Nekad yolo20555 | Ansökan till Servervakt [Abbe1]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

eur0pa1

Icke Medlem
Meddelanden
154
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten? adam

Vad heter du på discord? jo jo#9276

Ange ditt födelsedatum 8 Februari 2007

Beskriv din dagliga aktivitet. varje dag efter skolan men nu är ju de lov och jag har brutit benet så jag kan inte göra så mycket så de blir bara att spela aa så jag kommer vara varje dag inne

Hur länge har du varit medlem på Unive? januari 14 men jag råka lämmna dc de därför de står apr 12

Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) vet inte hur man sickar bilden skriv ett pm till mig på dc så löser jag bilden

Har du tidigare varit blacklistad? Ja

Förklara vad för uppgift en servervakt har. En servervakt har som uppgift att övervaka servern och säkerställa att spelarna följer reglerna och agerar på rätt sätt. Rollen innebär att se till att ingen bryter mot serverns regler och att skapa en rättvis spelupplevelse för alla. Som servervakt har man befogenhet att utfärda "kicks" mot spelare, men man får inte ge permanenta "bans" eller "tempbans" utan att ha fått instruktioner från en ansvarig personal.
Servervakter bistår alla spelare, inklusive "helpers" och "staffs", men det innebär inte att de har en högre position. Istället har de en viktig roll inom servern och förväntas ha fullständig kunskap om alla regler. Utöver att bevaka servern ska en servervakt även delta i utvecklingen av servern och vara uppmärksam på sin omgivning samtidigt som de spelar, för att snabbt upptäcka om någon bryter mot reglerna.
Genom att agera som en servervakt bidrar man till att upprätthålla en trygg och rättvis spelgemenskap där spelarna kan njuta av en positiv spelupplevelse.

Varför vill du bli servervakt på servern? Jag anser mig själv som en lämplig servervakt för att jag har mycket fritid som jag kan spendera på att arbeta och hjälpa till på en stor server. Jag vill bli servervakt på servern för att kunna hjälpa till med servern och få mer erfarenhet om hur det är att
hjälpa till på servern och hur det är att hjälpa till med att svara på folk frågor. Alltså anledning till
att jag vill bli servervakt är för att jag vill ha erfarenhet om hur det är att hjälpa till på ett
större nätverk/server. Jag tror också att den kan hjälpa mig i övriga livet med mognad och mina
tekniska erfarenheter. Jag skulle kunna bidra positivt med att vara en bra servervakt som kan svara på folk frågor om servern eller saker om servern t.ex hemsidan/forumet. Eller hjälpa folk på servern som inte förstår hur man till exempel spelar rp.. Då kan jag förklara vad rp går ut på. Alltså göra så alla spelar på servern för en bra tid och upplevelse på servern. Jag kan också muta eventuella spelare som inte håller en god ton i chatten eller straffa spelare som ej kan sköta sig.

Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Korruption och missbruk är negativa fenomen som kan uppstå inom servervaktens roll och innebär oetiskt eller otillbörligt beteende. Korruption involverar vanligtvis att en servervakt utnyttjar sin position för personlig vinning eller förmåner, medan missbruk innebär att en servervakt använder sin auktoritet på ett olämpligt sätt för att skada eller trakassera andra. Korruption som servervakt kan ske genom att ta emot muta eller belöningar från spelare i utbyte mot att bryta mot reglerna eller ge dem fördelar som andra spelare inte har tillgång till. Det kan också innebära att manipulera resultat eller spelupplevelsen till förmån för vissa spelare.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka