Nekad 𝕊𝕜𝕪𝕝𝕚𝕟𝕖 | Ansökan till Staff [Akerman]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Vad är ditt namn i verkligheten? hagop

Ditt discordnamn: Skyline#3333

Ange ditt födelsedatum 29 Juli 2009

Varför ska just du bli staff?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Varför just jag ska bli staff är för att jag har drivet och motivationen till att bli staff. Jag kommer för mestadels prioritera speccandet då jag anser att det kan bli för mycket lall och trams på servern som ej hör hemma här. Som rp ansvarig kommer jag för mestadels hålla mig till speccandet ifall jag inte då är ansvarig över ett annat område. Mina mål i staff teamet är att skaffa en bra realtionen med alla och utveckla servern men också mina egna sidor. Har spelat på unive i en längre period nu och vet hur allting fungerar. Har sedan tidigare fått förtroende av philip att bära på helper rollen men då var det ej läge för mig. Hade max spelat på servern i 3-4 månader då samt hade ej tiden. därav blev jag av med den rollen. Men vill få yttligare en chans så jag kan bevisa vem jag verkligen är och vad jag går för.. Därav söker jag till staff igen. Förstår också att jag har en dålig ban historik men har lärt mig från det, har utvecklats som person och utvecklat min rp. En till anledning till varför jag vill bli staff är för att jag vill kunna vara en hjälpande hand på servern. Jag vill kunna ta ett nytt steg i min karriär på servern och bli staff. Jag vet vad som är en optimal tid att banna någon för ett regelbott. Med det sagt menar jag att jag ej kommer ge överdrivet långa eller korta bans. Jag kommer ge en optimal tid. Ifall personen jag ska banna är en ickemedlem ska jag ge personen en kortare ban då dem förmodligen är nya till servern samt till fivem. Jag ansöker till staff för att jag vill vara en förebild för folk. Jag vill kunna hjälpa folk då det är något jag älskar. Jag gillar att prata med folk och kunna vara en hjälpande hand och därför vill jag bli support ansvarig dådet är exakt det man gör. Ifall ni anser mig lämplig för att bli staff kommer jag köra fullt ös hela tiden. Ifall jag inte är hemma och har tillgång att specca kommer jag göra forumsarbete. Kommer svara tickets. Kolla i disukutioner svara på ban överklagans och så vidare. Jag kommer använda min tid så effektivt som möjligt och ifall det inte finns något på forunet så kommer jag att vara tillgänglig på discorden igenom att ge roller i disocrd kanalerna osv. Eftersom jag då varit staff förut så har jag erfarenheterna till det. Jag ver hur forumet fungerar och hur det används samt hur discorden fungerar. Jag kan dem flesta kommandos ingame. Som staff bär du mycket ansvar vara sig du vill det eller inte. Du är som en förebild och ska alltid visa ditt 100. jag vet att det är något jag skulle kunna bevisa.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vilka områden jag vill utveckla och vilka förendringar jag kommer skapa.

RP
För tillfället anser jag att RP nivån på servern har fallit. Inte bara från icke medlemmarnas håll men också medlemmarnas. När jag rpar som polis ser jag mycket rams hända runt omkring mig samt att folk bryter mot flertals regler. Och detta måste få ett stopp. Hur jag ska stoppa dethär är med att ta hårdare återgäder. Folk lär
sig inte av korta bans. Vi måste börja ge håradre straff mot folk som om och om igen bryter ot reglerna. Därav är min lösning på att få bort lallet är att ge håradre straff. Eller möjlitvis indraget medlemskap ifall det är väldigt grovt.

SUPPORT
Vad jag märker när jag väljer att hoppa support är att de oftast en längre väntetid. Vad detta kan bero på är möjlitvis att det är för lite support ansvariga. Eller att jag
kanske hoppar vid fel tillfälle. Men min lösning på detta är ju att ta in fler support ansvariga. Sedan så har jag aldrig upplevt ett dåligt support ärande då jag alltid blivit bemöt på ett bra sätt. När jag blir staff kommer den ända förendringen som kommer ske inom support är väntekön. Annars tycker jag support området fungerar utmärkt och perfekt.

DONATION
Donation är väldigt likt support. Upplever aldrig ett dåligt ärande där men utan mer väntekön. Vad detta kan bero på är möjlitvis att det är för lite donations ansvariga. Eller att jag kanske hoppar donation vid fel tillfälle. Men det går ju att lösa. Antagligen igenom att ta in fler donations ansvariga eller att allmänt försöka vara mer aktiva där. Annars funkar donations området bra.

JOBB
Har sätt väldigt mycket kaos inom detta området på sistonde. Nya Områdes ansvariga för jobb byts dag in och dag ut. Chefer stannar inte en längre period på sitt yrke och det går allmänt inte så bra. Hur vi ska få chefer att stanna på jobb längre är igenom att göra jobben roligare. Ett bra exempel på hur man gör ett jobb roligare är igenom att skapa en liten förendring. Förut var till exempel saras helt dött. Men nu när det nya system kom märker man hur folk började vilja jobba där. Folk köper bilar. Och man fick allmänt igång aktiviteten på yrket. Sedan kan vi ta trygghansa som ett jobb man kan förendra. Nu vill ingen vara chef där eller jobba där samt får trygghansa inga kunder. Istället skulle man kunna göra trygghansa till en mäklarfirma. Bredvid trygghansa finns det ett en stor lägenhet och ifall man skulle kunna sätta in ett lägenhets script där man kunde hyra lägenheten och betala en viss summa per vecka för att bo där hade det förmodligen dragit igång yrket. Men detta var bara ett förslag och inget som då kommer ske ifall ingen skickar in det som ett förslag. Men ni fattar poängen. Man kan göra ett trist jobb till något roligare som spelarna hade gillat.
Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag?
Lov dagar
Måndag 11:00-02:00
Tisdag 11:00-02:00
onsdag 11:00-02:00
torsdag 11:00-02:00
fredag 11:00-02:00
lördag 11:00-02:00
söndag 11:00-02:00

Icke lov dagar
Måndag 15:00-02:00
Tisdag 15:00-02:00
onsdag 15:00-02:00
torsdag 15:00-02:00
fredag 15:00-02:00
lördag 15:00-02:00
söndag 15:00-02:00

Notera att dessa tider gäller bara ifall jag inte har något att göra underdagen. Men runt dessa tider kommer gälla.

Hur länge har du spelat på Unive? Började spela på unive i augusti 2021så snart ett år

Har du tidigare erfarenheter som staff? Har sedan tidigare fått förtroendet att att vara helper sent november och tidigt december 2021. Men det var inte läge för mig. Hade spelat på servern i några månader hade nyligen testat på krim rpn och var allmänt inte redo. Hade definitivt inte tiden heller. Men nu har jag allt som krävs. Under min tid som helper fick jag erfarenheterna om hur man sköter ärande. Vad som är en optimal ban. Vilka personer man kommer stöta på samt alla kommandos. Lärde mig iprincip grunderna för att vara en helper. Har också varit medlemskaps ansvarig på en annan svensk server innan jag börja spela unive. Har också varit servervakt under längre period men anser ej det som staff erfarenheter

Kommandon jag kommer på nu

/dv Då tar du helt enkelt bort närmaste fordon
/togglename Visar allas Steam namn.
/toggleid Visar allas ID.
/sqlban (id) (tid) (anledning) med detta kommando så bannar du folk.
/sqlbanoffline . (hex-id) (lLängd på ban) (anledning) Detta är exakt likadant som /sqlban bara att med detta så bannar du folk som är offline.
/sqlsearch (namn på steam) Detta gör så att du kan med hjälp av deras steamnamn få reda på deras Hex ID.
/bring (id) Du tar någon till platsen du är på.
/freeze (id) Med detta så gör du så en spelare står stilla.
/unfreeze (id) Du gör så att en spelare kan röra på sig igen.
/skin (id) För att kunna ge någon skin.
/sqlunban (hex-id) Då tar du bort någons ban.
/svban (id) för att banna någon i 60 minuter.
/who (id) Här ser du en spelares befoginheter. T.ex om han är Kriminell.
/setjob (id) (jobb) (rang) Då sätter du dig själv eller någon annan som ett job t.ex Polismyndigheten.
/giveitem (id) Du ger någon ett föremål t.ex en telefon.
/tpm Då teleporterar du dig själv till din waypoint på mappen.
/sqlbanhistory Här kan du se folks ban historik.
/ooc Här skriver du i ooc chatten alla ser detta.
/goto (id) här går du till en specifik spelare.
/clearinventory (id) Du rensar någons inventory.
/clearall Du rensar chatten för alla på hela servern.
/addkey (namn) Du spawnar in en nyckel.
/noclip För att kunna gå in i noclip och bli osynlig.
/Revive [Id] man återupplivar någon.

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Support, Jobb, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Är egentligen beredd att jobba inom alla områden. Men jag känner att kriminell inte är min grej. Har aldrig haft så pass mycket intresse för dem kriminella rpn därav anser jag mig inte den rätta för just den positionen. Men skulle det krävas att jag ska vara kriminell ansvarig så kan jag alltid vara det.
+Rep då det är en bra person och är kunnig inom att vara staff

nae, avgår som polis för blir nekad på piketen utbildningen...

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka