Accepterad VVVICKE | Ansökan till Servervakt

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

VVVICKE

Icke Medlem
Meddelanden
8
Reaction score
3
Vad är ditt namn i verkligheten? Viktor

Vad heter du på discord? VVVICKE#1520

Ange ditt födelsedatum 3 Januari 2007

Beskriv din dagliga aktivitet. Jag är aktiv ungefär 2 timmar per dag. Detta varierar såklart beroende på mängden skolarbete samt andra oregelbundet förekommande aktiviteter.

Hur länge har du varit medlem på Unive? Jag har varit medlem på unive sedan den 19:e mars 2022

Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) https://cdn.discordapp.com/attachments/965346602556457071/1039280503020343356/image.png

Har du tidigare varit blacklistad? Nej

Förklara vad för uppgift en servervakt har. (Att tillägga på ovanstående fråga angående hur många gånger jag varit avstängd, de bans som finns är dessvärre felaktiga och uppkom när jag klickade "arbetet utfört" i den gamla polisappen efter att någon skrivit ett larm som innehöll N-ordet. Detta gjorde att det såg ut som att jag hade skrivit det. Dock löstes misstaget och jag blev unbannad med väldigt kort varsel.)

En servervakts uppgift är att hålla koll på sina omgivning under sitt rp:ande. Ser man något som är fel och bryter mot serverreglerna under tiden man rp:ar får man då som servervakt befogenheter att Sv banna någon i 1 timme för att Staffs sedan ska kunna ta korrekta åtgärder mot personen. Servervakterna är alltså till för att kunna hålla ordning på servern och för att snabbt och effektivt kunna åtgärda brott mot serverreglerna för att hålla servern så ren och ordentlig som möjligt. Man kan säga att servervakter är den första instansen i trappan och fungerar som staffsens extra ögon och öron. De snappar upp saker som Staffs kan ha risk att missa. Servervakternas uppgift är alltså inte att åka runt och leta fel utan endast snabbt åtgärda regelbrott som uppkommer under rpn:s gång.

Varför vill du bli servervakt på servern? Jag vill bli servervakt på servern då jag vill bidra till att hålla ordning under mitt rp:ande och bidra på mitt sätt för att se till så att alla får en rolig och bra upplevelse när dem rp:ar. Jag vill även bli servervakt för att underlätta för staffsen och för att hjälpa till att effektivisera deras arbete då de har väldigt fullt upp. Genom att då som servervakt hjälpa dem att identifiera småfel kan vi tillsammans i det stora hela åtgärda många fler regelbrott än om endast staffsen skulle se allt. Alltså tycker jag det är en väldigt intressant position att ha för att få hjälpa till och vara en del av det hela arbetet.

Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Korruption innebär att man utnyttjar sina Perms felaktigt för att exempelvis gynna sig själv eller sina kompisar. Detta då genom att så kallat abusa sina Perms. Detta kan vara att kicka någon för att få övertaget i ett scenario eller att man exempelvis revivar sig själv och sina kompisar mitt under ett scenario för att kunna fortsätta rp:a och vinna scenariot. Korruption är något som innebär en skada för servern och som leder till att andra spelares rp blir förstörd och begränsad, alltså är det något som måste ses allvarligt på och som bör åtgärdas snarast om det dyker upp.

Vidare till muntlig intervju, vi skriver ut när vi tar intervjuer, du har 48 timmar på dig. Lycka till!

Din Servervakt ansökan har godkänts. Tråd låst och flyttad till Servervakt Ansökningar - Arkiv

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka