Nekad zlay | Ban Överklagan [LUDDE]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

zlay

Icke Medlem
Meddelanden
49
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198978570112/

Ditt Hex-ID: 11000013cb21780

Vad är din discord tagg? dalle_4

Vem var det som bannade dig? ludde vill gärna philip tar denna

Var är du bannad? FiveM Servern, Discord servern

Bild på banmeddelande: har inget med univ.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? ska va ärlig med er, jag fattar varför jag blev bannad. Jag har inte levererat bra RP på länge, och det är på mig. Jag har inte spelat på det sättet jag vet att jag kan, och det har fuckat både för mig själv och för andra på servern. Jag har lagt för mycket fokus på att skjuta och göra snabba beslut istället för att verkligen tänka på det som gör RP bra – att skapa sjuka, trovärdiga upplevelser för alla. När jag kollar på mitt beteende nu förstår jag att jag har failat, och jag ser nu att det är ett problem. Om jag var i er sits hade jag nog också bannat mig. Jag kan inte klaga på ert beslut. Men grejen är den att innan bannen faktiskt kom, började jag fundera på mina handlingar. Jag hade precis börjat tänka om, och insåg att mitt spelande var långt ifrån där jag ville vara. Jag började reflektera på vad jag kan göra för att bli bättre, för att leva upp till det som servern kräver. De sista dagarna innan bannen hade jag redan börjat planera för att spela på ett bättre sätt. Jag ville släppa det där med "fast RP" och istället fokusera mer på det roliga – att bygga gemenskap, skapa upplevelser där alla kan vara med och ha kul. Jag ville fokusera på trovärdighet och det sociala, skapa nya scenarion där det inte handlar om att vinna utan att ha kul och bygga en story tillsammans. Tråkigt nog fick jag inte chansen att visa det innan ni satte stopp för mig, och det är något jag ångrar. Jag vet att min historik inte är något att vara stolt över, och jag har gjort många misstag här på servern. Jag har spelat på ett sätt som förstört för andra och ibland förlorat mig själv i dåliga beslut. Det är inget jag är stolt över, men jag vill vara ärlig om mina brister. Men även om jag inte är stolt över min historia, så vet jag att jag kan bättre än så här. Jag har varit en del av riktigt bra RP tidigare. När jag körde krim för första gången och under min tid som polis mellan 2022 och 2023 var jag faktiskt med i några riktigt bra RP-scenarion. Jag skapade berättelser som både jag och andra gillade, och jag följde serverns regler. Det var där jag verkligen växte som spelare och förstod vad RP handlar om. Det var kul och det var bra. Jag vill vara den spelaren igen, och jag tror jag kan komma dit om jag får en chans till. Jag vet att det kanske låter som samma gamla löften, och jag fattar om det låter som tomma ord. Men jag menar det här på riktigt. Om ni ger mig en chans till kommer jag göra allt för att visa att jag kan vara en positiv del av servern. Jag vill inte bara säga att jag ska bli bättre – jag vill visa det genom hur jag spelar. Jag vill bidra till en rolig och bra spelupplevelse där vi alla kan ha kul och bygga något bra tillsammans. Jag kommer fokusera på att skapa trovärdigt och socialt RP, bygga scenarion som gör servern bättre och hålla mig till reglerna. Jag vet att jag måste bevisa mig själv, och mina handlingar kommer väga mer än mina ord. Jag är redo att göra jobbet för att visa att jag hör hemma här igen och att jag kan bidra till servern på ett sätt vi alla kan vara stolta över. Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Yo, jag skulle egentligen sova men sen plingade det till på telefonen och jag såg typ 40 meddelanden från mina homies och folk jag känner. Jag blev helt förvirrad och såg att de skrev och frågade vad som hänt med mig. Först fattade jag inte vad de menade, men sen såg jag att jag blivit bannad från Unive DC och alla DC jag var med i. Jag bara tänkte "vad fan har jag gjort nu?" Jag blev helt chockad och förvirrad, för jag fattade inte vad som hänt. Efter ett tag såg jag att det var Ludde som bannade mig. Men det som störde mig mest var att jag inte fått något bevis eller någon förklaring på varför jag blev bannad. Jag hade ingen aning om varför jag fått bannen. Jag vet inte exakt vad som hände men jag tror det kan vara för att jag skjuter mycket på servern och kanske inte har hållit den nivå av RP som servern förväntar sig. Jag kanske inte har levererat den RP jag borde och det kan ha påverkat hur andra sett på mitt spel. Men ändå, det känns fett frustrerande att inte få veta varför jag blev bannad. Jag försöker förstå vad jag gjort fel och vad jag kan göra bättre för att förbättra mig på servern. Jag vet att jag inte alltid varit perfekt men jag vill verkligen bli bättre och bidra med mer positiv RP framöver. Jag hoppas jag får en chans att snacka om detta och fatta vad som egentligen hände, så jag kan rätta till mina misstag och kanske få en ny chans att spela på servern.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. jag skulle egentligen sova men sen plingade det till på telefonen och jag såg typ 40 meddelanden från mina homies och folk jag känner. Jag blev helt förvirrad och såg att de skrev och frågade vad som hänt med mig. Först fattade jag inte vad de menade, men sen såg jag att jag blivit bannad från Unive DC och alla DC jag var med i. Jag bara tänkte "vad fan har jag gjort nu?" Jag blev helt chockad och förvirrad, för jag fattade inte vad som hänt. Efter ett tag såg jag att det var Ludde som bannade mig. Men det som störde mig mest var att jag inte fått något bevis eller någon förklaring på varför jag blev bannad. Jag hade ingen aning om varför jag fått bannen. Jag vet inte exakt vad som hände men jag tror det kan vara för att jag skjuter mycket på servern och kanske inte har hållit den nivå av RP som servern förväntar sig. Jag kanske inte har levererat den RP jag borde och det kan ha påverkat hur andra sett på mitt spel. Men ändå, det känns fett frustrerande att inte få veta varför jag blev bannad. Jag försöker förstå vad jag gjort fel och vad jag kan göra bättre för att förbättra mig på servern. Jag vet att jag inte alltid varit perfekt men jag vill verkligen bli bättre och bidra med mer positiv RP framöver. Jag hoppas jag får en chans att snacka om detta och fatta vad som egentligen hände, så jag kan rätta till mina misstag och kanske få en ny chans att spela på servern.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Den e inte felaktig jag vet att jag kan förändra mitt sätt att spela RP och jag hade redan börjat försöka innan allt detta hände. Jag fattar nu att jag gjort misstag som påverkat min RP negativt men jag har också insett att jag kan bli bättre och göra bättre val framöver. Ett bra exempel är när jag gick med i Medelin. Jag valde inte bara för att de e en intressant grupp utan för att jag visste att de kör bra RP och har hög nivå på sitt spel. Det var faktiskt en medveten strategi från min sida för jag ville vara med folk som tar RP på allvar och som kan hjälpa mig höja min nivå.
Jag ville vara med folk som inte bara fokuserar på att vinna eller spela snabbt utan som verkligen bryr sig om att skapa trovärdiga och engagerande scenarion. Jag fattade att om jag ville bli bättre behövde jag vara runt folk som kan utmana mig och hjälpa mig utvecklas. Jag förstod att man lär sig mycket genom att spela med folk som har rätt inställning och jag trodde att om jag var med i en grupp som fokuserade på bra RP skulle jag också börja spela på högre nivå. Det var en viktig insikt för mig och jag såg det som ett steg i rätt riktning för att förbättra mitt eget spel.
Jag vet att förändring inte sker på en dag men jag var verkligen på väg att göra förbättringar och ta mitt RP mer seriöst. Tyvärr fick jag inte chansen att visa den utvecklingen innan allt detta hände. Men jag är fortfarande övertygad om att jag kan bli en bättre spelare och jag kommer fortsätta jobba på det. Jag vill vara med folk som inspirerar mig och hjälper mig växa som RP-spelare. Det handlar inte bara om att vara med rätt grupper eller spela med rätt folk utan också om att ta ansvar för sitt eget spel och göra de nödvändiga förändringarna för att bli bättre. Och det är precis det jag är redo att göra.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. a jag har blivit bannad förut och jag erkänner det utan att tveka. Men jag vill säga att jag tagit det på största allvar och verkligen tänkt på vad som ledde till det. Jag har använt de här erfarenheterna för att växa och bli bättre, jag har jobbat på mig själv för att förbättra mitt spel. Varje gång jag blivit bannad har jag inte bara sett det som ett straff utan som en chans att förstå mina misstag och se vad jag kan göra för att höja min RP och mitt beteende på servern. Jag har verkligen försökt ta till mig all feedback och använda den för att utvecklas.

Jag har lärt mig mycket från mina misstag och nu vet jag bättre vad som förväntas av mig som en del av communityt. Jag har förstått att det handlar om mer än att bara spela för att vinna eller spela snabbt. Det handlar om att skapa en upplevelse för alla på servern där trovärdighet och socialt spel är viktigt. Jag har också insett att jag behöver vara mer medveten om mina egna handlingar och hur de påverkar andra. Jag har jobbat på att bli mer lyhörd och respektfull mot andra spelare. Jag vill inte vara den spelaren som förstör för andra eller skapar dålig stämning, jag vill vara en positiv del av gemenskapen.

De tidigare bannlysningarna har verkligen varit en väckarklocka för mig och jag har använt dem som motivation att bli bättre på RP. Jag vet att jag inte kan ändra på det som hänt men jag är fast besluten att inte göra om samma misstag. Jag ser på varje erfarenhet som en chans att bli bättre, och jag har redan märkt att mitt sätt att spela har förändrats till det bättre. Jag är mer fokuserad på att skapa engagerande och trovärdigt RP och tänka på hur mina handlingar påverkar andra. Jag hoppas kunna visa att jag lärt mig av mina tidigare erfarenheter och att jag nu är en mer ansvarsfull och engagerad spelare.

Det jag kunde ha gjort annorlunda e att verkligen se till att vara runt de rätta människorna på servern och fokusera på att vara med folk som delar samma värderingar och inställning till RP som jag själv vill ha. Istället för att vara med folk som kanske bara vill skapa problem eller skjuta, borde jag ha valt att bygga relationer med dem som faktiskt vill skapa en positiv och rolig spelupplevelse för alla. Det handlar inte bara om att vara i en grupp, utan att vara med spelare som bryr sig om att bygga trovärdiga berättelser, följa regler och hålla en bra stämning på servern.

Jag ser nu att jag haft en tendens att vara med folk som inte alltid prioriterat RP på rätt sätt. Och även om det kan vara frestande att hänga med dem som bara vill ha snabbt och intensivt spel, inser jag att det inte e det jag söker. Jag vill vara med i en grupp som värdesätter kreativitet, social interaktion och samarbete för att skapa realistiska och meningsfulla berättelser. Jag tror verkligen att om jag hade fokuserat mer på att välja rätt människor att spela med, så hade det smittat av sig på mig också och jag hade blivit en bättre spelare.

Att vara med spelare som har samma mål och ambitioner för RP hade inte bara höjt min egen nivå, utan också gett mig ett bättre nätverk av folk som kunde utmana mig, ge bra feedback och hjälpa mig att utvecklas. Istället för att vara med i grupper som bara fokuserat på att vinna eller skapa drama, borde jag ha varit med i de som värdesätter den sociala dynamiken och gemensamma upplevelsen, där alla är med för att skapa en rolig och meningsfull RP.

Jag ser nu att jag gjort ett misstag genom att inte alltid välja mina medspelare noggrant, och jag ångrar att jag ibland lät mig dras med i en mer kaotisk och mindre fokuserad spelstil. Om jag hade gjort bättre val, tror jag att jag hade fått en mycket bättre upplevelse både för mig själv och för andra på servern. Det är något jag verkligen kommer tänka på framöver och något jag är fast besluten att förbättra.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Ja jag har verkligen lärt mig mycket på sistone och en av de största insikterna jag fått e hur viktigt det e att omge sig med de rätta människorna. Tidigare har jag kanske inte varit medveten om hur mycket folk jag spelar med påverkar min spelupplevelse och hur jag bidrar till servern. Jag har insett att om jag hänger med folk som inte delar samma värderingar när det gäller RP eller som har en negativ inställning till spelet så kan det påverka mig och mitt spel negativt. Jag har nu förstått att det inte handlar om att bara vara med i en grupp för gruppens skull utan att vara med i en grupp som kan utmana mig, ge mig feedback och hjälpa mig att bli en bättre spelare.
Det har blivit klart för mig att om jag vill utvecklas och bli bättre så måste jag omge mig med spelare som har samma engagemang för trovärdigt och socialt RP. Folk som inte bara bryr sig om att vinna eller göra saker snabbt utan de som faktiskt vill skapa en bra och rolig upplevelse för alla på servern. Jag har lärt mig att jag blir påverkad av de jag spelar med, och om jag är runt folk som verkligen värdesätter RP och gemenskap, så kommer det smitta av sig på mig och jag kommer bli en bättre spelare. Jag tror att genom att välja rätt folk att spela med så kan jag också höja min egen nivå och bidra mer positivt till servern. Det handlar om att bygga en bra, engagerad och ansvarstagande gemenskap där alla strävar efter att skapa något bra tillsammans.
Den här insikten har verkligen fått mig att tänka om och fundera på mina val av medspelare och grupper. Jag har lärt mig att om jag är runt människor som drar ner nivån eller som inte fokuserar på det positiva och kreativa i RP så kommer det inte bara påverka mitt eget spel utan hela min upplevelse på servern. Därför e det nu en prioritet för mig att välja rätt folk att spela med så vi kan höja varandras RP-nivå och skapa en bättre och mer engagerande upplevelse för alla. Jag e fast besluten att omge mig med folk som hjälper mig bli bättre och jag kommer göra mitt bästa för att bidra med samma positiva energi till andra.

Tack för att ni läste mitt text. Jag hoppas att ni kan ge mig en ny chans att visa vad jag kan och hur jag kan förbättra mitt spel och mitt bidrag till servern. Jag ser fram emot att få en möjlighet att bevisa mig och förhoppningsvis få spela här igen.

Har du lärt dig någonting efter din ban? ja väldigt mkt

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka