Nekad Xuma | Ban Överklagan [Adam]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Hannes121

Icke Medlem
Meddelanden
7
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/hannes121

Ditt Hex-ID: 110000136f288ac

Vad är din discord tagg? HannesAB#3113

Vem var det som bannade dig? Nizze (Inte längre staff)

Hur lång tid var din ban? Permanent

Var är du bannad? FiveM Servern

Bild på banmeddelande: nedladdning (1).png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Detta skedde för ett antal månader sedan och sedan dess har jag inte fått så mycket information kring vad anledningen är. Jag har bara pratat med min brorsa som var helper då och var närvarande under tiden av våran ban då han snackade snackade med ägaren kort efter. Generellt så blev våran ban inte riktigt korrekt hanterad och det blev ett stort missförstånd. Jag kan förstå att Nizze ansåg vi gjorde något mycket grövre än vad vi menade.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Det var min brorsa som introducerade mig till Unive och vi spelade väldigt mycket tillsammans. Som jag skrev ovan så var denna ban ett stort misstag och det är riktigt surt eftersom Unive var en sådan rolig RP server. Det som hände var att jag och min storebrorsa spelade på Unive i vanlig ordning då vi ville testa importbilar eftersom vi inte hade så mycket annat för oss. Eftersom att han var helper på servern så kunde vi testa importbilar och han berättade att andra staffs tidigare spawnade importbilar och då ansåg vi båda att det var okej. Efter att vi hade testat cirka 2 bilar så blir vi båda permanent bannade där min anledning var: "Korruption med Vzlor" Och hans anledning var: "Vad fan håller du på med?" placerade av Nizze som inte längre är en del av staff. Efter detta så försöker min brorsa förklara vad som har hänt för Philip320 men fick ingen vidare respons och saken lämnades.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. I den här situationen så kände jag mig inte i jätte mycket kontroll eftersom jag inte var helper eller något liknande dvs att jag inte kunde göra några commands eller spawna några bilar i överhuvudtaget. Men som min brorsa säger så kunde han försöka ta reda på mer information innan detta men däremot så när han senare försöka lösa problemet så blev han ignorerad. Jag tycker vi hade kunnat samarbeta kommunicera på ett bättre sätt så att vi kunde fått en smidigare lösning på problemet. Jag kan första att Nizze ansåg att det vi gjorde var mycket grövre än vad vi planerade. Att en av våra banöverklagan blev godkänd av ÄGAREN när den andra (alltså jag) blir nekad av en staff medlem som inte var närvarande under tiden detta hände är i alla fall enligt mig ett klart tecken på en felaktig ban. Även fast vi var tillsammans, gjorde samma sak och blev bannad av samma person så är en bannad från servern och den andra är unbannad. Notera att min bror blev godkänd av Philip320 och inte en vanlig staff medlem.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Mina tidigare bans har varit på grund av mindre reglerbrott. Detta var när jag var ny på roleplay och Unive så därför var jag inte alls lika kunnig som jag är nu. Alla dessa bans har blivit överklagade eftersom jag kände att vi inte blev informerad om varför vi blev bannade tillräckligt tydligt. Jag har lärt mig mycket från dessa bans och jag tar extra hänsyn till serverns regler så att RPn är så bra som möjligt för alla som spelar på servern.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag tänkte inte så mycket på vad jag skulle göra för att jag litade och lyssnade på min bror eftersom han var helper och på sätt kan mer om serven. Om jag skulle kunna göra nånting så skulle jag kunnat be och påminna om att han ska kolla med högre staff och se till att allt är okej.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Vi båda ber om ursäkt och förstår allvaret i detta. Framöver kommer vi vara väldigt noggranna med att alltid kolla om något är okej på servern och så att det inte sker ett liknande missförstånd i framtiden. Det är klart och bekräftat att båda våra avstängningar är felaktiga eftersom Philip320 alltså ÄGAREN av Unive som var inblandad i detta har godkänt Vzlors (Min bror) banöverklagan som syftar på denna situation. Det är både frustrerande och orättvist att min förra banöverklagan blev nekad av en staff medlem utan en skriver anledning som inte var närvarande under tiden detta skedde och att en av oss spelar på Unive och den andra är bannad när vi var med om exakt samma händelse tillsammans. Jag hoppas att du förstår detta.

Om du har tid och ork, läs gärna igenom min brorsas banöverklagan som blev godkänd av ÄGAREN för 2 dagar sedan.

Hans banöverklagan (godkänd): https://www.unive.se/threads/vzlor-ban-Överklagan-320.133095/

Jag hoppas att kunna fortsätta spela på Unive och att bidra med ett bättre RP för alla.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Jag förstår det.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka