Accepterad Zepta | Chef-jobb ansökan [Kasper]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Zepta

Icke Medlem
Meddelanden
300
Reaction score
24
Vilket chef-jobb vill du ansöka till? Rikspolischef

Vad heter du IRL? Hannes

Vad heter du på discord? Zepta#0591

Hur gammal är du? 16 om ca 1 månad.

Hur många timmar har du på Fivem? 645 timmar på FiveM respektive Unive.

Varför vill du just bli chef på det jobbet? Jag kan bli rikspolischef på villkoret att jag får pausa mitt gäng, för att sedan starta upp det i framtiden. Jag har spelat som polis under en lång tid. För närvarande är jag gängboss i gänget Cosa Nostra men jag ser att någonting behöver hända i den lagliga rp:n. jag har alltid tyckt att polis:rpn är mycket rolig och jag vill hjälpa till att utveckla den framåt. Som gängboss har jag ofta möten och tar hand om olika logistiska saker inom gänget. därför får jag en bra erfarenhet av att ta hand om en arbetsplats. Polisens rp är väldigt viktig på servern, fungerar inte den fungerar inte heller den kriminella rp:n. På senaste tiden har det inte riktigt gått så bra för polisen me det ser inte jag som något negativt, utan det är något som ger en möjlighet till förbättring. Jag vill börja i de stora dragen till att utveckla rp:n, till att sedan gå in på mer detaljerade saker. Jag vill bli chef för att försöka hitta en balans i hurt svårt det ska vara att klara utbildningar m.m, med hur svårt det får vara utan att folk ger upp. Jag gillar utmaningar och det är något den här arbetsplatsen är. Att försöka se till att den blir så bra som möjligt är ett självklart mål som jag vill sträva efter. Om rp:n fungerar är polisens rp enligt mig den roligaste på servern. Som polischef har man ett oerhört stort ansvar och det är jag redo att ta. Jag har aldrig inställningen att jag alltid har rätt utan tar alltid till mig kritik på bästa möjliga sätt. Jag skulle försöka rp:a på ett så bra sätt som möjligt vilket är viktigt då lall inte kan elimineras om man inte börjar från toppen.

Till att börja med ska jag se till att alla möten har en bra struktur. Allas åsikt ska få komma fram vilket är viktigt för att arbetsplatsen ska utvecklas. Upphöjningssystemet inom polisen är något som verkligen behöver utvecklas, så länge inte chefen har kolla på alla anställda då. jag som gammal polis känner väl till hur det känns när det verkar som att alla förutom du blir upphöjda. Detta är något som jag ska lägga energi åt att fixera, så att inte dessa problem skapas. Utbildningarna behöver också förbättras.

Att de kriminella vinner varje scenario ska inte vara någon självklarhet. däremot betyder inte det att vi som den lagliga kraften i stan ska utnyttja vår makt. Vi ska vinna på ett rättvist sätt. Däremot betyder inte det att man måste vinna varje gång. Rp:n blir dock roligare för alla om det finns ett riktigt motstånd. Att bli chef skulle vara något för mig då jag lägger ner väldigt mycket tid på Unive och jag gör alltid mitt bästa för att förbättra servern. Att bli chef hos polisen innebär att jag kommer att ta tag i problemen som finns och även att utveckla saker som kan bli ännu bättre. Radiodiciplinen var inte alls särskilt bra sist jag var polis. Detta är en självklarhet hos polisen. Att säga till på alla möten att det inte fungerar kommer inte att gå. Därför bör det ingå som en tung punkt i grundutbildningen att man ska ha god radiodisciplin. jag vill effektivisera arbetet inom polisen. Vi ska få mer gjort inom span men även piketen. Om jag blir chef skulle jag se till att alla enhetschefer är vettiga, annars kommer jag att se till att alla får ansöka på nytt, så att inte problem uppstår inom kåren.

Jag som person sätter mig verkligen in i olika saker. Som polis brukade jag dagligen läsa på om hur polisyrket är i verkligheten. Detsamma har jag gjort nu som kriminell. Jag vill alltid se till att jag blir så bra på det jag gör som möjligt. Det gör mig enligt mig en lämplig rikspolischef. Att styra grupper av människor är något jag har varit bra på i hela mitt liv, men det gäller att även kunna vara ödmjuk. Att sitta och skrika på allt och alla leder ingenstans utan konstruktiv kritik och beröm är det som behövs. Jag tror att högt uppsatta personer ska ha ett engagemang för sitt arbete och att alltid arbeta hårt för att alla ska lyckas så bra som möjligt. Jag tycker att jag borde bli vald som rikspolischef eftersom att jag är en väldigt aktiv och engagerad spelare på servern. Jag är mogen och lyssnar alltid på alla och tar mig gärna tid till att förklara mina åsikter så att alla har en chans att bli så bra som möjligt. Däremot måste jag fortfarande träna alla i vad som gäller under stressfulla situationer. där har man inte tid till att fundera över vad man tycker utan där ska man följa kommando. jag har suttit under flera rikspolischefen och har haft olika åsikter om alla, men det gör mig till en mer medveten person gällande arbetet. Jag känner till att det är mycket arbete som chef men det är något som jag verkligen tro att jag kan klara av. Jag som chef skas alltid finnas tillgänglig till att prata med oavsett vem det är som vill något. att sitta med sina kompisar och snacka istället är helt enkelt inte okej. Har någon frågor tycker jag alltid om att svara på dem, och det hjälper mig till att vara så bra som möjligt.

Ett exempel på någon jag vill förbättra. Inom piketen vill jag utveckla kläderna från grunden. man ska inte som piketen springa runt med duffle bags utan det är någon form av ryggsäck eller ingenting alls som gäller. IRL Skulle inte piketen lägga ner sina vapen i en väska utan de har dem i en rem eller i handen konstant. Jag vill helt ta bort M4a1 från piketen då det inte används i verkligheten. För tyngre operationer kommer vi att använda Hk g36c och lite lättare tillfällen mp5. Detta är den mest realistiska uppsättningen och det kommer att leda till bättre rp i längden. Inom piketen kommer jag att få in lite bomb utbildning så att de kan ta ansvaret när det behövs.

Någonting jag kan inventera är NOA nationella operativa avdelningen. De kommer att stå till ansvar för olika insatser av gäng områden och drog ställen. NOA kommer att planera och berätta var de olika enheterna ska befinna sig och vad de ska göra. NOA Kommer att vara en liten grupp på ca 5 personer som ser till att arbetet mellan de olika enheterna knyts samman och har ett bra flyt. NOA ser också till om vi har tillräckligt med information för tillslag och vad som behövs i tillskott för att få ett godkännande. NOA Kommer sedan att besluta (med hjälp av staffs, men enligt rp:n är det de som bestämmer) om det är rimligt till tillslag och vilka risker som finns. NOA kommer att vara en enhet med höga krav och stenhård övervakning av ledningen. är man med i denna enhet ska man kunna det mesta om polisen och alla medlemmar ska vara kapabla till riktiga beslut som inte slutar i katastrof. Under utbildningen av denna enhet kommer vi att gå igenom riskfaktorer angående olika insatser. Det kommer att bestå av mycket teori då enheten till största delen är en enhet som bestämmer över vad som ska hända i praktiken i de andra enheterna. NOA kommer att ha ansvaret till att hålla övningar där span och piketen får samarbeta och span ska kunna ge snabb och bra information medans piketen kan sköta sitt jobb. NOA kommer även att ha befäl över polisflyget under insatser då H1:an kan behövas. För att få delta i NOA utbildningen ska man vara Polisintendent och ha alla utbildningar. Detta är för att enheten inte ska göra misstag utan ska kunna bestämma över andra på ett säker sätt med god förståelse med vad det innebär att vara med i piketen, span eller de andra enheterna. NOA kommer även att stå för alla terrorattentat. Då ska även piketen finnas på plats. NOA kommer alltid att ha högsta befäl på olika insatser.

Jag är en person som sticker ut från andra i from av engagemanget jag lägger på mitt arbete. Jag tror på en andra chans när jag ser potential hos personen. Jag tar ett ansvar för att alla ska känna sig hemma i kåren och alla ska ha en plats. Även fast alla bör få en chans, måste det finnas en standard för vilka som kan bli polis. för att kåren ska utvecklas framåt borde vi fokusera på att den enskilda individen gör sitt bästa. Mer än så begär jag inte och det är en viktig sak att inse. Ser jag en person som inte riktigt vet hur man ska utföra sitt arbete kommer jag att se till att personen får möjlighet till utbildning istället för att straffas. Att straffa en personen leder i min mening sällan till någonting bra. Konstruktiv kritik jobbar jag mycket med och det är vad som kommer att leda kåren framåt och till större framgång än tidigare. Att alla ska få en chans är det bästa sättet att hitta de begåvade poliserna som når långt inom kåren.

Vilka erfarenheter har du inom jobbet? Innan jag var kriminell satt jag som polis under en längre tid. Då lärde jag mig alla möjliga olika saker inom polisyrket. På fritiden brukade jag läsa på om allt möjligt inom polisen. Alltifrån hur man hanterar en människa på en plats till hur piketen klär sig. Har har deltagit på många utbildningar och har hjälpt till utbildarna vid många tillfällen. därför vet jag vad som är bra och vad som borde förbättras. Ett exempel är att spanutbidningen bör delas upp i fler delar än innan. Visst är det bra att man lär sig i hur och när man ska skjuta, men det är minst lika viktigt med positionering och span ute på fältet. Jag vet hur viktigt det är att aspiranterna får hjälp då jag själv en gång i tiden var en av dem. Man lär sig otroligt mycket under varje tillfälle man får åka med en högre uppsatt. Därför kommer jag att fortsätta utveckla i hur polismyndigheten arbetar med nyanställda. Jag har under tiden jag arbetat sett många olika polishandboken m.m vilket ger mig en förståelse i hur den bör se ut för att vara så hjälpsam men också realistisk som möjligt.

Jag har en förståelse i hur utbildningar går till i verkligheten och det är något som jag vill utveckla inom rp:n med. Mer realistiska övningar inom de olika enheterna skulle vara bra för alla. Poliskåren har alltid varit något som jag har haft ett stort intresse för. Även under min tid som kriminell har jag funderat över vad som är roligt för båda parterna. Det är en viktig punkt enligt mig. Att scenariot ska ha en bra grund och ha en god potential i att vara roligt är något vi i den lagliga och kriminella rp:n bör sträva efter. Jag har deltagit på många olika möten och störningar inom polisen i min tidigare rp och vill utveckla hur saker går till. Att komma till varje möte med samma frågor utan någonting nytt känns inte särskilt roligt eller lärorikt för någon. därför bör vi i ledningen se till att ha relevanta punkter på varje möte.

Berskiv din karaktär? Min karaktär heter Johan Persson. Han är 34 år gammal och har 2 barn. Han har en fru som heter Elisa och de är gifta sedan 8 år tillbaka. Johan gick ur grundskolan med bra betyg. Han var väldigt sportig av sig som liten. Han hade därför de perfekta förutsättningarna för att bli polis. När han gick ut högstadiet började han på ett högskoleförberedande program. Han slutade även där som en av klassens toppelever. Efter 5 terminer polishögskola var Johan redo. Han blev snabbt en av de bästa i gruppen. Han jobbade som polis i 5 år och sedan behövde han säga upp sig för att resa till sin mormor i Finland som hade fått lungcancer. Då hade han precis blivit befordrad till piketen enhetschef och var på toppen av sin karriär. Hans mormor dör 86 år gammal och Johan lämnades kvar arbetslös. Han skrev ett antal böcker under sin tid utanför jobbet och de blev mycket populära. Nu är det dags att komma igång igen. Johan håller på att packa för att flytta till Unive, där ska han ansöka om en chefstjänst inom polisen. Johan har som mål att komma så långt som möjligt. Johans mamma var alltid en stöttande förälder hon fick aldrig berätta var hon jobbade för någon annan än familjen. I början berättade de inte ens för honom, ifall att han skulle råka säga något. Hon jobbade inom Säkerhetspolisen, SÄPO. Hon är nu 55 år gammal och bor lyckligt med Lars Persson, Johans pappa. Han har under hela sitt liv jobbat som Ica ägare. Han är numera känd som Ica Lars. Han är 65 år gammal och fiskar på fritiden. Det gör även Johan. På fritiden gillar Johan även att spela poker. Han är väldigt bra på det och får en ganska bra inkomst på det. Efter att barnen har växt upp lite mer, har han slutat spela lika regelbundet. hans ena barn hette Maja, hon är 4 år gammal och gillar att rita på fritiden. Hon dansar på den lokala kulturskolan och Johan kör dit henne varje fredag. Johans andra barn heter Gustav. han är 6 år gammal och spelar fotboll. Han spelar varje dag med Johan. Johan har varit i många livshotande situationer. Bland annat skulle de storma en stor narkotika transport. När lastbilen stannade stormade polisen in. De kriminella var dock redo på detta. De låg i bakhåll och började avlossa eld. Polisen skyndade till skydd och besvarade elden. Ett par personer blev skottskadade men polisen lyckades lämna platsen. Johan har alltid varit en ledarperson inom sitt tidigare yrke som polis. Nu vill han komma tillbaka och förbättra sig ytterligare inom kåren. Han ser en framtid som högre uppsatt i polisen och vill kunna leda andra människor, för det är en av egenskaperna han har. Under den största tiden av tiden han är hemma umgås han med sin familj, men jobbet tar upp mycket av hans vardag. Ibland har han blivit inringd helt plötsligt under helgerna. Därför behöver han alltid vara redo. han skrev flera böcker om livet som polis, men även andra funderare han haft i livet. De blev mycket populära och han kunde leva på pengarna under ett bra tag. Nu är det dags att komma tillbaka. Starkare än någonsin.

Hur ofta kommer du vara inne? Varje dag och jag kommer att spela mycket.

Skulle du fortsätta och spela på serven ifall du inte blir chef? Det skulle jag.

Spelar du för tillfället på någon annan server än Unive? Nej det gör jag inte.

Har du läst våra Regler? Ja, jag har läst alla regler.

+rep vet att du hade en bra rp nivå som policy och tror att du hade kunnat klara av det galant.

Vidare till intervju

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka