Accepterad viddes | Medlem ansökning | QueenTiki |

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

viddes

Icke Medlem
Meddelanden
4
Reaction score
0
Vad är din steam profil länk? https://steamcommunity.com/id/tacovidde2/

Vad är ditt namn i verkligheten? Vidar

Vad är ditt discord namn? vidde#7325

Vad är ditt födelsedatum? 16 Augusti 2007

Berätta om din karaktär. Jag heter Joakim Typpo och kommer från staden Göteborg i Sverige. Jag är en väldigt snäll och rolig kille som har många vänner och har flyttat runt ett tag och hoppas på att hitta en stad som passar mig. Mina vänner brukar även beskriva mig som en omtänksam och väldigt sprallig person. Fast så klart har jag även lite negativa sidor som t ex mina aggressions problem. Jag är uppvuxen i Sverige men född i Göteborg, Nu kanske ni tänker varför flyttade denna sköna tös till Sverige jo de ska jag nu förklara för er. Allt började med att jag o min familj bodde en liten bit utanför Göteborg. Det var jag, min mamma, min pappa, min lillebror och min storebror. Min storebror gick i en väldigt dyr skola mitt inne i stan medans jag gick i förskolan, mina föräldrar gjorde allt som kunde för att vi skulle få en bra utbildning. Men sen till slut började mina föräldrar få slut på pengar och dom hade väldigt många så kallade ”fiender” efter sig på grund av att dom hade tagit så pass många lån men inte kunde betala tillbaka, så dom bestämde sig för att packa ihop allt och flytta till Sverige. Jag var väldigt liten just då när vi flytta därifrån så minns inte jättemycket men har fått de berättat för mig av min familj. Jag träffade otroligt många vänner i olika städer men då mina föräldrars ”fiender” flyttade efter för att få tillbaka sina pengar så flyttar vi runt till olika städer då och då för att hitta en säker. Då jag behövt offra både nära o kära för att hitta en säker stad hoppas jag jag hittat rätt denna gång.

Varför ska just du bli Medlem på Unive? Ni ska välja att anta mig som sökande för att jag är en kreativ och fantasifull rollspelare med många tidigare erfarenheter på nacken. Jag är en person som vill sprida glädje både till vardags men även inom rollspelandet. Ni ska dessutom anta mig eftersom jag är flitig och sätter upp mål inom mina scenarion för att sedan göra mitt absolut bästa för att uppnå dessa mål. De vanligaste målen jag brukar sätta upp är att få ett så roligt och välplanerat scenario som bara är möjligt där en stor inblandad del är fantasi och glädje.

När man skapar en ny karaktär är det viktigt att man har koll på vad man sysslar med. Med det menar jag att det inte bara är att trycka på skapa, hitta på något billigt namn för att sedan bara köra järnet för att sedan komma på en livshistoria allt efter som. Mina karaktär och dess livshistoria är planerade till punkt och pricka där det kan handlar allt ifrån 0 och 100. Vissa karaktärer tål mer än andra, någon kanske är mer modig än någon annan. Tillsammans med mina karaktärer skapar jag roliga scenarion oavsett om det finns en specifik tillgång, pengar eller någon form av makt. Jag skapar alltså med andra ord scenarion utefter mitt kreativa sinne.

I och med att GTA är ett verklighetsbaserat spel ska det också framgå en del realism inom rollspelet också samtidigt som det finns fantasifulla karaktärer med olika styrkor och svagheter. Jag menar alltså att i och med att det är ett spel kommer fortfarande alla dessa fantasifulla karaktärer någon gång tyvärr ta sitt sista andetag... I ett spel och framför allt GTA vet alla att det bara är att börja om på samma kula igen om man eventuellt skulle dö eller få andra kritiska skador. Enligt mig och enligt mina egna personliga rollspelsregler framgår det i mitt reglemente att en karaktär ej kan genomgå alla dessa trafikolyckor, alla dessa eventuella skjutningar, dessa kritiska skador och andra handlingar som mina karaktärer kan eller kommer att genomgå. Alltså kommer mina karaktärer - förhoppningsvis inte - ta sitt sista andetag, men alla kommer vi någon gång göra det tyvärr, förr eller senare; men om det sker genom en specifik handling eller om det sker genom ålderskris återstår att se.

Många brukar anse rollspel som en tävling och se vinst och förlust som två bra begrepp. Det jag menar är att folk ofta säger att man har vunnit ett scenarion om man har kört ifrån polisen, eller dödad det andra gänget eller något annat dylikt. Folk anser också att man har förlorat när man kommer innanför sjukhusets entré och ser därför sjukhuset som en så kallad förlust hylla, men jag brukar definiera “förlust hylla” som avslutet på en förlorad cs:go match... Enligt mig är dessa två begrepp, vinna eller förlora, helt oväsentliga när det kommer till rollspel. Som jag nämnde innan är rollspel för mig ett enda stort scenarion där allt byggs på allteftersom. Därför brukar jag tänka att när man kommer till sjukhuset och blir om vårdad av en sjuksköterska eller en eventuell läkare förlänger man scenariot och skapar ett roligt och fantasifullt scenario tillsammans med sjukvården som sedan kommer leda till andra scenarion för denne karaktär och kan dessutom ge andra följder, såsom regelbundna återbesök, rullstolsbunden inom en viss tid osv. Det här med förlust hylla tror jag därför är en faktor till att det finns så få personer som vill arbeta inom vården när det kommer till rollspel i och med att folk kommer in, får en eventuell adrenalinspruta och sedan står på benen igen som om ingenting har hänt och sedan går därifrån. För mig är sjukvården en stor bidragande faktor till att rollspelet kan föras vidare eftersom det är dem som hjälper dig så gott dem kan när du blivit minsta lilla skadad.

Vad är det som får dig att vara intresserad av just Unive? Jag har sett mycket streamers köra och det ser ut som att rp nivån är hög och alla scenarion är unika och roligt för båda parterna.

Hur hittade du Unive? Genom några vänner.

Vad har du för mål med ditt rollspel? Att skaffa vänner och skapa unika och roliga scenarion.

Vad har du som mål att uppnå på Unive? Jag vill kunna vara med och skapa scenarion som folk kommer ihåg och tycker är roliga.

Är du aktiv deltagare i andra servrar för tillfället? Jag kör på kopparstaden just nu men har tröttnat lite eftersom att det är en låg nivå på rp.

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja såklart.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka