Accepterad Volvo_Adam | Ban Överklagan [william.9]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

flizzyx

Medlem
Meddelanden
28
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/flizzyx/

Ditt Hex-ID: 110000153054278

Vad är din discord tagg? flizzyx

Vem var det som bannade dig? William.9

Var är du bannad? FiveM Servern

Bild på banmeddelande: FiveM_by_Cfx.re_2024-12-19_13_16_51.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag blev bannad på grund av att jag var medlem i en Discord-server som kopplats till metagaming och doxxing. Det är viktigt att påpeka att jag inte har deltagit i någon aktivitet som bryter mot reglerna, utan jag blev inbjuden av en vän från mitt gäng och gick med utan att veta att servern skulle användas för något otillåtet. Såg det som en community server där folk hänger när de inte rpar vilket folk gjorde.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Innan jag blev bannad hade jag inte varit i närheten av Discord-servern nyligen och har aldrig använt den för att få en orättvis fördel i spelet. Jag misstänker att bannen kom på grund av mitt medlemskap i servern, men det finns inga bevis som visar att jag deltagit i metagaming eller doxing. Hade även vart inaktiv på unive tiden då doxing skedde på servern. Är med i 41 discord servar och aktiv i bara ett få par och det inkluderar definitivt inte denna vilket syns på min historik av meddelanden i Severn.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag anser att bannen är felaktig eftersom jag aldrig har skickat några meddelanden som tyder på att jag metat eller doxat, och jag har heller inte använt servern i syfte att bryta mot några regler. Att bara vara medlem i en server innebär inte att jag har deltagit i dess verksamhet. Reglerna bör rimligtvis kräva bevis på faktisk inblandning, vilket saknas i mitt fall.

Tycker även att när man bannar en hel Discord-server krävs det lite mer invdiduell granskning för att se vilka personer som verkligen deltagit och sedan baserat på handlingar från en enskild individ utge ban. Om ägaren av en större community server exempelvis skulle skicka ut dox i en kanal, innebär det inte att alla medlemmar i servern automatiskt är skyldiga eller ens medvetna om vad som skett. Att döma samtliga medlemmar utan att granska individuella handlingar är i min syn helt orimligt. Självklart ser jag erat perspektiv men hoppas även att ni kan se mitt.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivit bannad 2 gånger tidigare på över ett år och lång tid av krim, vilket visar att jag normalt sett följer reglerna och respekterar communityt.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag kunde ha varit mer försiktig med vilka Discord-servrar jag gick med i och tagit reda på mer om deras syfte innan jag accepterade inbjudan. Framöver kommer jag att vara noga med att undvika alla servrar som potentiellt kan kopplas till regelbrott. Om jag hade vetat om serverns ägare hade planerat att skicka dox i kanalerna, hade jag aldrig gått med. Hade inte kunnat göra mycket annorlunda förutom att inte gå med i discorden då jag ALLTID satt i Krim VC när jag RP:ade utan några undantag.

Jag vill också tillägga att jag inte var aktiv på servern och att den låg långt ner på min serverlista, eftersom jag bara gick med för att en från mitt gäng bjöd in mig. Var helt omedveten om vad för medlanden som skickades i servern och därför anmälde jag inte det, förstod inte förens folk ifrån servern berättade för mig att det var pågrund av den jag blev bannad.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag har lärt mig att inte vara med i några sorters discord med folk från unive förutom de riktiga då.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka