Nekad william58 | Ban Överklagan [BG]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

william58

Icke Medlem
Meddelanden
74
Reaction score
2
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198358520384/

Ditt Hex-ID: 110000117bce240 (Hex)

Vad är din discord tagg? william5547

Vem var det som bannade dig? Zyphe

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2026-02-11 192106.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag förstår helt och hållet varför zyphe valde att banna mig. Jag har brutit mot en av de mest grundläggande reglerna gällande RP genom att begå korruption. Att ta ut vapen från polisförrådet för privat bruk/kriminella syften och samtidigt försöka spela "dubbelspel" på samma karaktär förstör servern. Jag förstår att det är ett grovt missbruk av de befogenheter man får som polis

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Stog i gänghuset och pratade med mina kompisar

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det var jag som gjorde fel. Jag har brutit mot serverns regel kring korruption inom yrke. Jag erkänner att jag har tagit ut vapen från polisförrådet och att jag inte har hållit isär mina roller på ett korrekt sätt. Bannen är helt korrekt utifrån de regler som finns på Unive, och jag tar fullt ansvar för mitt misstag.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivit bannad mycket förr, då jag inte kunde rpa. När jag inte var medlem på servern 2021 så bröt jag mot många av reglerna som suntförnuft, lall. osv. Brukar inte bli bannad för samma sak då jag oftast lär mig av mina banns. Som ni ser på bilden har jag blivit bannad 3 gånger senaste 3 månaderna

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat hantera hela situationen på ett helt annat sätt genom att faktiskt respektera den roll jag hade fått som polis. Istället för att ta den enkla vägen och plocka ut vapen från förrådet för att använda dem privat, så borde jag ha hållit min kriminella RP helt separat på en annan karaktär. Om jag verkligen ville ha vapen borde jag ha förtjänat det genom social RP och kriminella kontakter, precis som alla andra gör, istället för att missbruka mina roller inom poliskåren. Jag borde ha stannat upp och tänkt på sunt förnuft och insett att mitt agerande förstörde realismen för alla andra runt omkring mig, och istället fokuserat på att bidra till ett seriöst och rättvist scenario för båda parter.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag har verkligen fått mig en tankeställare den här gången. Jag har insett att jag har haft en väldigt respektlös inställning till reglerna och till den chans jag får när jag spelar på servern. Tidigare har jag nog bara kört på utan att tänka på konsekvenserna, men den här bannen fick mig att förstå att jag förstör för både medspelare och för de som jobbar hårt med att driva Unive när jag tar sådana här genvägar. Jag har lärt mig att korruption och att mixa roller inte bara är ett regelbrott på pappret, utan att det faktiskt sänker RP-nivån för alla inblandade. Jag förstår nu att om jag vill vara en del av communityt framöver så måste jag värna om mitt förtroende och faktiskt följa reglerna, istället för att hela tiden testa gränserna.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Absolut

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka