Nekad 777Adam | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    2
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

777Adam

Icke Medlem
Meddelanden
36
Reaction score
2
Vad är ditt namn i verkligheten? Tamar

Ditt discordnamn: 01adam.01

Ange ditt födelsedatum 11 Juni 2011

Varför ska just du bli staff? Jag känner att just jag förtjänar att bli staff eftersom jag är driven, engagerad och motiverad att förbättra servern. Jag lär mig lätt nya saker och jag fungerar riktigt bra i samarbete med andra människor, oavsett vilka dessa är. Jag lär mig även känna nya människor enkelt och jag tycker att det är riktigt kul, därför kommer jag inte ha några som helst problem att integreras in till staffteamet.
Jag har spelat på servern i snart precis 1 år vilket betyder att jag har varit med om och har mycket erfarenhet över olika scenarion och hur ofta det händer att folk lallar eller gör andra regelbrott, utan att vara lalliga. Detta har förstört en stor del av scenariot och den allmänna upplevelsen man får under just detta scenario och det är ett otroligt stort problem. Därför måste vi få ett stopp på detta och jag känner då att jag själv har en plikt att hjälpa servern att växa ifrån dessa problem som absolut inte borde finnas. Jag anser att staffsen behöver ta stränga åtgärder åt folk som inte följer reglerna, då det är på tiden att folk lärt sig de nu. Det finns inga ursäkter till att repeterat göra regelbrott som man borde förstå inte skall göras.
Eftersom jag är så aktiv på både forum och på servern så kommer jag vara lätt att kunna bevaka inom olika scenarion som utspelar sig på servern och då utföra åtgärder mot eventuella lallare eller regelbrott och även hålla forumet snyggt, i ordning och avbelasta de övriga medlemmarna inom staffteamet.
Jag ser mig själv även som en hjälpsam person och har som mål att se till så att alla trivs här på servern, unive ska va en plats man kan sätta sig in i en annan karaktär och glömma bort världen runt om sig, därför är det viktigt att man är trevlig och ser till så att ingen känner sig missnöjd med någonting som har med personer runt om sigs beteende.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag tycker att det förekommer alldeles för mycket lalliga situationer. Detta gäller på den civila RPn och den kriminella. Att det sker inom den civila RPn är något som förmodligen alltid kommer att ske, det går inte riktigt att bli av med. Men det sker dock i alldeles för stor utsträckning, det skall inte alls vara på denna nivå som det är nu. Det är viktigt att vi som staffs då tar hårda åtgärder åt detta för att se till så att folk lär sig att aldrig göra om dessa saker, sen kommer det självklart alltid finnas lallare, men dem får man helt enkelt bara se till att ta bort rättigheten att vistas sig på unive från. Inom den kriminella RPn däremot tycker jag att det är helt annorlunda. För att RPa som kriminell så måste du göra donationer för riktiga kronor, och när man väl gjort det så väljer man ändå att lalla? Detta tycker jag är helt absurt och ska absolut inte förekomma. Man bestämmer sig oftast inte för att donera till en server första dagen man spelar, man ger det ofta lite tid. När den tiden sedan passerat och man väljer att donera så bör man ha lärt sig alla regler och se till så att man följer de. Att det ändå sker regelbrott i så stor omfattning som i dagsläge är verkligen inte okej och det måste tas åtgärder för detta omedelbart. Det finns absolut NOLL ursäkter till att man inte klarar av att följa reglerna på unive om man spelat så pass länge att man väljer att stötta servern i sådan utsträckning att man väljer att donera pengar, då man oftast som sagt inte gör det direkt. Det vill jag vara med och sätta stopp på, för att få alla att ha så kul som möjligt.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Vi bör ta drastiska åtgärder och absolut inte hålla tillbaks på straffen, det enda undantaget bör vara genuina misstag av folk som inte kontinuerligt gjort regelbrott tidigare, då tycker jag att man kan se till så att personen i fråga inte gör om detta misstag. Det är däremot det enda undantaget jag känner att man ska göra. Vi måste se till att få stopp på den låga RP nivån som ibland sker och det kan vi endast göra genom drastiska och hårda åtgärder mot de som inte kan hålla sig och följa reglerna som finns där, de finns dessutom där av en anledning. Jag kommer även att vara väldigt medverkande i staffteamet och fråga om andras åsikter inom olika scenarion jag stöter på, t.ex vad de tycker en rimlig åtgärd är och hur de ser på olika saker. På så sätt lär jag mig känna alla vilket är viktigt för att samarbetet ska fungera.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Man bör vara hjälpsam och trevlig då ens staff roll kan ses som förebilder för övriga medlemmar. Man skall vara ett föredöme för andra och det kan man endast bli om man är trevlig och ser till så att alla trivs. Ingen tycker ju om att samarbeta med någon som inte är härligt att ha runt omkring sig. Det är såklart även viktigt att du kan alla regler då det är du som ska se till så att alla andra följer de och inte begår några som helst regelbrott. Detta är särskilt viktigt inom den kommunikativa delen, då man tar t.ex. supporten för en kväll.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag har såklart endast möjlighet att vara aktiv med staff arbete utanför skoltiden så den kommer jag räkna bort i följande exempel.
Jag är oftast aktiv mellan 16:00 till 23:00, med mest aktivitet runt 17-20 då jag är konstant inne på servern och RPar. Om denna ansökan blir godkänd och jag blir antagen till staffteamet så kommer jag självklart att kompromissa min tid på min karaktär och RPn och istället lägga ner en del tid på att moderera både servern och forumet. På servern så får jag lägga en del tid på att specca olika scenarion och se till så att alla regler följs, och på forumet kan jag sköta om olika trådar och inlägg. Jag kommer såklart fortfarande att lägga tid på min normala RP, men jag kommer att lägga en stor del på att hålla serverns RP nivå på topp. Om jag skulle sätta ett ungefärligt mått på dessa tre saker (personligt liv, rp och staffarbete) så skulle jag uppskattsningsvis säga att 65% av tiden jag är inne på servern blir till staffarbete och resterande 35 blir till rp, men jag vill såklart även ha möjlighet till personliga aktiviteter på fritiden, men eftersom det jag pratat om nu är menat för vardagen så skulle jag nog säga att 90% av min fritid efter skolan går till Unive.
På helgen däremot håller jag gärna på med personliga aktiviteter på dagarna, men kan vara väldigt aktiv efter middagen tills jag bestämmer mig för att sova, detta blir ungefär 19:30-03, på denna tid kommer jag förmodligen att lägga 50-50 på RP och speccning, vilket ändå blir flera timmar på att specca och utföra staff arbeten, medans resten blir till RP. Såklart kan undantag ske ibland om jag har annat planerat.

Hur länge har du spelat på Unive? jag har spelat unive sedan 2023 i april men har blivit bannad vissa gånger.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja det har jag. Jag har varit staff på flera servrar som t.e.x ortenwave,rewerse,deepcity,devine,vation och lite mer. här är staff kommandon jag kan just nu.

/setjobb (id) (jobbid) (rang)
/m (id)
/who (id)
/giveitem
/tpm
/sc
/reportlist
/noclip
/goto (id)
/bring (id)
/revive (id)
/svban (id) (anledning)
/ban (id) (tid) (anledning)
/sv [skriver i servervakt chat]
/freeze (id)
/unfreeze (id)
/kick (id) (anledning)
/setperm
/unban (hex)
/toggleid
/togglename
/ooc
/announce
/clearinventory (id)
/dv (radie)
/spec (id)
/skin (id)

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? Kriminell, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? nej

kopierade min ansökan från min gamla konto

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka