Accepterad Zenqy | Ban överklagan [Ovve]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Zenqy

Icke Medlem
Meddelanden
420
Reaction score
39
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/badsalt-/

Ditt Hex-ID: 11000010f823189 (Hex)

Vad är din discord tagg? Zenqy#0917

Vem var det som bannade dig? Ovve / Luc4s

Hur lång tid var din ban? Permanent / Bannad från DC

Var är du bannad? FiveM Servern, Discord servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? Bannad från dc - Akam_P

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Därför att jag lallade i ett support ärende. Var skit trött och hade det tråkigt, därför tänkte jag fira till det med lite lall för att höja min energi nivå. Yes yes.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag och några i Peaky Blinders skulle hoppa support angående ett ärende som vi ville ta upp. De som satt med i support från första början var då jag, några från peaky blinders, en grabb från Sicarios och sen två support. Ett tag senare när vi hade diskuterat och förklarat vad som hade skett så kom Ovve in och frågade då vad som hade skett. Alla satt perm mutade då en i taget skulle få prata och sen när det då var min tur så sade jag först ''Kung är du Ovve'' vilket då tolkades av honom som lall. Sen när det då var min tur igen så gjorde jag då ett ljud med munnen, vne om det lät högt eller så men kan väll säga direkt nu att det var på lallnivå. Efter att hela ärendet är klart så drar Ovve in mig, sen därefter kommer Akam in. Ovve förklarar varför jag blev indragen och nämner sen att jag lallar för mycket i support. När vi pratat och så, jag och Ovve så spelar jag upp en earrape låt därav han blir lack efteråt. Mina roller försvinner och sen så lämnar jag support ärendet. Han ringer mig sen i PM och berättar att han är redo att banna mig, och sen så blev jag bara bannad liksom.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag tyckte han tog i lite väl, skulle bara räckt med en varning eller discord mute så skulle allt vara klart liksom.
Med en varning så märker jag direkt att det kanske inte är någon bra idé att sitta o lalla i support. Jag och Ovve har liksom spelat med varandra tidigare och då är det väll självklart att jag kanske firar till det med lite lall mellan mig och honom.
Skulle dock inte säga att den var felaktig, mer att en ban var onödigt. Som sagt skulle en varning ha räckt.

Hur många tidigare avstängningar har du? 7

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Har blivit bannad här tidigare för powergaming, två gånger. Dessa bans har blivit av för att jag har kört icke-terräng bilar uppe bland exempelvis bergen vilket då klassas som grov powergaming vilket jag självklart själv förstår. Har lärt mig genom att tänka efter ifall fordonet klassas som en terrängbil eller inte.

Har även blivit bannad för grov failrp. Det var så att jag blev stoppad av en snut då jag körde lite knasigt runt torget dära. Istället för att stanna till och låta snuten göra en rutinkontroll / trafikstopp så gasade jag på och tog ett snutjag vilket var jävligt dumt gjort. Vill tillägga att jag även sköt i detta fallet då jag knappast tänkte efter på vad jag gjorde.
Lärt mig genom att använda suntförnuft och att även tänka efter vilket alternativ som är den bästa utvägen samt vilket som bidrar till den bästa rp:n.
En annan ban jag fick var pga att jag körde efter en snutbil för att säkerhetställa att det var en snut och inte en oseriöst rpare.
Sen så var den senaste bannen en DC ban som då var av andra skäl som jag ej tänkter nämna här. Ägare och delägare vet själv vad som skett.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Asså egentligen inte. Eftersom att när jag är trött på kvällarna så har jag rätt så svårt att kontrollera det jag gör.
Att exempelvis discord muta mig eller lägga ut en varning istället skulle nog få mig att sluta direkt.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja ofc, att inte sitta o bidra med lall i ett support ärende. Jag har liksom varit staff här tidigare och vet själv att lall icke tolereras under några omständigheter. Men som tidigare sagt så har jag svårt att kontrollera det jag säger och gör på kvällarna.

Har du läst våra regler? Ja

Tillbaka