Accepterad Zulcen | Polismyndigheten Ansökan [IsakGE]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Zulcen

Icke Medlem
Meddelanden
3
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 15 Juli 2008

Vad heter du på discord? Zulcen#2976

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? Runt 160 - 170h

Hur aktiv kommer du att vara? Jag kommer ungefär vara aktiv 3 - 6 timmar på vardagar. Samt 6 - 10 timmar på helgen

Vad heter du? Jonny Helgren

Hur gammal är du? 25 år

Har du körkort? JA

Är du simkunnig? Ja det är jag!

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för att göra en insats till medborgarna så att dem känner sig lugna med att bo/leva i Unive city. Då jag får hjälpa både enskilda och samhället i storhet. Jag vill även uppleva dem tuffa stunderna. Jag vill även träffa nya människor och kollegor för den delen. Rent sagt hade det varit en dröm att bli polis och hjälpa staden till en tryggare plats.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? Främst tycker jag att förebygga och förhindra att olika brott sker. Jag tycker även att det är viktigt med olika trafikkontroller är viktigt då man kollar att personen inte är berusad så person inte åker ut för en alvarlig skada i trafiken. Samt tycker jag personligen att gäng kriminaliteten är viktigt att lägga i fokus ( drog förhandling och vapen förhandlingar ). Det som är det allra viktigaste är att alla kollegor håller sams när dem är i tjänst, för att man ska kunna kommunicera med varandra. Även som polis måste man hålla sitt disciplin och hålla alla din känslor utan för jobbet alltså när du inte är i tjänst.

Vad vet du om yrket i helhet? Jag är ganska kunnig inom polis yrket efter som jag har gått en polis linje innan nere i Malmö. Jag var trött på pluggandet nere i Malmö jag kunde de mesta inom det teoretiska så jag ansöker nu till Unives polismyndighet för att kunna utvecklas. Så det jag vet är att polisen försöker få samhället till en tryggare plats för medborgarna i Unive City. Dels med trafiken till exempel att inte en berusad man sitter bakom ratten.
Något mer som är väldigt viktigt är kommunikationen mellan de olika räddningsarbetarna och medborgarna samt alla kollegor inom polisen. Därför finns det en Radio där alla inom polismyndigheten kommunicerar med till exempel: Man vill få tag på förstärkning då anropar man det i radion till alla kollegor. Det finns olika kort kommandon då man ropar ut. Till exempel: 05-10 behöver förstärkning en skadad man, kom. "Är det en allvarlig skada" kom. Det är positivt ( Ja ).

Har du några tidigare erfarenheter? Jag själv har inte varit polis innan men har många kompisar som är det. Vilket har inspirerat mig en hell del och lärt mig massa olika grejer och delar inom polisyrket. Jag har erfarenheter genom att jag har pluggat till polis nästan 5 år på Malmös polis linje.

Hur är du som person? Jag är en lugn person men kan ta ton när det väll behövs. Jag är snäll men väldigt bestämd, är även väldigt ivrig att hjälpa till. Jag skulle även beskriva mig som en väldigt kreativ person då jag älskar nya projekt. Jag är dessutom väldigt nyfiken då jag älskar att hitta på nya grejer och samt upptäcka nya platser.

Är det något vi bör veta om dig? Eftersom frågorna är riktade mot yrket så är det inte som mycket att tillägga. SÅ NEJ

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka