Nekad Vlad | Polismyndigheten Ansökan [Agnes]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Nemo Erlansson

Icke Medlem
Meddelanden
222
Reaction score
26
Ange ditt födelsedatum: 31 Oktober 2007

Vad heter du på discord? Mr.Neo#3469

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 100

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? På vardagar så kommer jag vara inne 1-5 på helger kommer jag vara inne typ 1-10

Hur ofta kommer du vara inne? Jag kommer vara inne typ varje dag.

Hur många timmar har du på FiveM? 100

Vad heter du? Nemo Erlansson

Hur gammal är du? 18

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för att jag brinner för yrket. Jag brinner för yrket för att jag älskar att prata med folk. Det sociala med detta yrket är bland det bästa. att träffa folk som uppskattar ens arbeta och det man gör. Jag vill även gör min del till samhället och göra så att barn och gamla vågar gå ut själva utan att dem ska bli rånade eller skjutna. våldet och kriminaliteten vi har i dagens samhällen måste bekämpas och jag vill hjärna hjälpa till och göra det.

Varför ska just du bli anställd? För jag har kunskap om polis och jag kommer vara i tjänst typ varje dag typ 2 timmar så jag kommer kunan jobba mycket och har varit i denna staden ganska länge så jag vet hur det är här.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Pratglad, tycker om att hjälpa till och gillar alla människor även vad dom har begått så enkelt att inte döma dom och kunna ta ett helt förhör uran att tänka på annat.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Nej men jag vet väldigt mycket om poliser gör.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Tillkallar förstärkning innan och väntar på at förstärkningen ska komma. Sen så pratar jag med personen på ett skyddat ställe för att få personen att ta ut sina bilnycklar och kasta ut dom och att försäkra mig om hur många som befinner sig i bilen och om personen (personerna) är beväpnade/aggressiva på något sätt. Sen så griper vi dom

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Tillkallar sjukvårdare och säger till övriga kollegor att vi har en skjutning på en kollega.
Stannar kvar på plats och legitimerar föraren och bilen som hen kört. Sen hjälper kollegan att invänta ambullans.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? jag kommer invänta dem högsta åderna.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? först kommer jag försöka få kontakt med personen och försöker lugna ner personen så att hen inte blir aggresiv.
Och om personen springer mot mig så kommer jag andvända tazer och om personen är riktigt när aså kommer jag andvända pisolen.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Det är en radio som man bara kallar in om det är riktigt nöd te.x en kollega blir skadad eller te.x en civil blir skjuten då får man säga det i radiodisciplin.

Vad betyder våldstrappan? Våldstrappan är ett sätt att bedöma om man ska ta till med extra resurser eller inte.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka