- Meddelanden
- 63
- Reaction score
- 3
Ban-referens
DC-48925d — Discord, Permanent
Anledning: Fusk, aimbot
Bannad av: reconciliation
Visa på portalen →
Berätta vad som hände Jag blev bannad från servern efter en situation där jag anklagades för att ha använt aimbot eller någon form av fusk. Det som faktiskt hände var att jag befann mig i en interaktion med en av mina egna gängmedlemmar där jag inte tog situationen på fullt allvar, utan istället “lallade” runt och skakade med musen. Detta gjorde att mitt sikte rörde sig snabbt och ryckigt över spelaren, vilket i efterhand jag förstår kan se väldigt misstänkt ut, särskilt om någon observerar det utan kontext eller via klipp/loggar. Från mitt perspektiv var det en oseriös stund där jag inte hade för avsikt att vinna någon fördel eller bryta mot reglerna, utan det var mer ett dumt beteende i stunden.
Jag vill vara tydlig med att jag aldrig har använt några externa program, scripts eller hjälpmedel för att få en fördel i spelet. Jag har spelat FiveM under en längre tid och är fullt medveten om hur allvarligt fusk är, både för serverns kvalitet och för andra spelares upplevelse. Det jag däremot inser nu i efterhand är att mitt beteende, även om det inte var fusk, skapade en situation där det var svårt att avgöra vad som faktiskt hände. Det kan ha sett ut som att jag hade onaturligt aim eller att jag “låste” på en spelare, vilket gjorde att misstanken om aimbot uppstod.
Jag förstår att admins måste fatta beslut baserat på det de ser och den information de har tillgång till, och i en sådan situation där något ser tydligt misstänkt ut är det rimligt att agera snabbt. Jag klandrar därför inte beslutet i sig, utan vill istället förklara min sida av händelsen och ge en mer komplett bild av vad som faktiskt hände från mitt perspektiv.
Tar du ansvar för det du blev bannad för? Ja, jag tar ansvar för situationen som ledde till att jag blev bannad, även om jag inte håller med om att jag har fuskat. Jag inser att mitt beteende var oansvarigt och att jag inte tänkte på hur det kunde uppfattas av andra. Även om min intention inte var att bryta mot reglerna eller få någon orättvis fördel, så bidrog mitt agerande till att skapa misstankar om fusk, vilket i sin tur ledde till bannen.
Att “lalla” på det sättet jag gjorde, särskilt i en miljö där admins aktivt övervakar för att upptäcka fusk, var ett dåligt beslut. Jag borde ha förstått att den typen av rörelser och beteende lätt kan misstolkas, oavsett om det sker mot en vän eller gängmedlem. Det är mitt ansvar som spelare att se till att mitt gameplay inte bara är regelrätt, utan också ser legitimt ut för andra.
Jag vill inte skylla ifrån mig eller lägga ansvaret på någon annan. Även om jag inte använde några cheats, så var det mitt agerande som skapade situationen. Jag accepterar därför att mitt beteende bidrog till bannen och att det är något jag måste ta lärdom av. Jag respekterar också att admins måste ta snabba och ibland svåra beslut för att skydda servern, och i detta fall var det mitt beteende som gjorde att jag hamnade i den situationen.
Vad har du lärt dig och vad skulle du göra annorlunda? Det jag framför allt har lärt mig av detta är att även oseriöst eller “lekfullt” beteende kan få allvarliga konsekvenser i en seriös RP-miljö. Jag har insett att det inte räcker att själv veta att man inte fuskar – ens beteende måste också tydligt spegla det utåt. Om något ser misstänkt ut, så spelar det ingen roll vad intentionen var, eftersom det ändå kan leda till åtgärder från admins.
I framtiden kommer jag att undvika alla typer av beteenden som kan uppfattas som orealistiska eller misstänkta, särskilt när det gäller aim och stridssituationer. Jag kommer att fokusera på att spela mer konsekvent, seriöst och trovärdigt, oavsett om jag spelar med vänner eller i mer intensiva situationer. Det innebär också att jag inte kommer att “lalla” eller göra överdrivna rörelser med musen som kan misstolkas.
Jag har också lärt mig vikten av att alltid ha ett helhetsperspektiv – att tänka på hur mitt gameplay ser ut för andra spelare och admins, inte bara hur det känns för mig i stunden. Det är något jag tar med mig framöver, både för att undvika liknande situationer och för att bidra till en bättre spelupplevelse för alla på servern.
Varför ska vi ge dig en till chans? Jag anser att jag förtjänar en till chans eftersom jag genuint inte har använt några former av fusk och verkligen vill fortsätta spela på servern på ett seriöst och respektfullt sätt. Detta var inte ett försök att få en orättvis fördel, utan snarare ett dåligt omdöme i stunden som jag nu har reflekterat över och lärt mig av.
Jag är villig att bevisa genom mitt framtida beteende att jag kan följa reglerna och upprätthålla en hög nivå av seriös RP. Jag uppskattar servern och communityn och vill vara en del av den på ett positivt sätt. Om jag får en ny chans kommer jag att vara extra noggrann med hur jag spelar och se till att undvika allt som kan skapa misstankar eller problem.
Jag hoppas att ni kan se skillnaden mellan avsiktligt fusk och ett misstag i beteende, och att ni är villiga att ge mig möjligheten att visa att jag kan göra rätt framöver.
Har du läst våra regler? Ja
Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja, jag förstår detta fullt ut. Jag är medveten om att det är viktigt att låta admins hantera överklaganden i sin egen takt utan påverkan eller påtryckningar. Jag kommer därför inte att kontakta någon för att försöka få min överklagan prioriterad eller läst snabbare. Jag respekterar processen och väntar på ert beslut.