Nekad wazz | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

wazz

Icke Medlem
Meddelanden
63
Reaction score
3
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199495903833/

Ditt Hex-ID: steam:11000015b87fa59

Vad är din discord tagg? 14wazz

Vem var det som bannade dig? Hedgehog

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-09-12 194555.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Staffs valde att banna mig för att de trodde att jag fuskade. Jag har själv sett klippet, och jag förstår hur det kan ha sett ut som fusk. Men i själva verket var det jag som bara lallade runt och "fakelockade" på mina vänner. Det gav intrycket av att jag använde fusk, fast det egentligen bara var att jag skakade på musen. Jag kan gå in nu och visa att det går att återskapa exakt samma rörelser helt utan något fusk.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag låg o sov och så vakna jag av att jag var bannad och rozi har bett mig komma support runt kl 03:00 men jag sov men när jag vakna så svarade jag på hennes meddelande vilket hon kan själv intyga på. Precis innan jag blev bannad stod jag och “lall lockade” på mina vänner. Jag inser i efterhand att det var onödigt och såg väldigt misstänkt ut, vilket var dumt av mig. Jag förstår därför varför det kunde uppfattas som fusk, men det var inte det jag trodde skulle hända men vilket är mitt fel

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag skulle säga att bannen var till viss del både rätt och fel. Från staffs perspektiv såg det verkligen ut som att jag fuskade, och jag förstår helt varför det uppfattades så. Samtidigt var det felaktigt eftersom jag aldrig har haft något fusk på min dator. Det som hände var att jag stod och “lall lockade”, vilket såg ut som fusk. Därför var misstaget på sätt och vis mitt eget, eftersom jag betedde mig på ett sätt som såg misstänkt ut. Jag inser nu att även om jag inte använde något fusk, så var det mitt eget beteende som skapade missförståndet. Jag tar på mig det ansvaret, och att jag satte staff i en situation där de kände sig tvungna att banna mig. Min avsikt var aldrig att fuska eller att förstöra för någon, utan jag skojade bara runt utan att tänka på konsekvenserna.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har tidigare blivit bannad en gång för att jag klassades som en problemspelare, men det var för väldigt länge sedan. Anledningen till det var att jag på den tiden mest spelade för att skjuta och inte tog RP på allvar. Sedan dess har jag ändrat mitt sätt att spela och förstått att servern bygger på mer än bara skotta det handlar om att skapa roliga rp scenarion tillsammans med andra. Av den nuvarande bannen har jag också lärt mig mycket. Jag förstår nu att även om jag själv inte fuskade så skapade mitt beteende (att lall locka) ett onödigt problem och misstankar som förstörde spelupplevelsen för staffsen. Den här bannen har verkligen fått mig att inse hur viktigt det är att tänka på hur man ska agera så det inte uppfattas på fel sätt och inte bara på vad man själv menar.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat undvika situationen helt genom att inte stå och “lall locka” från första början. Om jag hade tänkt ett steg längre så hade jag förstått att det lätt kunde misstolkas som fusk. Istället borde jag ha spelat på ett mer seriöst sätt och fokuserat på RP, i stället för att skämta runt på ett sätt som bara skapade förvirring. Jag ser nu att jag måste ta mer ansvar för hur mitt beteende uppfattas och inte bara tänka på vad jag själv menar. Jag har också lärt mig att det inte räcker att veta vad jag själv menar. Jag måste alltid tänka på hur mitt beteende kan uppfattas av andra spelare och staffs. I framtiden kommer jag att vara mycket mer försiktig med mitt beteende, och tänka på att det jag gör kan missuppfattas, så att både jag och andra kan ha en rolig och rättvis tid inom rpn

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag har definitivt lärt mig mycket efter min ban. Jag har insett att även om jag inte använde något fusk, kan mitt beteende som att “lall locka” på mina vänner ge falska signaler och intryck och skapa misstankar. Jag har lärt mig att tänka på hur mina handlingar kan uppfattas av andra spelare och staffs, och att det är mitt ansvar att se till att mitt beteende inte stör spelupplevelsen eller bryter mot serverns regler. Den här erfarenheten har verkligen fått mig att förstå vikten av att spela ansvarsfullt och respektfullt, och jag kommer framöver vara mer försioktigt om hur jag beter mig i spelet.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Vintern är här och det rolex och guzzar förtjänar unban då jag inte har fuskat

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka