Inaktuell Zveft | Ansökan till Staff [Raxy]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Zveft

Icke Medlem
Meddelanden
101
Reaction score
4
Vad är ditt namn i verkligheten? Arian

Ditt discordnamn: zveft.

Ange ditt födelsedatum 17 September 2007

Varför ska just du bli staff? Anledningen till varför just jag ska bli staff är att jag har erfarenhet inom staff. Jag har själv blivit inspirerad av andra staff i Unive till att bli staff själv. Jag vill vara med och hjälpa Unive att bli en mycket bättre server än vad den redan är, eftersom det alltid finns plats för förbättringar. Jag vill hjälpa till med allt från de minsta problemen till de mest allvarliga. Jag har drygt 1650 timmar på FiveM, varav 850 av dessa är i Unive. Jag är även Server Vakt i servern och agerar så gott som möjligt. Jag vill vara den staff som agerar bäst i servern och vara en förebild för både staff samt andra spelare som kommer in på Unive. Jag vill se till att rätt åtgärder tas när problem uppstår. Om vi till exempel säger att någon bryter mot reglerna, så klipper jag händelsen, men är osäker på hur jag ska agera. Då gäller det att jag ser till att jag och andra staff kan kolla igenom det tillsammans. Men om det är något allvarligt som jag redan vet är fel, som rdm, vdm, sunt förnuft, FearRP, osv, så gäller det att jag agerar snabbt.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag har spelat som kriminell i Unive ett tag nu. Det jag alltid ser som problem i servern är både sunt förnuft och FearRP. Flera spelare ignorerar dessa regler. Själv har jag erfarenhet av situationer där spelare har vapen riktade mot sig men ändå väljer att ta fram ett vapen och skjuta. Det finns många spelare som medvetet dsyncar andra spelare för att motparten ska förlora scenariot, men påstår sedan att det var inte meningen och att det var dsync. Detta är helt orealistiskt beteende. Man behöver vara lite hårdare mot spelare för att förklara att deras beteende är fel, men samtidigt vill man inte begränsa deras rp. Jag vill vara med och hjälpa Unive att motverka dessa problem, eftersom jag tycker att det blir mycket roligare med realism och socialt rp för alla.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag och staff teamet kan tillsammans hjälpa till att motverka alla dessa problem. Ett sätt som redan används är påminnelser. Jag ser alltid i chatten att det finns påminnelser om att /report finns, samt att man ska köra lagligt i stan. Vi kan tillsammans motverka detta med att folk dsyncar för att motparten ska förlora genom att be folk att klippa deras perspektiv samt specca när saker händer. Med god kommunikation från både staff och spelare i Unive kan vi motverka dessa problem.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Som staff på Unive kommer jag att representera en del av Unive. En proffesionell staff ska alltid vara vara lugn, känna till reglerna väl och inte vara partisk, eftersom det är fel och leder till korruption. Man ska vara trevlig mot alla spelare, oavsett om de gillar en eller inte. En professionell staff ska dessutom hjälpa till att utveckla spelarnas rollspel.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag kommer att vara mer som staff än vad jag kommer rpa, men kommer ha lite rp tid mellan så man inte blir utmattad såklart. Under sommaren så kommer jag inte göra så mycket alls vilket avgör dessa tider då det är såhär det serut nu när jag rpar som normalt. Men det kan variera, beroende på vad jag kommer att göra, vilket dag, osv.

Hur länge har du spelat på Unive? Runt 850 timmar, 2022-mitten av 2023. Sedan Januari 2024.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Har vart staff i några engelska servrar, men de var lik som Unive då med grunder o de.

Vilket ansvarsområde söker du att jobba i? Kriminell

Vilka andra områden kan du också tänka dig jobba inom? RP, Support, Kriminell

Accepterar du att du inte kommer kunna RP:a som vanligt under din Helpertid? Ja

+Rep aktiv, trevlig & samarbetsvillig!

Mvh Missfluffy
--medlem--

--krim--
--event ansvarig--
--servervakt--
--Trainee--

Låser och arkiverar då du satt denna som inaktuell

Status