Accepterad 1.elvosh | Ban Överklagan [Maradona.Goat]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

1.elvosh

Icke Medlem
Meddelanden
7
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199436158750/

Ditt Hex-ID: 76561199436158750

Vad är din discord tagg? 1.elvin

Vem var det som bannade dig? Maradona.goat

Var är du bannad? FiveM Servern

Bild på banmeddelande: bild_2024-09-09_154939641.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Korruption inom yrke, jag sålde en bil till mig själv för inköp samt gav 50k rabatt.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag vart bannad en dag efter att jag sålde bilen till mig själv och ungefär 2 dagar efter jag gav 50k rabatt, när jag blev bannad stod jag vid mitt gänghus och väntade på en person för att byta vapen, direkt efter jag blev bannad hoppade jag support och skrev till maradona för att det endast stod "Följer inte standarden på unive" i meddelandet. Anledningen till att jag gav 50k rabatt var för att jag fick dem vänta jättelänge 2 gånger för att jag behövde relogga, sälj-datorn på bäckhäst buggade ur flera gånger. Varför jag sålde bil till mig själv beskriver jag här nere.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det var en korrekt ban. Efter att jag skrev till Maradona och snackade med honom i support, då fick jag reda på att man inte fick sälja bilar till sig själv för inköpspris. Utifrån det jag hade läst i #stående information så stod det inte att det var otillåtet att sälja bilar till sig själv, dessutom hade jag för mig att alla på Bäckhäst fick köpa bilar för inköp. Det jag inte visste om när jag gjorde detta var att det fanns flertal meddelanden över stående information där det stod personal rabatter samt påminnelser, andra viktiga meddelanden helt enkelt-jag trodde att kanalen var utformat som ett dokument som endast förmedlade den informationen jag kunde se, då det var är väldigt stort meddelande. Som exempel trodde jag att kanalen hade ett liknade format som #information i Unive servern.
Att sälja för 50k under pris visste jag var fel eftersom dem inte hade några rabatter, det var mitt sätt att säga förlåt för den tiden det tog. Dessutom ville jag inte förlora kunden.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag blev bannad av en servervakt i 1 timme för att jag pratade ooc med min polare om irl saker (inte metagaming) och då höll jag ner push to talk knappen för att jag var van vid det. Inom denna ban var även en av anledningarna att jag inte rpade på skador, det som hände var att jag blev grovt överkörd av en bil när jag satt på en cykel, ibland glappar typ push to talk för mig eller buggar och därför hördes det inte att jag skrek ajajaj, sen ställde jag mig direkt upp eftersom att jag tänkte att det var vdm. Efter detta lärde jag mig att inte prata med kompisar medan jag kör på unive och dessutom lärde jag mig att man ska rpa även om det kan ha vart ett regelbryte.

Min senaste ban innan detta var för powergaming, den bannen fick jag för att jag lootade oppositionens stash bil, dessutom sa min boss i gänget åt mig att göra det. Efter detta fick jag vänta i 2 dagar på att bli unbannad och då fick jag lida av konsekvenserna och det fick jag ta lärdom från, dessutom så läste jag reglerna flertal gånger för att det aldrig skulle hända.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Nu syftar jag på bilen jag köpte till mig själv.

Hade jag backat bak i tiden så hade jag verkligen vart noga när jag läste i stående information, om jag endast hade bläddrat upp pytte lite hade jag märkt att det fanns mer info. Jag hade verkligen tänkt igenom mina beslut och haft förbättrat konsekvens tänk.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja,
Jag har fått mycket bättre konsekvenstänk efter detta vilket jag har märkt irl, kommer agera så på unive också. Jag ska även förebygga mina beslut, alltså ta reda på om det är ok eller inte redan i förväg. (Inte mitt under scenariot) Har även bättre koll på reglerna då jag läste igenom dem 4 gånger igen.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka