Antagen Viktå | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Stöd

Votes: 0 0.0%
  • Inget stöd

Votes: 0 0.0%

• Totalt antal väljare
    0
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Viktå

Välkänd Medlem
Servervakt
Meddelanden
585
Reaction score
267
Vad är ditt namn i verkligheten? Viktor

Ditt discordnamn: vikta__

Ange ditt födelsedatum 8 September 2008

Varför ska just du bli staff? Anledningen till att just JAG ska bli staff är för att jag har mycket att bidra med. Vad jag menar med det är att jag känner att jag har ett enormt engagemang för servern och för att fortsätta få den att utvecklas. Jag vill inte bara vara staff i ett par ynka dagar eller veckor utan jag tror på att bilda en långvarig relation i staff teamet och planerar inte att lämna det förrens långt in i framtiden. I detta nu så har jag en aktiv roll som Medlemskap Ansvarig och har varit det i över 2 veckor nu och har fått en bra insyn i hur staff teamet redan nu fungerar och vad som behövs extra uppsyn på när det tex kommer till RP och så vidare.

En annan annledning till att jag borde och vill bli är för att det finns många saker som en Medlemskap Ansvarig inte han handskas med bland annat så kan vi inte ta supportsamtal eller hjälpa till till 100% i reports men mer om dessa två punkter i frågan nedanför.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Det som jag tycker fungerar mindre bra på servern som jag som MA har sett, är framförallt dem 2 saker som jag nämnde ovan. Jag ser ofta när jag är ingame att reportlistan är helt röd och att väntrummen till support är knökade med folk vilket jag tycker förstår hela syftet med dem och om folk får vänta för länge blir dem otåliga och detta tror jag förstår rpn ännu mer. En annan sak jag också märkt är att det finns lite brister när det kommer till jobbdelen något jag gärna är med och utvecklar.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jo men för att lösa ovanstående punkter tillsammas med andra saker tror jag är genom kommunikation, alltså mellan staff teamert och se till att det alltid finns ett gäng personer inne på serven och kontrollerar reportlistan och kollar över scenarion. Jag tror att mycket handlar om att tillsammans lösa det och se till att man säger till när det börjar bli ett överflöd i tex support väntrum eller reports ingame och aldrig låta det komma till en situation där alldelest för många måste vänta på ett svar från staffs. Sen är det såklart att det kommer uppstå situationer där väldigt många vill ha hjälp samtidigt och då är det extremt svårt att finnas där för alla samtidigt men man får jobba så bra man kan och se till att allt blir löst så snabbt som det bara går.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Det är extremt viktigt att agera professionellt eftersom man i staff teamet ses som en förebild för alla spelare på servern och bär ett stort ansvar. Hur man gör detta är på flera sätt som vägs samman bland annat genom att behandla alla medlemmar och andra staffs med respekt och se till att alla blir behandlade lika och ingen får någon fördel bara för att man tycker om en person mer än den andra. Man gör det också genom att låta alla prata till punkt och ta del av båda parternas uppfattning i tex ett scenario för att se till att man kan ta ett professionellt beslut om återgärder borde tas och isåfall vilka.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag har varit polis på Unive nu ett tag men den resan börjar nog leda mot sitt slut och därför kommer jag inte vilja rpa så mycket vilket gör att jag kan lägga allt mitt krut på Unives Staff Team, men såklart om det finns tid för rpandet så kommer det att förekomma. Skolarbetet är för min del ganska lugnt jag är bra på att strukturera upp och se till att jag hinner med bägge delarna.

Hur länge har du spelat på Unive? Började först spela på servern 2021 men tog en paus och blev av med min medlem pga inaktivitet, men är nu tillbaka sedan ett tag tillbaka.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Inte som en fullständig staff men har varit helper en eller två gånger innan kommer inte riktigt ihåg, sen är jag nu MA för andra gången.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Support, Jobb, Kriminell, Donation, Servervakt, Event

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej skulle säga att alla låter intressanta på sitt sätt.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka