Accepterad Vqe | Ban överklagan [Quirkz303]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Vqe

Icke Medlem
Meddelanden
44
Reaction score
1
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561197964854029/

Ditt Hex-ID: 11000010046030d

Vad är din discord tagg? Bluee#3013

Vem var det som bannade dig? Mats99

Hur lång tid var din ban? 24 timmar

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? Lall

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag är inte helt säker varför jag just blev bannad men jag tror det var för jag slog till en person. kan förklara nedanför.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag och min kompis jhon hade tråkigt så vi bestämde oss för att skapa ett långsiktit scenario. Ett scenario som skulle handla om att jag som kille skulle göra en karaktär där jag rp som en tjej. Jag gjorde min karaktär, det tåg ett tag men tillslut blev jag klar. Jag gjorde karkatären seriös eftesom scenariot som vi skulle skapa var att vi skulle gifta oss senare där alla fick komma på brölopp (jag använde såklart en voicechanger som liknade en tjej). Det var inte så att jag rp oseriöst utan försökte rp som en tjej men eftersom jag inte ens är en tjej blir det inte direkt topp klass. När jag väl hade skapat min karaktär som hette Fanny Hansson så spawnade jag trygghansa och min kompis jhon kom och hämta mig. Eftersom jag och Jhon är kompisar utanför spelet så satt vi och pratade i ett discord samtal. Han kom och hämtade mig och vi åkte till piren. Eftersom jag och min kompis rp par så gick vi undan under en tunnel och rp på att vi pipa varandra. Vi gjorde det inte framför folk för att folk skulle se oss men det följde efter en grabb efter oss till tunneln. Från en början trodde jag att han skulle dra där ifrån men jag tänkte inte mer på det. Vi började då pipa och han tog upp sin kamera. Såklart brydde jag mig inte i verkligheten men som karaktär rp på att lickso m ''vad håller du på med''. Skulle någon komma fram och börja filma när du pipa i verkligheten skulle det varit lite sus. Det kanske till och med räknas som ett sexual brott och ta upp mobilen och ta kort/filma om det vore i verkligheten. Detta rp jag då på och rp på att jag trodde han skulle lägga ut på instagram i discorden eller något(han tog alltså kort eller filmade). Jag gick då fram till han och slog till han eftersom han tog ändå kort/filmade oss när vi pipa. Det var ganska längesen idag detta hände så minns inte exagt vad som hände efter men jag minns att jag råkade missclicka honom så han flög en gång till. Han sa att han skulle inga polisen men jag skulle skriva miss i chatten men jag han inte. Samanfattat var det första slaget med mening men inte det andra. Att jag sa att det andra slaget int evar med mening kan ju ses som en bortförklaring men det var det inte. Min mus är så att ena mus knappen som man slår på sitter licksom presic där en sido knapp sitter. sido knappen använder jag för att prata och eftersom min tumme når upp från sido knappen till musen så råkar jag missclicka ibland.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Vad jag tror om jag har rätt att bannen handlade om att jag slog personen så var den rätt. Jag har tidigare sagt i andra ban överklagan att jag har ett stort problem med att tänka mig för. Jag tänker licksom mig inte för utan tänker på det som händer just nu. Jag försöker alltid tänka på problemen efter men det går inte alltid när jag har andra tankar som är i huvet. Men slaget jag gav först tror jag inte var anledningen varför jag blev bannad. För isåfall skulle jag blivit bannad då. Det andra slaget kan jag lova att det var missclick. Jag skulle skriva att det var missclick men jag hann inte. Det var såklart rätt att jag blev bannad men han som banna mig kunde kanske ha väntat några sekunder. Jag tänkte inte bara skriva missclick utan förlåt så han verkligen fattade att det var missclick. Vi skulle egentligen inte ens gjort det där utan det var min kompis ide. Jag ville egentligen åka och fixa bröllops kläder till det scenariot som vi skulle skapa. Det skulle vara ett seriöst långt scenario med bröllopp och fest. Vi skulle senare åka på after fest på Club the munona och åka i min kompis Limo sin. Detta blev scenario blev inte speciellt långt men det kunde ha blivit lyckat. Samanfattat så gjorde personen som bannade mig rätt men jag tycker att han kunde ha väntat några sekunder så jag skulle ha hunnit förklara mig i local chatt för att senare inte skapa ett bråk som skulle leda till denna ban som jag nu sitter på.

Hur många tidigare avstängningar har du? 10+

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. 10+. Har ganska många bans och dom flesta är från när jag inte hade fullt koll på hur man rp. Visst jag har blivit bannad flera gånger när jag har varit medlem och icke-medlem men jag har typ inte förns nu lärt mig EXAGT hur det går till. Dom flesta bannsen har varit sv banns i 1 timma av typ suntföruft, eller nått sånt smått pga kaxighet eller nått. Men jag har även fått längre bans så som COPBAIT och FEARRP. I flertal dagar. Av dessa två stora bansen har jag lärt mig att man 1. inte försöker få polisens uppmärksam het( det var en biljakt och så pekade jag finger under tiden som min kompis körde) 2. spela på fearrp (en kille åkte i min bil och så svara han med sme att han hållde en gun mot mitt huvud men jag trodde det var en icke- medlem så jag tänkte skriva i chatten att han inte får hålla på med kriminella gärningar om han inte är kirm (men det fick jag reda på att han var). samtidigt som jag skrev försökte jag rp på. Jag har lärt mig hur man beter sig bland folk när det gäller RP och även hur man ska hantera situvationer så som när jag bröt mot regln copbait och bröt regeln fearrp. Jar har även blivit bannad några gånger som varit felaktiga som jag har fått unban på och har fått rätt till unban efter jag skrivit en ban överklagan.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Ja det hade jag kunnat. Eftersom det var min kompis som sa att vi skulle göra detta så skulle jag gått emot han och sagt vad jag själv tyckte. Jag hade kunnat skippat att slå han men jag rp på att jag kände mig obekväm när jag blev fotad/filmad när jag var naken. Jag hade kunnat se till så att mannen som följde efter oss inte hade följt efter oss från första början. Min kompis var det som ''skrattade mest'' under detta så jag försökte säga att vi skulle dra för det var tråkigt, ,men han sa licksom bara att jag skulle vänta och typ att vi hade massa tid på oss och planera detta bröllopp/långa scenario som skulle äga rum. Vi tänkte att vi skulle ha bröllopet på vinegården med vakter och allt. Vi hade redan fixat kompisar som skulle rp som vakter, präst osv.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har lärt mig att försöka lyssna på mig själv och inte någon annan. Vill jag inte göra nått så ska jag stå emot det. Även om personen går emot ska jag lägga bra argument så jag får oddsen på min sida och vi inte hamnar i trubbel. Eftersom vi utsatte oss för en risk och denna gången var det jag som fick ta den på grund av att jag valde att lyssna på någon annans mun än att lyssna på mig själv. Jag borde till nästa gång säga ifrån och säga att vi inte borde ''pipa'' eftersom det kanske är lite suntförnuft och göra så nära piren. Det menar jag inte att vi syntes utan vi var i denna tunnel som är lite längre bort som kopplar ihop stränderna. Jag vill säga att jag ber om ursäkt för det jag gjorde. Jag har redan snackat med min kompis att vi inte ska göra så här igen. Om jag får en ny chans så kan vi fortsätta detta långa scenario där vi planerat med våra vänner. Vi har skapat en grupp på dc där vi sitter och planerar och om jag nu skulle få en ny chans så ska vi få detta scenario att lyckas. Jag försöker alltid sträva efter bra scenarion, både långsiktiga och kortsiktiga men jag försöker att skapa långsiktiga eftersom det är dom jag tycker är så roliga. Det var just det jag försökte göra denna gången men det gick ju inte hela vägen som jag hade tänkt att det skulle gå när jag väl planerade det.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? yes.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka