Accepterad [vidare till muntlig intervju] Milton050507 | Polismyndigheten Ansökan [Skorpetilda]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Milton050507

Icke Medlem
Meddelanden
70
Reaction score
4
Ange ditt födelsedatum: 7 Maj 2004

Vad heter du på discord? Milton#3645

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 131

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? typ 4 timmar per dag. Jag går inte på någon sport och har mycket fritid på mina händer och spelar väldigt mycket.

Hur ofta kommer du vara inne? jag kommer vara inne varje dag och spendera mycket tid med mina kolegor på servern

Hur många timmar har du på FiveM? 131

Vad heter du? Bengt

Hur gammal är du? 25

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis eftersom att jag verkligen gillar yrket och tycker att yrekt är spännande då man får sätta sig i obekväma sittvationer som man inte är van vid. Jag har ända sen jag vra liten velat bli polis som säkert många andra ungar men för mig hänger det fortfarande i.

Varför ska just du bli anställd? Jag ska bli anställd eftersom att jag är bra på att prata och förstå mig på människor. Om jag t.ex stannar en bil som har kört för fort så börjar jag med att snacka med personen och höra på deras röst hur de låter och se om de har någon anledning till att hålla en högre hastighet än den angivna. Jag är även modig och kommer aldrig backa ur en sitvation. Jag vill att alla i standen ska känna sig säkra och ha ett bra tycke om polisen.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Jag är somsagt väldigt modig av mig. Jag går gärna in i obekväma sitvationer om det krävs. Jag gillar att utamana mig själv och se hur långt jag kan gå inom olika saker. Jag är även bra på att prata vilket gör att det blir svårt för den som begått ett brott att prata sig ur sitvationen eller ljuga för mig. En dålig sak med mig är att jag är en övertänkare. jag tnker alltid för mycket och kan ibland övertänka vissa saker och dra det för långt för mitt eget bästa.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Jag har jobbat som trafikpolis i en annan stad. Där fick jag lära mig mycket om trafiken och hur det går till när man stannar bilar och åker på en biljakt. Jag lärde mig även hur man kommunicerar tillsmans och jobbar som ett team inom polis koren.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag börjar med att se till så att han hoppar ut ur bilen så att han inte kör iväg när jag hoppar ut ur bilen. Jag går fram till bilen och frågar varför hen höll en så pass hög hastighet. Efter hen har förklarat säger jag att hen inte har något körkort och hör vad hen har att säga om det. Jag får göra ett omdöme av sitvationen och se om det är ett straff som borde straffas med fängelse eller en böter.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag kallar direkt på förstärkning. Om personen är beväpnad är det viktigt att vi får stopp på bilen och tar det försiktigt så att ingen annan kommer till skada. När vi får stopp på bilen ska alla som sitter i bilen gå ut ur bilen med händerna så jag kan se dem. Alla ska gå ut ur bilen eftersom att de kan ha gett skjutvapnet till någon annan i bilen. Vi kommer söka igenom var och en medans mina kolegor håller koll så att ingen av dem tar ner händerna och försöker ta fram skjutvapnet eller försöker smita från platsen

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Jag åker till larmet och tar fram min pistol och tar skydd eftersom att jag inte vet något om hur många som är där, om de har gisslan eller hur långt de har kommit med rånet. När jag har tagit skydd så anropar jag i radion att högre befäl ska andlända till platsen eftersom att det blir svårt för oss aspiranter att klara av detta själva. Medans de andra är påväg så tar jag reda på så mycket information som jag kan och medelar vidare det till mina kolegor.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag försöker först backa och prata med personen om det går. Att skjuta är min sista utväg och om jag måste skjuta skjuter jag honom i benet eftersom att jag inte vill att personen ska dö. jag skjuter hen i benet så att hen faller ihop och vi kan göra en manöver på personen.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Det är att jag bara ger viktig information i radion och inte massa skitsnack.

Vad betyder våldstrappan? Det är hur långt polisen får gå. Alltså det börjar med en tillsägelse om inte det fungerar får man använda kroppskrafter alltså att man får använda sin kropp för att avlägsna personen, om inte det heller funkar får man använda batong för att få personen att lyssna, om inte det funkar griper man personen och tar personen. Kan man inte gripa personen får man använda sig av polishund och till sist använda sitt skjutvapen

Vidare till muntlig intervju! Du kan ta och sätta dig på kanalen Väntar på chefen vid polisens kanaler när du ska ta din intervju!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka