Accepterad xSensei | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

xSensei

Icke Medlem
Meddelanden
10
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/Thaien/

Ditt Hex-ID: 110000111b81fe6

Vad är din discord tagg? Thaien#1930

Vem var det som bannade dig? Q T

Var är du bannad? FiveM Servern

Bild på banmeddelande: Skärmbild (51).png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag är medveten om Combatlog och ser fullt mitt ansvar och fel i det som hände. Men jag fick vård och dog aldrig helt. Är det inte lite hårt att banna en helt ny spelare Permanent som dessutom Donerar pengar till Servern för att stödja erat arbete och blir permanent avstäng för detta?

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Vi blev beskjutna på öppen gata utanför vårat Gäng hus och även stormade in till vårat hus 3 gånger utan att dom har permission för det. Vi skrev flertalet gånger i /help och bad om hjälp men inget hände sedan kom en Admin som hette Adam ( Discord: 🩸Swe4ces/Adam🩸 #1046 och han sa att han inte fick ingripa i ett sånt här scenario vilket kändes jätte konstigt. Vi åker sen ner till sjukhuset och blir dödade flertalet gånger på sjukhuset framför massa människor så när den här incidenten händer med att jag combatloggar vågade jag ej riskera att dom skulle sno mina bilar för jag trodde att dom här personerna uppenbarligen inte följer reglerna och skulle loota mig (även om jag inte hade något alls i inventory) Jag är ny på servern och fick veta av en vän efteråt att dom inte kan ta bilarna om dom har nycklarna. Det var minst 2 andra Serverväktare där på plats när allt detta hände och vi har videobevis på allt. Dom måste även ha använt sig av METAGAMING då ingen av oss nämnde vilket gäng vi var med i och dom stormade oss innanför och utanför våra gäng hus direkt efter att dom Rånade oss på pengartvätten och servern restartades. Men det som är konstigt är att jag inte bannades på plats utan bannades långt efteråt. Först fick jag 1h avstängning för Combatlog sen idag när jag loggar in är jag permanent avstängd för en avstängning jag redan fått och som dessutom var över 10 timmar sedan ungefär.

För att summera allting så började hela kvällen med att vi blir VDMade men personerna har inga telefoner så det går ej att hitta namn. Sedan händer ett scenario där vi blir rånade för att en person hade pratat med ett gäng och lurat in oss dit. Hur som helst var det ett kul scenario där alla RPade men servern stängdes tyvärr ner.
Efter att servern stängts ner går vi alla hem till lägenheten och diskuterar vad som har hänt varpå det är några utanför som skjuter mot oss. Vi väljer då snabbt att ta skydd och vakta dörren för att vara beredda. Dom går in första gången och dödar mig men kommer sedan tillbaka 2 gånger igen 2-3 personer för att försöka döda oss. När det lugnat sig lite åker vi ner och då står en utanför fortfarande och en av våra döda honom. Vi åker sedan och letar upp våra skadade och tar dom till sjukhuset varpå alla alla dom kommer dit och börjar slåss, sjkuta, komma ihåg att han nyss blev dödad och annat som va regelbrott. Jag åker sen ifrån sjukhuset med en kille som ska ge mig en telefon och dom kommer och skjuter mig i huvudet. Han kör mig till sjukhuset som gav mig telefonen och sedan får jag vård. Dom skjuter mig igen och kör iväg mig långt ut och skjuter flera skott i min döda kropp. Vi åker tillbaka till sjukhuset för att lösa allting och jag blir bannad 1h. Därefter fortsätter dom att döda mina vänner på Sjukhuset.

Tänkte från början försöka hålla det kort och svara på era frågor tydligt men tänkte att mer information är bättre och nu efter att allt har kommit fram i support och så vidare så formulerar jag mig mer utförligt!

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Ja från mitt perspektiv är det garanterat en felaktig bann, då jag inte borde få permanent och jag även fick en den bannen redan för att jag Combatloggade. Jag ser som sagt helt mitt fel i det hela och säger inget emot vad jag gjorde för fel men, Ja jag tycker att bannen var felaktigt placerad. Har hittills spelat cirka 5 aktiva dagar på servern och vill verkligen vara en del i att förbättra detta community till max.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Nej har inte blivit bannad tidigare förutom andra dagen jag tjuvkopplade en bil på öppen gata.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat fortsatt att ligga kvar och blöda ut och tappa allt jag äger då det inte är det viktiga. Men nu till nästa gång så vet jag och det kommer inte att upprepas.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja som jag skrev tidigare så trodde jag att man kunde bli av med ens bilar om man blev lootad så på impuls gjorde jag det för att dom körde iväg mig långt och gömde mig och jag var orolig att eftersom dom ej följde reglerna så kunde dom på något sätt ta mina bilar och lämna mig där. Men hur som helst har jag garanterat lärt mig någonting av det och jag fick på plats en 1h ban för den combatloggingen så jag förstår inte varför jag får en till på 3 månader för samma ban jag redan har fått.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja självklart,

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka