wengback | Polismyndigheten Ansökan [Falken]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

wengback

Medlem
Meddelanden
115
Reaction score
10
Ange ditt födelsedatum: 30 Juni 2007

Vad heter du på discord? wengback#2272

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 600 +

Hur aktiv kommer du att vara? vardagar- 8-9 timmar Helger 9-10 timmar

Vad heter du? Karl Andersson

Hur gammal är du? Jag är 24 år.

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Ja, har tävlat i simning när jag var mindre.

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för att minska brottsligheten i våran stad. Jag vill att man ska kunna gå ut på kvällarna utan att känna sig osäker. Även fast att Karl har varit Brandman har alltid känt att polisyrket skulle vara någonting för han. Det känns även som att alla som jobbar som polis i denna stad verkar trevliga. Jag vill lära speciellt yngre ungdomar att inte hamna i kriminaliteten. Men om jag hittar någon kriminell så vill jag inte sätta de i fängelsätt bara för att utan det jag vill är att lära de en läxa. Jag tror även att det här jobbet hade passat mig till 100% därför att jag är stark både mentalt och fysiskt. Jag vill riskera mitt liv till 100% för att få andra att känna sig trygga. Därför vill jag bli polis.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? Det finns ju flera saker som är väldigt viktiga men jag måste ändå säga att samarbetet är den viktigaste delen inom yrket, om man inte har något samarbete kommer det inte gå något vidare som polis. Men det är ju samt viktigt att man har bra kommunikation (bra radiodiciplin) så att man kan prata / förstå bra i radion. Sen är det ju viktigt att man är en bra polis, inte går och arresterar folk utan anledning tex. Arrestera folk som håller på med knarkhandel är ju liksom också är stor och viktig del. Men som sagt samarbetet och kommunikation tycker jag är det viktigaste.

Vad vet du om yrket i helhet? Det jag vet om yrket i helhet är att man ska värna om staden och invånarnas bästa igenom att folk inte ska misshandla, lura eller såna saker som skadar folk eller saker. man ska även som polis hålla koll på trafiken så inte trafiken blir dålig, t.ex man ska se till att folk håller hastigheten. Trafikljuset och att man åker i rätt fil. Du som polis ska alltid kunna hjälpa och skydda folk och staden för dess bästa, oavsett vad. Man ska stå upp för folket och skydda dom. Man ska ha hyfsat bra tålamod och vara vältränad. Man ska även vara väldigt bra bemött och artig till alla för att skapa en bra relation till invånarna.

Har du några tidigare erfarenheter? Ja, jag har varit chef på Räddningstjänsten för ett tag sen. Innan jag blev chef på Räddningstjänsten så var jag prov-anställd sen tog jag en grundutbildning så att jag blev vanlig Brandman, sen efter 12 dagar så blir man Erfaren brandman så då blev jag det. När jag hade varit Erfaren ett tag så ansökte jag till styrkeledare, det var bara jag och en till som blev det då. Sen när jag hade varit det någon vecka eller två så sa chefen upp sig så jag ansökte till chef och blev chef. Jag har därför bra radiodiciplin, jag är Dykare utbildad, Helikopter utbildad, Sjukvårds utbildad samt terräng utbildad. Jag vet även hur blåljus och sirener fungerar. Jag kan ta kritik bra, jag kan även ge ut kritik om det hade behövts. Jag vet därför hur man ska jobba när man jobbar inom blåljus yrkena.

Hur är du som person? Jag som person är en väldigt artig och trevlig person, jag vill hjälpa alla och vara så mycket till att skydda och bemöta andra personer bra. Jag är en snäll men nyfiken person också som vill umgås och så. Tycker väldigt mycket om Polisyrket. Jag har ett bra tålamod och kan hantera stress i många olika situationer. Är också väldigt omtänksam. Jag är också väl disciplinerad och gör mitt bästa för att alla ska bete sig. Jag är väldigt pratglad av mig, trevlig, jag vill alltid att folk ska känna sig trygga.

Är det något vi bör veta om dig? Nja, tror inte det i alla fall.

Senast ändrad:
Tillbaka