Nekad yaymille | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

mille-

Icke Medlem
Meddelanden
91
Reaction score
11
Ange ditt födelsedatum: 24 April 2006

Vad heter du på discord? mille#4681

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 400 timmar

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? Från klockan 13:30-23:00

Hur ofta kommer du vara inne? väldigt ofta

Hur många timmar har du på FiveM? 400 timmar

Vad heter du? Benny Nilsson

Hur gammal är du? 41

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis föra att jag vill göra så att unvie roleplay blir säkert och tryggt samhälle. För att när jag åker runt i staden så ser jag många människor kör väldigt snabbt och kör mot rödljus hela tiden och det vill jag få stopp på. Jag vill att alla medborgare ska kunna gå ut på gatorna utan att känna sig rädda från att folk rånar en eller att någon kommer i 300kmh och kör över dig.

Varför ska just du bli anställd? Jag vill bli anställd för att jag har alltid uppskattat och respekterat polisen för det dom gör så jag vill också hjälpa till at hålla staden säker från alla kriminella folk. Och jag vill bli anställd för att jag hade varit en jätte bra polis för jag lär mig väldigt snabbt.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Jag är bra på att köra bil om det blir en biljakt.
Jag gör en bra arbetsinsats av mig och hjälper alltid mina kollegor när dem behöver hjälp.
Jag är bra på att förhandla med folk.
Mina svagheter är att jag kan bli arg om folk inte lyssnar på mig
Jag kan bli stressad om det blir för mycket
Om jag behöver stoppa min vänner så kanske jag inte tar det lika säriöst men det kan jag förbättra på nolltid

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Nej jag har inga poliserfarenheter sen tidigare men jag lär man snabbt vad jag ska göra

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? först frågar jag om hans id kort om han inte har det så frågar jag honom om hans namn och kollar om det är hans bil. Om det är hans bil kommer jag att ge honom en böter att betala och varna honom och säger om han gör det igen med samma registrerings nummer kommer han tappa sitt b-körkort eller hamna i fängelse

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag tar upp radion och säger att min kollega har blivit skjuten och hur gärningsmannen ser ut och modellen och färgen på bilen sen ringer jag ambulansen så fort jag kan. När ambulansen är påväg så försöker jag hålla koll så att min kollega håller sig vid liv. När ambulansen har kommit till plattsen gör jag en efterlysning på mannen och bilen.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Först så medelar jag i radion att jag har kommit till platsen sen så spärrar jag av vägarna så ingen än polisen kan komma dit. Och sen så säger jag i området att avlägsna från plattsen sedan väntar jag tills alla andra högre uppsatta har kommit till plattsen och då kan jag börja göra något.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag åker så fort som jag kan till plattsen, när jag kommer fram så tar jag fram min tazer och säger vad som händer i radion, sedan säger jag att han ska lägga kniven på marken annars tazrar jag han. Om han inte lyssnar så tazrar jag han sedan sätter jag på han handbojor och tar han till polistationen för att ha förhör sedan tar jag han till fängeset för han ska sitta det sraffet han har begått.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Att man inte ska skrika på någon eller avbryta någon som pratar och man ska använda sig av klart eller slut i slutet av meningar. Och att inte prata i mun på varandra.

Vad betyder våldstrappan? Våldtrappan är ett verktyg polismyndigheten skall använda den lyder: 1 be personen lämna platsen eller lugna sig 2 ta upp el pistol 3 ta upp pistol.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka