Inaktuell Vonsek384 | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Vonsek384

Icke Medlem
Meddelanden
4
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 27 September 2004

Vad heter du på discord? von#3689

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 390+ timmar har jag på FiveM.

Hur aktiv kommer du att vara? Jag kommer att försöka vara så aktiv jag bara kan. Jag studerar heltid på gymnasiet, men kommer försöka vara inne varje dag, som det går. Jag kommer spela minst 2-3 timmar per dag, om inte 4-5 timmar på veckodagar. Såklart kommer det finnas dagar då jag spelar mer, men det är bara minimisiffran.

Vad heter du? Sture Ekdahl

Hur gammal är du? 22

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Ja, jag är simkunnig då jag har simmat en större del av mitt liv.

Varför vill du bli polis? Jag tycker det är kul och utmanade att ha ett större ansvar. Jag gillar att se till så att allt är okej, och så att alla mår bra. Jag tycker det är viktigt att det finns en person att se upp till, någon att lita på och någon man kan vända sig till när man verkligen behöver det. Jag älskar att att hjälpa personer och vara en man kan prata med. Samt gillar jag att hjälpa folk i nöd.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? Att vara en viktig roll i samhället. Att vara en förebild för folk, vara någon man kan lita på och vara en sådan person som man kan se upp till. Det handlar inte bara om att sätta personer bakom galler, eller att sätta stopp på bovar. Man skall även vara lugn och respektera allt och alla. Man måste visa att man är en opartisk person som kan behålla lugnet under alla situationer och allt som kan krävas.

Vad vet du om yrket i helhet?

Att vara polis handlar inte bara om att vara en som fångar bovar och sätter dem bakom galler. Dem är även dem som är samhällets förebild och skall skydda invånarna och hjälpa dem känna sig trygga.

Här kommer ett exempel vad jag hade gjort vid ett pågående bankrån:
Om jag kommer fram först till ett pågående bankrån så anropar jag genast till komradion vad som pågår, och vad jag ser. Det är viktigt att ge en detaljerad beskrivning av brottsplatsen så andra enheter kan förbereda sig väl. Jag börjar spärra av området för att kunna invänta förhandlare och andra enheter, samt så inte allmänheten skall kunna störa polis arbetet. Jag ställer mig vid ett säkert avstånd, så jag inte skall kunna bli skadad av rånarna. Jag gör mitt bästa för att inte hetsa upp gisslantagarna, för att försäkra att dem inte kommer till skada eller liknande. Jag inväntar sedan på mina kollegor för att gå vidare med polisära arbetet. Min största prioritering är att ingen av gisslan skall komma till skada, då civila är det viktigaste vi har. Ifall bankrånarna försöker prata med mig, då svarar jag med en samsad, lugn, och respektbar ton för att inte möjligtvis upphetsa bankrånarna. Jag vill verkligen inte att dem gör något förhastat. Ifall dem ställer några krav medans jag är där först, så antecknar jag det och vidarebefordrar till mina kollegor.

Har du några tidigare erfarenheter? Ja, jag har spelat en obefintligt mycket mängd med LSPDFR och LCPDFR på singleplayer. Jag har lärt mig hur man skall agera som polis, och hur man ska bete sig. Jag har även spelat som polis på andra servrar där jag snabbt klättrat mig upp inom poliskåren och utbildat mig inom H1an, tung vapen licens, och annat. Jag har även varit på diverse polisträffar i verkligheten för att lära mig mer om poliskåren, polismyndigheten och det polisära ärendet.

Hur är du som person? Jag som person är en otroligt lugn person och hoppar inte till slutsatser så kvickt. Jag har alltid brunnit för polisen. Jag tycker det är ett extremt häftigt jobb, och vill gärna testa på det. Jag kommer ge mitt bästa för att höja RP nivån på servern, och jobbar gärna effektivt och dedikerat. Jag har flugit flygplans spel och spelar VÄLDIGT mycket flygsimulatorer så jag har en stor kunskap av hur man flyger realistiskt, bra, och smidigt. Jag har flugit en otroligt stor mängd helikopter i GTA, så jag är väl förberedd för diverse pilotjobb. Jag jobbar väldigt bra med arbetskamrater, och respekterar alla personer för hur dem är. Jag bemöter och pratar gärna med folk. Jag kommer ta mitt jobb otroligt seriöst, och försöka mitt bästa för att höja RP nivån på servern och göra det till en bättre spel upplevelse för alla inblandade. Jag är också väldigt dedikerad till mitt jobb, så jag kommer kunna vara inne ett flertal timmar per dag för att roleplaya.

Är det något vi bör veta om dig? Jag tar RP väldigt seriöst.

Tillbaka