- Meddelanden
- 108
- Reaction score
- 4
Vad är ditt namn i verkligheten? william
Vad är ditt discord namn? willbow0017
Vad är ditt födelsedatum? 24 Mars 1997
Heter du samma på Discord som på Steam? Ja
Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: ali johansson 28 år
Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? rolig, glad, modig
Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Ali Johansson föddes och växte upp i Stockholm, i en förort med både svenska och invandrarbakgrunder. Hans föräldrar kom från Syrien och startade ett nytt liv i Sverige när Ali var liten. Trots utmaningarna de mötte, gjorde de allt för att ge Ali och hans syskon en fin och trygg uppväxt. Som tonåring började Ali umgås med fel personer, vilket ledde till att han hamnade i småbrottslighet, som snatteri och stölder. Detta blev mycket värre, och vid 18 års ålder var han involverad i narkotikahandel och andra kriminella aktiviteter. Han greps och fick ett fängelsestraff. När ali kom ut efter fängelsestraffet så försökte han starta upp ett nytt liv men det kraschade när hans gamla kriminella vänner kom till hans byggbranch och hotade hans medarbetare plus honom att om han ska lämna dem och jobba som en “svenne” så måste han betala dem med hans liv eller 3 miljoner kr. Han försökte säga sig själv att han kunde hålla det under kontroll, men han visste innerst inne att han var fast i samma liv han en gång försökt lämna bakom sig. Han hade inte de pengarna så han valde att gå tillbaka till sitt gamla liv som kriminell tillslut.
Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med en karaktär med en intressant bakgrund som även har ett starkt mindset och vill inte förlora för någon. Jag gillar att skapa realistiska scenarier där både jag och andra spelare får utvecklas och ha kul tillsammans. Mitt mål är att skapa roliga och engagerande scenarion för alla inblandade.
Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Det betyder att man inte bara spelar för sin egen skull, utan ser till att alla inblandade får en chans att utvecklas och ha roligt. Till exempel, om man blir jagad av polisen, kan man ge dem en liten fördel för att göra scenariot mer spännande och verklighetstroget.
Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Ja, jag har åkt på kortare bans för småsaker, som dåligt RP eller att vara oseriös vid något tillfälle. Jag har lärt mig av mina misstag och har sedan dess blivit bättre på att följa reglerna. Första ban. Inte RP:a på bilkrascher. Jag lärde mig att jag måste rollspela skador och konsekvenser. Andra ban Gjorde "emafia" emote framför en polis. Jag insåg att det var oseriöst och påverkade spelet negativt. Tredje ban. Emote abuse. Jag lärde mig att det är viktigt att spela rättvist och följa reglerna. P-ban Det handlade om metagaming, där jag planerade detaljer i Discord istället för att sköta allt in-game. Jag insåg att all viktig kommunikation måste ske genom RP och inte utanför spelet. Efter dessa händelser har jag blivit mer noggrann med reglerna och är nu mer fokuserad på att spela på en hög nivå.
Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej
Kan du ge exempel på några av serverns regler? VDM att använda sitt fordon som ett vapen, Metagaming att använda information utanför spelet för att påverka spelet och RDM Random Deathmatch att döda utan anledning.
Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag har spelat på servern länge och varit kriminell, men efter en p-ban som blev överklagad vill jag nu börja om och spela på högsta nivå utan att göra misstag. jag vill nu bli medlem och kriminell igen och fortsätta utveckla mitt RP.
Vad är ditt discord namn? willbow0017
Vad är ditt födelsedatum? 24 Mars 1997
Heter du samma på Discord som på Steam? Ja
Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: ali johansson 28 år
Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? rolig, glad, modig
Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Ali Johansson föddes och växte upp i Stockholm, i en förort med både svenska och invandrarbakgrunder. Hans föräldrar kom från Syrien och startade ett nytt liv i Sverige när Ali var liten. Trots utmaningarna de mötte, gjorde de allt för att ge Ali och hans syskon en fin och trygg uppväxt. Som tonåring började Ali umgås med fel personer, vilket ledde till att han hamnade i småbrottslighet, som snatteri och stölder. Detta blev mycket värre, och vid 18 års ålder var han involverad i narkotikahandel och andra kriminella aktiviteter. Han greps och fick ett fängelsestraff. När ali kom ut efter fängelsestraffet så försökte han starta upp ett nytt liv men det kraschade när hans gamla kriminella vänner kom till hans byggbranch och hotade hans medarbetare plus honom att om han ska lämna dem och jobba som en “svenne” så måste han betala dem med hans liv eller 3 miljoner kr. Han försökte säga sig själv att han kunde hålla det under kontroll, men han visste innerst inne att han var fast i samma liv han en gång försökt lämna bakom sig. Han hade inte de pengarna så han valde att gå tillbaka till sitt gamla liv som kriminell tillslut.
Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med en karaktär med en intressant bakgrund som även har ett starkt mindset och vill inte förlora för någon. Jag gillar att skapa realistiska scenarier där både jag och andra spelare får utvecklas och ha kul tillsammans. Mitt mål är att skapa roliga och engagerande scenarion för alla inblandade.
Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Det betyder att man inte bara spelar för sin egen skull, utan ser till att alla inblandade får en chans att utvecklas och ha roligt. Till exempel, om man blir jagad av polisen, kan man ge dem en liten fördel för att göra scenariot mer spännande och verklighetstroget.
Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Ja, jag har åkt på kortare bans för småsaker, som dåligt RP eller att vara oseriös vid något tillfälle. Jag har lärt mig av mina misstag och har sedan dess blivit bättre på att följa reglerna. Första ban. Inte RP:a på bilkrascher. Jag lärde mig att jag måste rollspela skador och konsekvenser. Andra ban Gjorde "emafia" emote framför en polis. Jag insåg att det var oseriöst och påverkade spelet negativt. Tredje ban. Emote abuse. Jag lärde mig att det är viktigt att spela rättvist och följa reglerna. P-ban Det handlade om metagaming, där jag planerade detaljer i Discord istället för att sköta allt in-game. Jag insåg att all viktig kommunikation måste ske genom RP och inte utanför spelet. Efter dessa händelser har jag blivit mer noggrann med reglerna och är nu mer fokuserad på att spela på en hög nivå.
Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej
Kan du ge exempel på några av serverns regler? VDM att använda sitt fordon som ett vapen, Metagaming att använda information utanför spelet för att påverka spelet och RDM Random Deathmatch att döda utan anledning.
Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag har spelat på servern länge och varit kriminell, men efter en p-ban som blev överklagad vill jag nu börja om och spela på högsta nivå utan att göra misstag. jag vill nu bli medlem och kriminell igen och fortsätta utveckla mitt RP.