GPS på kartan

/goto (Id) - Man bringar en person till en själv

/bring (id) - Drar en spelare till dit id

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? Support, Kriminell, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Event, gillar inte events overall och brukar inte bidra i dom heller, men går absolut men föredrar dom andra jag checkade in då jag kan ge full prestanda.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka