Antagen Waaza | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Stöd

Votes: 0 0.0%
  • Inget stöd

Votes: 0 0.0%

• Totalt antal väljare
    0
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Waaza

Icke Medlem
Meddelanden
19
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? William

Ditt discordnamn: wazajke

Ange ditt födelsedatum 19 Februari 2006

Varför ska just du bli staff? Jag tycker att jag skulle passa bra som staff eftersom jag alltid strävar efter att vara rättvis och lugn, oavsett situation. Jag är bra på att lyssna på andra och se saker från olika perspektiv, vilket hjälper mig att fatta kloka och välgrundade beslut. Jag har också en stark vilja att bidra till att servern blir så bra som möjligt för alla spelare.

Jag är en person som tycker om att hjälpa andra, och jag är beredd att lägga tid och energi på att lösa problem och skapa en positiv miljö på servern. Jag har också lätt för att kommunicera och kan hålla en professionell ton även i stressiga eller svåra situationer. Jag vill verkligen vara en del av teamet och hjälpa till att utveckla servern, samtidigt som jag ser till att spelreglerna följs och att alla får en bra spelupplevelse.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? På Unive finns det några saker som ibland inte fungerar så bra. Till exempel kan regler vara otydliga eller inte kommuniceras ordentligt, vilket gör att spelare inte alltid vet vad som gäller eller helt enkelt inte bryr sig om de. Det händer också att vissa spelare inte följer reglerna, och om staff inte agerar snabbt kan det förstöra upplevelsen för andra.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? För att lösa problemen behöver jag och resten av staff-teamet jobba tillsammans på ett tydligt och organiserat sätt. För det första måste vi se till att reglerna är enkla att förstå och lättillgängliga för alla spelare. Det är också viktigt att vi informerar tydligt om ändringar i regler, till exempel via Discord eller direkt på servern. När det kommer till regelbrott behöver vi vara snabbare på att agera, kanske genom att sprida ut staff-medlemmarna över olika tider och ha ett smidigt system för att hantera rapporter.

Vi i teamet ska också ha regelbundna möten för att prata om vad som fungerar och vad som behöver förbättras. Genom att samarbeta, lyssna på varandra och ta in feedback från spelarna kan vi lösa många av problemen och göra servern roligare och bättre för alla!

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att agera professionellt som staff handlar om att alltid visa respekt och vara rättvis mot både spelare och andra i teamet. Man behöver hålla sig lugn, vara tydlig i sin kommunikation och aldrig låta sina personliga känslor påverka beslut. Det är också viktigt att ta ansvar för det man gör, följa reglerna och vara rättvis i alla situationer. För mig är det superviktigt att vara professionell eftersom det skapar förtroende och hjälper till att bygga en positiv och trygg miljö för alla.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag kommer se till att planera mina dagar bra och ha tydliga tider för staff-arbetet, mitt privatliv och RP. Det är viktigt för mig att hålla saker balanserade så inget tar upp all min tid. Jag tänker också jobba bra ihop med resten av staff-teamet och se till att jag tar tid för mig själv ibland för att inte bli stressad eller trött.
Staff-arbete: 2 timmar/dag, måndag, onsdag, fredag).
RP-tid: Dedikerad tid efter staff-arbetet, 1-2 timmar beroende på veckodag.
Privatliv: Reserverar kvällar eller specifika dagar för familj, vänner och jobb.

Hur länge har du spelat på Unive? Sedan 2021

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag har inga tidigare erfarenheter inom staff, dock är jag lättlärd vilket jag tror skulle vara en fördel i detta arbete.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Kriminell. Känner inte mig lämpad till att bli Kriminell ansvarig med tanke på att jag inte känner att jag har tillräckligt med kunskaper innom detta område samt att jag själv rpar i ett gäng just nu.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka