Nekad Zelfz1 | Beslut Överklagan | Hedgehog

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Zelfz1

Icke Medlem
Meddelanden
104
Reaction score
4
Ditt discord namn: zelfz1

Ditt Hex-ID: steam:110000110b63c7e

Vad för typ av beslut gäller det? Grovt sunt förnuft, 5 dagars ban + 2 krim varningar

Vem/vilka tog beslutet? Hapyxz, fille, hedgehog

Varför tror du själv att beslutet togs? Som jag förstod det så lyfte staffsen att man nu arbetar för att man ska åka iväg och fly från en skottlossning om skott avslossas mot en, vilket i paktiken är rätt tanke sätt.

Hur är beslutet felaktigt? Utifrån ett staff perspektiv är bannen rätt, men om man kollar utifrån ett spelar perspektiv och hur krim rpn har varit och fortfarande är så är detta normalt inom rpn. Som jag förklarade i support så är vi tre gånger så många som motparten i scenariot. Vi jagar en rosa DMG bil som sedan åker till sin allians gänghus där två till bilar kommer för att hjälpa dom. Vi är 6st bilar som nästintill är fullsatta vilket gör oss tre gånger så många som dem då de är solo i dessa tre bilar. De hoppar då ut och skjuter varningsskott mot bilen jag sitter i varpå vi åker 100m bort och gömmer oss bakom ett träd. När vi då ser att dom hoppat in i sin bil igen så hoppar vi ut då vi står gömda och skjuter tillbaka mot dem, detta då vi är i betydligt övertag om man kollar på hur många fler vi är än dem. Absolut hade jag som president kunnat fly platsen istället, men med tanke på att jag ändå är president och som då utifrån realismen har högst våldskapital och som ska föregå med ett "brutalt" exempel för medlemmarna så åker vi en bra bit bort för att sedan hoppa ut där då vi är skyddade. Det kommer sedan en polis som börjar jaga Scar, där jag inte hinner hoppa in i hans bil. Eftersom vi är såpass många så kommer en annan av våra bilar och hämtar mig sekunden efter vilket man ser i klippet. Det enda jag hinner se när jag blir upphämtad är att Scar flyr från platsen med en polis bakom sig, denna polis avviker efter ca 10 sekunder från platsen helt. Det kommer inga andra poliser till platsen och när jag då sitter i den nya bilen så kommer dessa motståndare tillbaka då vi fortfarande är i en aktiv skottlossning. De hetsar då mot oss och han som kör min bil börjar då jaga dom igen i frustration, jag kan inte riktigt styra över vart han kör mig. Moståndarna kör runt i denna aktiva skottlossning vilket är varför jag 1 minut senare hoppar ut och dödar ena personen. Eftersom det är en aktiv skottlossning blir det svårt för mig att hoppa ut och rikta på några som redan skjutit mot oss och som väljer att aktivt vara i området vi skjutit i, då sätter jag mig i större fara genom att stå öppet för länge i en aktiv skottzon, och vi vet att det är några som kör en gata upp då man hör det i klippet. Efter att jag hoppat ut och skjutit denna person åker vi snabbt från platsen vilket jag själv tycker vi gör bra då vi är i en aktiv skottlossning och jag gör det snabbt och diskret för att sedan fly platsen. Varför vi i början på klippet inte väljer att fly när vi får ett skott mot oss utan istället omplacerar oss en bra bit bort bakom några träd är för att vi är såpass många fler än dem, och flyr vi riskerar vi att dessa personer börja jaga oss och då är vi helt plötsligt i ett betydligt underläge. Därför håller vi oss kvar relativt nära platsen för att behålla det marginala övertaget vi har på dem. Att hoppa ut bakom träden håller oss skyddade samtidigt som vi kan se att dom hoppat in i sina bilar och vi kan då inte bli beskjutna. Vi kan även se vart de flyr. Självklart hade jag kunnat agera annorlunda och flytt men i stundens hetta så tänker jag bara på att vi har ett betydligt övertag och därav agerar som jag gör.

Jag köper och förstår staffsens resonemang och att man nu aktivt börja motarbeta att folk omplacerar sig på ett annat ställe när de blir beskjutna, däremot är det såhär rpn har sett ut de senaste åren oavsett om de egentligen är fel eller ej. Därav varför jag menar på att utifrån ett spelar perspektiv så är detta normalt och något som förekommer dagligen. Som nämnt förstår jag att man nu motarbetar detta, men jag tycker att en muntlig varning hade kunnat vara mer passande och mer motiverande till mig som spelare då jag endast har två bans på två år och nästintill aldrig blivit kritiserad för min RP på unive. Jag har dessutom haft stjärnroll för min RP och mina bans tycker jag återspeglar att jag faktiskt kan RPa. Jag visste ej att detta var en ny aktiv grej man motarbetar, som sagt förstår jag varför, men i och med min historik och att detta motarbetande är ny information för mig tycker jag man hade kunnat ge en muntlig varning eller endast krim varning för att sedan ge hårda åtgärder om man ser att jag återupprepar det, vilket jag inte kommer göra då jag nu är informerad om detta.

Bifoga bevis och länkar som är relaterade till ärendet: https://medal.tv/games/gta-v/clips/kBZvuijQl2kqOdt_Q?invite=cr-MSxDM1QsMTMwNDQ5MDIy

Förstår du att vi kommer att stänga din överklagan ifall beslutet ej är felaktigt? Ja

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka