Accepterad 520master | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

520master

Icke Medlem
Meddelanden
3,766
Reaction score
234
Vad är ditt namn i verkligheten?
- Edwin

Ditt discordnamn:
- 520master

Ditt Hex-ID.
- steam:11000013fef9db6

Ange ditt födelsedatum
- 6 Juli 2008

Varför ska just du bli staff?
- Varför jag ska bli staff är ju för att jag har varit Helper och Medlemskap Ansvarig tidigare, alltså så har jag fått bra erfarenheter som kan användas som staff. Och varför jag ska bli staff är för att jag inte bara vill banna och banna, man lär sig inte av att bara bli bannad hela tiden. Ibland kan en liten varning hjälpa, vi tar ett exempel: det är en helt ny spelare som aldrig har spelat på Unive tidigare, spelaren begår ett regelbrott. Istället för att banna så skulle jag vägleda personen. Men däremot om vi skulle stöta på en medlem som har spelat på servern ett tag och vet om reglerna så ska man ta andra åtgärder. Och jag anser mig mogen för att bära rollen igen. Och jag har varit Forum Mod i cirka 4 månader snart, och jag vill ta steget upp inom staff teamet. Och sen finns även dessa lallare som inte har något mål med sin RP och bara är på servern för att "härja" runt, de vill jag ta bort då de inte bidrar med någonting till servern. Och jag vill även bidra med det bästa jag kan ifall jag blir staff för att servern ska bli ännu bättre! Ända sen jag blev demotad förra sommaren så har jag velat komma tillbaka till staff-teamet och hoppas att jag snart får göra det igen.

Vad tycker du inte fungerar på Unive?
- RPn är lite till och från, det finns vissa stunder där RPn är väldigt bra. Men det finns också vissa stunder där det behövs förbättring. Och det vill jag vara med och förbättra för att RPn ska bli högre och bättre. Och sen så är inte alltid RPn så hög runt streamers och det vill jag ändra på. Sen finns även vissa jobb som inte fungerar och de vill jag se till att ändra då jag fokuserar på att bli RP och Jobb ansvarig.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan?
- Hur jag och övriga inom staff teamet lösa problemen jag skrev är att inom RP-delen specca de ställen som RPn är låg på och specca scenarion och ifall regelbrott sker så ska vi ta itu med detta med de medlen vi har tillgång till, vid mildare regelbrott kan man prata i /samtal med personen och ifall det är flera så kan man ta det i support efter scenariot. Men ifall grövre regelbrott sker så kan man använda banmetoden.

Men hur jobb-delen ska lösas är att man kan diskutera med andra jobb ansvariga kring lösningar till de jobbet som inte fungerar och kanske sätta in en chef som verkligen är driven för att driva fram jobbet. Och ständigt kolla med jobben om vad som behövs förbättras.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt?
- Hur man ska agera i staff rollen är att man ska vara professionell, men hur är man det? Jo, när man är staff ska man inte hålla på att "lalla" eller visa en dålig sida. Man ska alltid vara seriös och visa en bra sida. Man ska helt enkelt vara seriös och inte på något sätt uppträda lallig eller liknande för att visa en dålig sida. Utan man ska alltid agera bra så att spelarna tycker att staffen är en bra staff. Och man ska alltid vara opartisk oavsett vad.

Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag?
- Det kan vara till och från beroende på vilken dag det är, bland annat nu under sommaren har jag sommarjobb men jag kan ändå vara aktiv innan och efter sommarjobbet. Samt så när skolan drar igång så har jag träningar nästan varje dag i några timmar. Och på helgerna så har jag match och kanske dömning. Och just vid tillfället jag skriver denna ansökan så håller jag även på med AM-körkort. Men jag ska försöka mitt bästa med att hålla uppe en god aktivitet varje dag.

Nu när det snart är dags för skolan och hockeyn så kommer jag inte kunna vara lika mycket aktiv, men om ork och tid finns så kommer jag att försöka lägga det på staff arbetet. Jag kanske inte kommer kunna lägga ner hur mycket timmar som helst på staff arbete, men jag ska försöka få det så effektivt av den tiden jag kan göra staff arbete.

Hur länge har du spelat på Unive?
- Spelade för första gången på Unive i början av Juli 2021 cirka.

Har du tidigare erfarenheter som staff?
- Helper, Medlemskap Ansvarig x3, Forum Mod.

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom?
- RP, Jobb, Servervakt, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom?
- Kriminell är jag inte beredd på att jobba inom för tillfället då jag vill lära mig mer om området innan jag börjar jobba inom det. Även ifall jag skulle bli staff så skulle jag ändå ta ansvar här på forumet. Även fast jag har markerat Donation som ett intresserat område så vill jag gärna försöka skaffa erfarenheter eller mer kunskap gällande området.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka