Accepterad Vinc_ | Ban Överklagan (Jacoiski)

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Vinc_

Icke Medlem
Meddelanden
33
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/Vinc0897954645/

Ditt Hex-ID: 1100001486b4cff

Vad är din discord tagg? vinc60591

Vem var det som bannade dig? jacoiski

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2024-02-10 220702.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? För att jag körde för snabbt på torget

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag körde för snabbt på torget och sedan blev jag bannad

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag anser att bannen var berättigad, men jag anser att den var något lång. Jag förstår att jag gjorde fel, men jag tror att en avstängning på tre dagar är lite överdriven och kanske inte helt proportionerlig till det begångna felet. Jag är villig att ta ansvar för mina handlingar och acceptera konsekvenserna, men jag hoppas att det finns utrymme för en mer flexibel reaktion från administratörens sida. En kortare avstängning skulle fortfarande markera att reglerna måste följas, samtidigt som den skulle vara mindre belastande och mer rimlig med tanke på den överträdelse som begicks.Det är viktigt att skilja mellan att erkänna fel och att ifrågasätta konsekvenserna av ens handlingar. Jag erkänner fullt ut att jag bröt mot reglerna och att jag förtjänar en viss form av bestraffning. Emellertid anser jag att syftet med en sådan bestraffning är att korrigera och förhindra framtida överträdelser, snarare än att bara utdela straff för straffets skull. Mot bakgrund av detta anser jag att en kortare avstängningsperiod skulle vara tillräcklig för att uppnå dessa mål och att den skulle vara mer i linje med principen om rättvisa och proportionalitet.Jag värdesätter och respekterar reglerna och normerna som styr vårt samhälle, och jag förstår att det är viktigt att alla håller sig till dem. Jag är inte ute efter att undkomma ansvar eller undvika konsekvenserna av mina handlingar. Tvärtom, jag är redo att ta itu med dem på ett ansvarsfullt sätt. Samtidigt tror jag att det är viktigt att vara öppen för dialog och att vara beredd att ompröva beslut när det finns goda skäl att göra det. Det är genom sådana processer som vi kan skapa ett rättvist och inkluderande samhälle där alla ges möjlighet att lära sig och växa från sina misstag.Jag hoppas att administratören kan se min synpunkt och vara villig att ompröva längden på min avstängning. Jag är öppen för att delta i en konstruktiv dialog för att hitta en lösning som är rättvis och acceptabel för alla parter. Jag är redo att ta ansvar för mina handlingar och att arbeta för att återfå förtroendet och respekten från gemenskapen. Jag tror att genom öppenhet, ärlighet och ömsesidig respekt kan vi hitta en väg framåt som gynnar oss alla.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har några banns bakom mig men jag har lärt mig av dom och jag fattar att det jag gjorde denna gång va fel och kommer lära mig efter det

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Att hålla mig till 80 km/h i stadsmiljöer är av yttersta vikt för trafiksäkerheten och för att följa de gällande hastighetsbegränsningarna. Genom att respektera dessa begränsningar bidrar jag inte bara till att upprätthålla ordningen på vägarna utan också till att minimera risken för olyckor och främja en säkrare trafikmiljö för alla. Hastighetsbegränsningarna är inte bara regler som måste följas av plikt; de är också utformade för att skydda alla trafikanter och anpassas vanligtvis till förhållandena i specifika områden för att säkerställa en smidig och säker trafikflöde.Vidare är det av stor betydelse att inte bara hålla sig till hastighetsgränserna utan också att anpassa sin körning till rådande vägförhållanden och omgivningen. Att köra för fort kan inte bara öka risken för olyckor utan också skapa en orealistisk och farlig miljö för både föraren och andra trafikanter. Genom att vara medveten om sin omgivning och att köra mer försiktigt kan man undvika att skapa en sådan riskfylld situation. Det innebär att man anpassar sin hastighet efter väglaget, siktförhållandena, närvaron av fotgängare och andra fordon samt andra relevanta faktorer som påverkar trafiksäkerheten.Att köra för fort i stadsmiljöer kan leda till flera allvarliga konsekvenser. Förutom den uppenbara risken för kollisioner och skador på personer och egendom kan det också resultera i böter och andra rättsliga påföljder. Dessutom kan en sådan hastighetsöverträdelse påverka förarens försäkring och eventuellt resultera i högre premieavgifter eller andra ekonomiska påföljder på lång sikt. Därutöver kan det även skada förarens rykte och trovärdighet, vilket kan påverka deras förmåga att erhålla försäkring eller att köra yrkesmässigt i framtiden.För att undvika dessa negativa konsekvenser är det viktigt att vara medveten om sina egna körvanor och att ta ansvar för sin egen körning. Det innebär att man följer hastighetsbegränsningarna och att man anpassar sin körning efter rådande förhållanden och omständigheter. Genom att göra detta kan man bidra till att skapa en tryggare och mer säker trafikmiljö för alla.Att respektera hastighetsgränserna och att köra försiktigt handlar inte bara om att följa lagar och regler; det handlar också om att visa hänsyn och omtanke för ens medtrafikanter. Genom att vara en ansvarsfull förare kan man bidra till att skapa en positiv och respektfull trafikkultur där alla trafikanter behandlas med respekt och hänsyn.Slutligen är det viktigt att komma ihåg att trafiksäkerheten är ett gemensamt ansvar som delas av alla trafikanter. Genom att ta sitt ansvar som förare på allvar och att köra försiktigt och respektfullt kan man göra en verklig skillnad och bidra till att göra vägarna säkrare för alla. Genom att visa hänsyn och omtanke för ens medtrafikanter kan vi tillsammans skapa en tryggare och mer säker trafikmiljö för alla.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Att anpassa min hastighet och körstil när jag kör i stadsmiljöer har blivit en viktig lärdom för mig. Detta handlar inte bara om att följa hastighetsgränserna, utan också om att vara medveten om min omgivning och att ta hänsyn till andra trafikanter på vägen. Genom att anpassa min körning på ett ansvarsfullt sätt kan jag bidra till att minska risken för olyckor och skapa en tryggare trafikmiljö för alla inblandade.Att köra i stadsmiljöer kräver en annan inställning och körteknik jämfört med körning på landsvägar eller motorvägar. Det är viktigt att vara uppmärksam på gatuutformning, närvaron av fotgängare och cyklister, samt andra faktorer som kan påverka trafiksäkerheten. Genom att anpassa min hastighet och körstil efter dessa förhållanden kan jag undvika att skapa farliga situationer och minska risken för olyckor.Att vara medveten om min körning och dess påverkan på andra trafikanter är en grundläggande del av att vara en ansvarsfull förare. Genom att köra med hänsyn och omtanke för andra kan jag bidra till att skapa en positiv trafikkultur där alla trafikanter respekteras och behandlas med omsorg. Det handlar inte bara om att undvika att bryta regler utan också om att vara medveten om de potentiella konsekvenserna av mina handlingar på vägen.Att ta ansvar för min körning och att anpassa min hastighet och körstil i stadsmiljöer är inte bara en skyldighet utan också ett tecken på respekt för andra trafikanter. Genom att visa hänsyn och omtanke för andra kan jag bidra till att skapa en säkrare och mer harmonisk trafikmiljö för alla. Det är genom att arbeta tillsammans och ta ansvar för våra handlingar som vi kan göra skillnad och minska risken för olyckor på vägarna.Sammanfattningsvis har jag lärt mig vikten av att anpassa min körning och min hastighet när jag kör i stadsmiljöer. Genom att vara medveten om min omgivning och att ta hänsyn till andra trafikanter kan jag bidra till att skapa en tryggare och mer säker trafikmiljö för alla. Det handlar inte bara om att följa hastighetsgränserna utan också om att vara en ansvarsfull och omtänksam förare som tar hänsyn till andra på vägen.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka