Inaktuell Zemsi09 | Polismyndigheten Ansökan [520master]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Zemsi0.

Icke Medlem
Meddelanden
7
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 18 Oktober 2009

Vad heter du på discord? Zemsi0#6137

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? Lite mer än 300

Hur aktiv kommer du att vara? Ja jag kommer att vara så aktiv jag bara kan

Vad heter du? Linus Hedin

Hur gammal är du? Jag är 21 år gammal

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Ja jag är simkunnig på även en lite mer avancerad nivå

Varför vill du bli polis? För jag växte upp i förorten och insåg hur tragisgt det är att mördare och kriminella fick gå fria på gatorna och jag vill även att barn ska och andra vuxna ska kunna leva i ett samhällen däe man inte risker att bli skjuten bara för att man är i ett visst område

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? Att vi får mäniskor att känna sig trygga och inte behöva ha den här oroskänslan bara för att dom ser en polis

Har du några tidigare erfarenheter? Ja jag har lite tidigare erfarenheter av nör jag bode i en annan stad

Vad betyder IGV? Igv står för ingripandeverksamheten

Hur ska man tala i radion under ett efterföljande? Man ska aktivt ge information om vart personen befinersig

Du kommer fram till torget där det pågår en stor konflikt hur löser du det? Jag försöker sära på dom två mistänkta samtidigt som jag försöker ta reda på vad som hänt och beroende på situationen så kallar jag på assistans

Får studerande köra en polisbil? Nej för dom har inte gått utbildning för det

Varför är det viktigt att använda väderstrecken? För att man ska kunna ge så detaljerade beskrivningar som möjligt i radion. Till exdempel en biljakt så ska man använda vädersträcken för att lätt kunna berätta vart bilen färdas så kollegor lätt kan uppfatta vart den fördas

Hur ska du agera om du ser en misstänkt droghandel på torget? Jag kallar på mina kolegor och vaksamt iaktar dom så att inget händer och ingriper sedan när mina kolegor anlänt

Berätta hur man utför HLR. Man börjar med att blåsa i den drabades mun 2 gånger och 5 ifall det gäller en drunkningsolyka ,sedan sätter du ena handen över den andra med fingrarna mellan varandra. Sedan utför du 30 pumpar ungefär i mitten av bröstkorgen. och repeterr det tills personen har puls

Hur ska man utföra HLR om en misstänks ha vatten i lungorna? Man ska först lägga personen i stabiltsidoläge så att den lätt kan få ut vattnet. Sedan utför du 5 inblås och efter de utför du de 30 kompretionerna

Berätta vad en thorax är och hur man använder den. Thorax är en sorts plata som du här över till exempel en skott skada i ungeför bröst höjd som luft kan in i såret. Man här då Thoraxen över för att förhindra luft från att komma in i såret.

Berätta vad en tourniquet är och hur man använder den. En tourniquet är ett typ av band som man sätter på kropsdelar som tillexempel armar och ben för att försöka stoppa blödning. Man sätter den över skadan för att stoppa blodådran så man inte tapar mer blod.

Berätta vad ett tryckförband är och hur man använder det. Ett tryckförband sätter man över skadan för att skapa tryck på skadan och försöka att förhindra blödning.

Berätta hur och när man ska använda bandage. Det andvänder man för att stabilisera och lindra till exempel stukningar i kroppen.

Man behöver inte göra en skriftlig ansökan, det räcker med muntlig intervju ingame.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka