Accepterad [Vidare till muntlig intervju] MilleBoy | Polismyndigheten Ansökan [Skorpetilda]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

MilleBoy

Icke Medlem
Meddelanden
127
Reaction score
16
Ange ditt födelsedatum: 23 Juni 2009

Vad heter du på discord? M!LLE#1866

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 121 timmar

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? ungefär 3 timmar (minst)

Hur ofta kommer du vara inne? minst 6 dagar i veckan, förutom om jag inte är hemma eller inte kan och har tid.

Hur många timmar har du på FiveM? 121

Vad heter du? Miliam Nilsson

Hur gammal är du? 20 fyller 21 i sommar.

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? för jag är för tillfället ordningsvakt (Securitas) och har jobbat som det ett tag och känner att jag vill kunna steppa upp mitt jobb lite. jag har sett mycket poliser och det ser väldigt kul ut och jag skulle verkligen vilja bli en av dem. jag vill även kunna göra mer alltså en ordningsvakt kan inte göra så jättemycket t.ex. jaga en olaglig bil eller köra ifatt och stanna de, och så tycker jag helt ärligt att det ser roligare ut att vara polis än vakt.

Varför ska just du bli anställd? jag tycker själv att jag kan jobba väldigt mycket, jag menar 3h är helt ok och det blir oftast mer än så. jag kommer vara i tjänst sålänge jag är vaken. jag har även lite erfarenheter från Securitas jobbet för det finns saker som är typ samma sak på båda jobben. när jag väl vet hur det mesta på polisjobbet går till så tror jag att jag kan vara en bra polis helt ärligt men jag kan också ha helt fel.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) jag är bra på att inte överdriva, och att vara väldigt lugn, trevlig och rolig och att jag är väldigt snäll. (svårt att prata bra om sig själv) att jobba i stora jättestressiga scenarion, att kan glömma lite vad jag gör när det är stressigt (stämmer knappt men) ooc: och jag är ganska ung irl så jag kan bli retad istället för att de lyssnar.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? jag är Securitas ordningsvakt men annars nej.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? jag frågar först om han/hon har ett körkort för det vet jag ju inte först och sen antingen åker han/hon in till stationen med oss eller så får han/hon hög böter och får ett indraget körkort.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? jag kör efter och försöker stanna bilen och samtidigt kontakta fler poliser som kan försöka stanna honom. jag skickar även ambulans till kollegan. en annan kollega kan försöka få ut spikmatta om han inte stannar eller skjuter jag hål i däcken så personen stannar. personen har antagligen kört för fort ifrån oss så han/hon får ett hårt straff för rymning och extrem våld mot tjänsteman samt indraget körkort.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? vi spärrar av vägen och försöker fixa dit fler kolleger som kan hjälpa till. vi vaktar alla öppningar in till banken och väntar på att de ska komma ut eller så skickar vi in riktigt utrustade poliser som ska gripa fast rånarna. om de är beväpnade så kan det bli skottlossning där inne och då kan man skjuta de i benet eller något så de faller ihop så man kan gripa de och då måste även poliserna ha skottsäkra saker på sig.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? jag springer ännu längre ifrån och vi vänder oss och drar vapen mot personen. om man som polis har tazer så använder jag den först till att få ner honom på marken och gripa honom om inte så skjuter jag han i benet om han aldrig ger sig för man måste kolla vad man måste göra för att han ska sluta och skjuta är det sista man gör för det kan vara väldigt skadligt.

Förklara vad radiodisciplin innebär. att man ska prata i radion. man ska tänka innan man säger något och man ska säga det kort men ändå så att man förstår vad man menar. man ska säga kom när någon annan i radion ska fortsätta och klart slut när man ska sluta med den saken. man ska tänka innan så att det inte blir så att man säger jag eeh behöver mmm kom till eeh eehh och sen bara slutar man prata.

Vad betyder våldstrappan? det visar hur hårt man ska angripa. t.ex. att man börjar med varning och sen tazer typ och sen lyssnar de inte då eller inte ger sig så går man in med batong och blir det ännu värre eller om det är en värre situation så får man gå in med vapen.

Vidare till muntlig intervju! Du kan ta och sätta dig på kanalen Väntar på chefen vid polisens kanaler när du ska ta din intervju!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka