Nekad Xomo_BT2.0 | Medlem ansökning [taxi3765]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Xomo_BT2.0

Icke Medlem
Meddelanden
2
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Fred Tegner

Vad är ditt discord namn? xomo_bt

Vad är ditt födelsedatum? 28 Maj 2008

Heter du samma på Discord som på Steam? Ja

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Felix Andersson | 30 år

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? Strukturerad, beslutsam, rättvis

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Felix Andersson, 30 år, är en man som alltid haft ordning och reda både i sitt hem och i sitt huvud. Han växte upp i en småstad där han snabbt blev känd som den som alltid kom i tid, höll sina löften och hade en naturlig känsla för att fatta kloka beslut. Med en kombination av sunt förnuft, tålamod och arbetsmoral började han arbeta redan i tonåren och gick sedan vidare till ett yrkesliv där han ständigt tog på sig mer ansvar än han egentligen behövde. Under många år körde han stenhårt – långa dagar, krävande projekt och ett ständigt fokus på att bygga upp en trygg ekonomi. Han offrade fritid och ibland till och med relationer för att uppnå sin ekonomiska frihet. Nu, vid 30, har han nått den punkt där han inte längre behöver jaga hög lön eller klättra på någon karriärstege. Han är fri att välja vad han faktiskt vill göra med sin tid – något som känns roligt, meningsfullt och stimulerande. Framtidsplaner Felix drömmer om att arbeta med något som gör att han kan kombinera sin strukturerade sida med sin nyvunna frihet. Han vill inte fastna i ett kontorsjobb som tär på energin, utan söker snarare ett yrke eller projekt som ger honom glädje och variation i vardagen. Hans planer är att: Utforska passioner – prova på olika jobb och projekt för att se vad som ger honom mest energi, oavsett status eller lön. Bidra på sitt sätt – använda sitt organisatoriska sinne och sunda förnuft för att hjälpa andra, kanske som mentor, projektledare i ideella sammanhang eller i småföretag. Leva långsamt men rikt – värna om balans, fritid och personliga relationer, snarare än att fastna i stress. Bygga något eget – kanske starta ett mindre företag eller hobbyverksamhet som speglar hans intressen, utan press på att det måste bli en ekonomisk succé. För Felix handlar framtiden inte längre om att "lyckas" i andras ögon – den handlar om att känna sig levande varje dag.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med en otroligt hög nivå av RP, där jag gärna skapar och driver långdragna scenarion som utvecklas organiskt över tid. Mina karaktärer är alltid genomtänkta, med tydliga personligheter, bakgrunder och mål, vilket gör att de kan leva länge, utvecklas och bli välkända på servern.

Utöver det planerar jag att bygga om min streamingkarriär kring servern, där jag vill använda RP:t för att skapa underhållande, engagerande och kvalitativa sändningar. Målet är att bygga upp ett community som samlas kring serverns unika universum, där både spelare och tittare känner sig delaktiga i berättelserna vi skapar tillsammans.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att “spela för motpartens vinst” i RP betyder att du inte bara fokuserar på att din egen karaktär ska “vinna” eller komma ur situationen bäst, utan att du aktivt bidrar till att scenariot blir intressant, trovärdigt och givande för den andra spelaren – även om det innebär att din karaktär hamnar i underläge, förlorar något, eller får problem.

Det handlar om att tänka mer på historien än på “vinsten”.
Exempel:

Om din karaktär blir stoppad av polisen för något misstänkt, så spelar du med på att polisen får möjlighet att göra sitt jobb och bygga sin story – istället för att direkt försöka hitta kryphål för att komma undan.

Om din karaktär hamnar i en konflikt, så kanske du låter motpartens karaktär få övertaget för att det öppnar upp för mer drama och fler RP-möjligheter framåt.

Om någon rånar dig, så kan du spela rädsla och osäkerhet för att ge rånaren ett mer levande scenario, istället för att bara “motarbeta” och minimera förlusten.

Kort sagt:
Det är att sätta berättelsen och helhetsupplevelsen över din karaktärs kortsiktiga vinster – och att förstå att “förlust” för din karaktär ofta är “vinst” för RP:t som helhet.

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? En gång missade jag en regel gällande "initiation" i ett rånscenario. Jag fick en varning och lärde mig vikten av att alltid läsa igenom och förstå reglerna innan man spelar – så att RP blir rättvist och roligt för alla.

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej

Kan du ge exempel på några av serverns regler? Metagaming är förbjudet – du får inte använda information du fått utanför spelet i spelet. Powergaming är förbjudet – du får inte tvinga fram handlingar på ett orealistiskt sätt eller ta kontroll över andra spelares karaktärer.

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag kommer streama på servern och skapa kontent för tiktok,youtube etc och försöka bygga ett communtiy med unive

Nekad.
Anledning:
Din text är AI skriven.

Du får ansöka igen om 24h. Lycka till nästa gång!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka