- Meddelanden
- 205
- Reaction score
- 16
Ban-referens
fivem-garage-233 — FiveM, Utgår 2026-03-05
Anledning: Skjuer en person som ej utger ett hot
Visa på portalen →
Berätta vad som hände Det som hände var att vi var i en skottlossning med block55, och de har 3 bilar på platsen. En av deras grabbar åker runt och runt sitt gänghus vilket jag tycker går lite under sunt förnuft bara för att få sina grabbar att åka ut från deras gänghus och hjälpa honom. Tillslut går hans bil sönder och då står de 3st block55 bilar i närheten, Killen i bilen hoppar ut och börjar skjuta mot min allians. Då väljer jag att avlossa skott mot dom andra block55 bilarna då de kommer hoppa ut på mig ganska obvious, Så det var dö eller döda vilket jag väljer att döda han som sitter i bilen och åker på ban för Sunt förnuft.
Tar du ansvar för det du blev bannad för? Jag anser att bannen är felaktig. Är det en aktiv skottlossning så tycker jag att vi har all rätt till att skjuta, vi kan inte strypa rpn såhär pass mycket. Jag visade även flertal olika klipps i support, där dom även skjuter första skottet långt innan jag ens är vid platsen och därefter fortsätter åka runt och runt för sitt gänghus. Sen när hans bil går sönder skjuter även dom första skottet vilket leder till att jag inte har gjort något fel. Är man i ett gäng och man åker ut från sitt gänghus för att skjuta då får man skylla sig själv om man åker till en aktiv skottlossning.
- Drar ett exempel här:
Min allians är jagad av 3 bilar och åker mot humane, Jag kommer 10 sekunder efter och åker rätt in i en skottlossning och blir dödad.
Då tycker jag att man faktiskt får skylla sig själv då man vet konsekvenserna av att köra in i en skottlossning. Sen bara för att man inte orkar ha krycka så hoppar man support och hittar minsta lilla fel vilket blir helt fel.
Tycker även att det borde gå under powergaming då vi jagat motparten sen i sandy och väljer att åka hem och åka runt sitt hus så hans grabbar kan förberedda sig. Han spelar bara för sin egna vinning och ej klarar förlora ett scenario.
Vad har du lärt dig och vad skulle du göra annorlunda? Tycker att jag inte har gjort något speciellt fel i denna scenario, Så förstår verkligen inte bannen. Utan är man på en plats där skottlossning äger rum och man möter några man har krig emot då tycker jag man får skylla sig själv. Krim rpn är alldeles för strypt just nu, Vi får inte skjuta på motorvägar för då får vi ban för diskret. Nu när vi väl är på småvägar och skjuter och det är en aktiv skottlossning då får jag ban för sunt förnuft för att samma gäng åker in i en aktiv skottlossning och förlorar scenariot.
Varför ska vi ge dig en till chans? Då jag tycker att jag inte har gjort något fel i det utspelade scenariot.
Har du läst våra regler? Ja
Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Absolut