Inaktuell 1raggee | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

1raggee

Icke Medlem
Meddelanden
334
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Ragge

Ditt discordnamn: 1raggee

Ange ditt födelsedatum 24 Juni 2009

Varför ska just du bli staff? Jag anser att mina kunskaper är tillräckliga och kanske till och med bättre än de flesta. Jag kommer att lägga ner mycket tid och ägna mig mycket så att det hålls hög RP nivå och så att inga lallar mm. Jag har varit MA och mer än de kunskaperna har jag inte inom position men kan många commands som jag kommer att ta när frågan kommer upp. Jag tycker att jag har hållt en bra RP nivå själv och jag känner att jag är redo för en större uppgift. Jag kommer inte använda abuse och korruption och jag vet allvaret av att vara staff och jag är bra på att vara seriös när man ska vara seriös och jag är bra på att känna av läget.

Nu vill jag bli staff eftersom jag tror att mina kunskaper är bra. Jag kan ta ställning men är också väldigt bra på att lyssna och se vad andra har och säga. Jag vet hur man tar t.ex. support ärenden och jag vet hur ett liv som staff ser ut på ett ungefär och kan se här och nu hur uppgifter osv går till. Sen så kommer jag sitta nästan all tid till mestadels att specca eller sitta i noclip och om npgon inte sköter sig så blir det ban. Jag är trött på att folk snackar OOC men också att det är väldigt mycket lallande. Jag vet att man ska banna efter ett scenario osv. Jag kommer nog att hålla extra koll på de som är kriminella då jag vet att många missanvänder sin roll där då inga kan använda kriminalitet och RP ihop verkar det som. Där vill jag också gå in med hårda åtgärder då det inte är verklighetstroget att springa runt och t.ex. rikta på varje person eller be allt och alla hoppa in i bilen för att sedan råna och efter rånet skjuta ihjäl någon. Jag tycker även att de som är kriminella kan tänka på att inte sticka ut som kriminella. Det är inte realistiskt att det hela tiden går runt folk på piren och snackar om ”tabbar” och grejer på allmän plats. Sen så kan man också göra åtgärder på att det skjuts av samma personer dag ut och dag in.

Jag vill som en sammanfattning av detta bli helper eller ja, en del av staff teamet, pågrund utav att jag vill hjälpa Unive att bli en bra och realistisk stad vilket den redan är men det förekommer konstiga och dumma grejer som ibland bryter mot regelbrott och det är väldigt mycket OOC och lall. Jag vill också hjälpa folk som har problem. De som sitter i support vill jag hjälpa och det är RP och support jag vill främst jobba inom som staff. Jag vill bara hjälpa till på servern och det är därför jag vill bli staff.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag tycker att det är för mycket lall men också för mycket regelbrott och jag tycker att det regelbrott som bryts mot mest är sunt förnuft. Jag ser väldigt många som går med mask på piren som exempel men också folk som allmänt lallar, går runt och sparkar och slåss på bilar men också på andra personer. Det är också för många nya personer som släpps in som medlemmar som verkligen inte kan RPa. Sedan finns det en viktig grej och det är att folk inom jobb inte ser värde på sina fordon alltså tjänstefordon.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag tror att det är rätt bra om man gör medlemskaps intervjuer ännu svårare även om de redan har blivit svårare. Sedan tycker jag att jag och andra i staff teamet skulle specca ännu mer än vad vi/de gör och också sprida ut så inte alla bara speccar på piren hela tiden utan att vi även kan hålla koll på andra platser och händer det något så kan vi dra in de i supoort och vi ska inte tveka på att ta åtgärder. För att åtgärda att folk inte ser värde i tjänstefordon kan man kanske införa ett script där man typ har begränsat antal och så man kan se vem som har tagit ut och då kan man även se vilka bilar och från vem som kommit tillbaka till garaget och vilka som inte kommit tillbaka.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Såklart ska man vara trevlig. Man ska ha en snäll ton och man respekterar alla. Däremot så måste man också göra sitt jobb och då kan man inte bara t.ex. skita i att banna någon bara för att man tycker synd om personen eller kanske att det är sin vän eller något liknande. Detta är ju korruption så detta är absolut förbjudet och konsekvenser kommer att tas om detta händer och det förstår jag. Jag är bra på att bemöta människor med respekt och är van att få göra det men jag menar att man alltid ska vara trevlig. Man kan säga kortfattat att inom staff teamet så ska man bemöta alla med respekt och vi ska agera proffesionellt och vi ska vara enkla att ha o göra med. Inga drygheter mm.

Jag tycker att det är väldigt viktigt att agera professionellt med sin roll och speciellt när man är i staff teamet. Om man är helper eller någon del utav staff teamet så ska man vara en förebild och då ska man även vara trevlig, glad och snäll och inte se ner på personer. Det är väldigt viktigt helt enkelt.

Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag? Jag kommer att kunna vara aktiv nästan hela dagarna, 7-10 timmar per dag och det varje dag.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har spelat sen 2022.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag har varit Medlemskaps Ansvarig men jag kan de flesta commands:

/noclip: Du blir osynlig och kan ”flyga” runt.

/revive: du återupplivar någon.

/giveitem: ger föremål till någon.

/kick: sparkar ut spelare.

/svban: bannar i 1 timme.

/togglename: så du kan se namn över person

/toggleid: av och på syende på id över person

/who: kollar om en person är medlem eller krim

/tpm: förflyttar sig eller nån annan.

/reports: kan se om nån behöver hjälp.

/spawnmenu: går till huvudmeny

/sc: staff chatten

/sv: servervakt chatten

/ooc: skriver ut så att severn ser som ooc.

/setjob: väljer jobb till spelare

/setgang: väljer gäng till spelare

/ban: bannar någon, skriver in tid, anledning

/goto: går till en person

/addkey: ger nyckel till person

/freeze: fryser en person

/unfreeze: slutar frysa en person

/givemoney: ger pengar till person.

/skin: ger karaktärs menyn till spelare

/ped: ger ped till spelare

/bring: du drar en spelare till dig.

/dv: tar bort fordon i en viss radie.

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Support, Jobb

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Jag är beredd att jobba inom allt men kanske vill jag helst undvika donation.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka