Inaktuell Wmac | Script Förslag [520master]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Wmac

Icke Medlem
Meddelanden
489
Reaction score
19
Typ av förslag: Script

Berätta om ditt förslag Polisen ska få larm vid skottlossningar, om inte vapnet har supressor

På vilket sätt är det en förbättring? Stormningarna skulle inte bli lika långa och orealistiskta. De kriminella hade lämnat platsen fortare eftersom att polisen är påväg, och har därmed inte tid att loota el liknande.
När polisen kommer till platsen kan de göra en stor utredning, och involvera sjukvården om det skulle finnas personer med skottskada - mer social rp.
Detta skulle också leda till mer realistiskta drivebyes, vilket det inte är nu. Just nu blir drivebyes alldeles för långa, de åker fram och tillbaka för att sedan plocka kroppar, loota och tillslut dumpa.
Jag tror att polisen också skulle uppskatta detta, det skulle bli roligare för dem och sjukvården där dem kan involveras.
Jag ser inga nackdelar med detta, som många andra gör vilket jag inte förstår. Det blir mycket högre social rp, och höjer realismen.
Jag menar, IRL hör civilpersoner majoriteten av alla skottlossningar och därmed larmar polisen.

Länkar och annat material som visar förslaget: Har ej ngt, vet att flera servrar har detta.

+rep. Dock så tycker jag inte att vi ska få larm av alla skottlossningar, jag tycker att det ska bero på vart man är. Jag tänker om man nu är uppe på ett berg eller liknande där det inte är så mycket folk, så borde vi inte få larm om det, annars så tycker jag att det är en bra ide.

Länk till ett script som jag hittade, man kanske skulle kunna utveckla lite mer bara så blir det nog perfekt.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka